Alla inlägg under december 2014

Av Fru Lundgren - 22 december 2014 13:13

Ja idag så passar jag på att tvätta lite och städar. Bäst att passa på och få bort det nu innan jul. Sen ska jag sätta mig ner och slå in alla julklappar man köpt och jag skulle även haft varit ner på stan och köpt in dom sista julklapparna så är man sen klar för i år. Känns grymt skönt. Fast nu är ju jul om två dagar så man är ju verkligen ute i sista stund. Mitt bankkort gick ju sönder så jag har varit lite låst. Hoppas det kommer nu idag eller i morgon. För jag har redan väntat över en vecka på det. Men dom är tydligen inte snabba.
Ska strax lunchnatta Max och sen kanske jag skuttar ut i stallet. Men vi får se. :)

Av Fru Lundgren - 21 december 2014 23:39

Idag har det varit grymt fint väder ute. Solen har lyst och det har varit så där bitande kallt och skönt ute. Hundarna har varit ute flera gånger och lekt i snön på gården. Max har varit lite grinig idag så vi har bara varit inne och lekt med hundarna. Kört lite hundspel och tränat skallarna på dom. Vilket ibland kan behövas för att dom ska må bra. Jag la Max att sova lunch och han sov just över 3 timmar idag. Så han var verkligen trött. Sen kom min man hem strax efter 17 tiden och vi åt middag. Sen så gick han ut för att skotta gården med snöslungan och Max stod i fönstret och kollade ut. Eller ja han stod på soffan och kollade ut. Han tyckte det var grymt spännande att se hur snön flög iväg. Efter det så nattade min man Max medan jag rastade alla hundar och sen satt jag i soffan och pratade ett tag med min man som just nattat Max klart. Skuttade sen ut i stallet fast jag inte tänkt det och gick en härligt powerwalk i 20 minuter med dom alla tre. Hästarna var grymt glada att få komma ut och det var så grymt härligt ute. Det var ju mörkt med snön speglades av månens ljus så allt kändes ljusare. Träden var så där härligt frostvita och allt var stilla. På himlen såg det ut som om det regnade norrsken. Alltså det dansade inte fram på himlen så som det brukade, utan såg mer ut som ett grönt regn som färgade himlen. Det var helt stjärnklart ute och jag bara njöt av allt. Tänkt att inte bo så man kan uppleva detta magiska.
Efter att ha gått med hästarna gick dom mat och vatten innan jag sen gick in och då hade min man just gjort kvällsfika till oss. Så nu ska hundarna ut en sista gång innan sängen väntar. Hoppas att morgondagen bjuder på lika fint väder som idag och att jag och Max har ork att gå ut med hundarna på en promenad. :)

Av Fru Lundgren - 20 december 2014 15:43

Jag och Max klädde på oss och gick ut på gården med hundarna. För att leka i snön. Kastade ut hundar och Max till min man som just kom hem efter jobbet och sen klädde jag på mig och kom ut. Max var först jätte ledsen och grät. Sen kom jag på att jag lovat han att åka pulka. Så jag hämtade den och satte han i den. Nöjd och tyst kille satt sen och kollade på dom vilda hundarna. Min man skottade gården och Max åkte runt i pulkan. Jag kastade även boll med hundarna. Det var bara lilla plutten som fick vara inne. Han var ju till veterinären igår så han får vara inne och ladda krafterna. Sen att sätta ut en nakenhunds valp i snön som är 15 cm är inte snällt. Så ja han var inne och sov. Vi var ute 45 minuter och Max tränade även på att gå. Men han ville hålla i någons hand då han gick. Han är ju inte van att gå med skor, overall och regnbyxor på det. Men han var så duktig.
Hundarna var verkligen glada över att det har kommit snö. Mest vildast var nog Ängla. Hon låg på rygg och ålade runt med tassarna viftandes uppe i luften. Hon gör alltid så varje gång hon ser snö. Hon bara älskar snön.
Vi gick sen in och Max fick gå upp och sova lunch, det tar på krafterna att leka ute. Han har sovit nu i 2 1/2 timme. Så nu ska vi väcka han och sen åka och handla lite i stan.

Av Fru Lundgren - 20 december 2014 12:04

Idag är det grymt fint väder och vi fick typ 10-15 snö inatt så jag och Max ska strax ut och åka pulka. Eller han ska åka och jag ska dra runt han. Ska försöka skotta lite på gården också. Hundarna var nyss ut och dom var verkligen glada att snön har kommit. Nu hoppas jag bara att den stannar ett tag.

Av Fru Lundgren - 19 december 2014 12:44

Är strax påväg in till veterinären med lilla bebe. Han är sjuk och mår inte alls bra. Jag hoppas att dom kan hjälpa han. Kommer uppdatera er sen om hur det gick.

Just nu känns det som om man ska sluta helt med djur. Jag verkar vara förföljd av otur. Suck!

Av Fru Lundgren - 18 december 2014 23:16

Min man for tidigt på morgonen och jobbade. Sen kl 8 ringde det på dörren. Jag fick typ panik och blev rädd att det hänt min man något. Men då visade sig att hästarna bara vält ett träd i hagen och det låg ut mot vägen. Så fram med såg och ut å arbeta. Sen la jag mig på soffan och väntade på att Max skulle vakna. Då han sen vaknade så åt vi frukost tillsammans och sen fick han leka runt medan jag rastade och matade hundarna. Vid 13 tiden la jag mat och lät han sova lunch och strax efter det kom min man hem. Jag åt lite fil med sylt i och skuttade sen ut till stallet. For ut och red Pajsen runt byn och han var grymt fin. Han var lite pigg idag men det gör ju inget. Alltid roligt då dom är pigga och glada. Arbetade han som sist att hålla i stadig form med bra undertramp. Vilket idag gick grymt bra då han var så pass pigg och framåt. Kom hem igen och så följde jag med min man till Rebecka (hon som är här och rider) då hennes kille ville ha hjälp att bygga och min man ställt upp och skulle hjälpa han. Satt där och pratade i två timmar medan Max lekte med deras två barn. Eller ja Max vart jätte blyg och satt som mest och kollade då dom andra lekte. Men sen lekte han också. Skyndade oss sen till mamma och åt middag där. Köttgryta och ris. Grymt gott. Sen hem igen och natta en grymt trött Max.
Jag skuttade då glatt ut i stallet medan min man skulle se någon tråkig film. For ut och red Q runt byn och arbeta ihop han. Han är så grymt arbetsvillig att det rent är kul att rida han. Synd bara att galoppen på rakt spår inte sitter riktigt. Han tror inte han får. Så vi måste träna mer på det. Men i traven var han som sagt grymt fin. Så sen efter att vi kom tillbaka så kom min man ut och hjälpte till att dra fram en av höbollarna så jag kunde ge hästarna mat då den andra tog slut igår. Så nu måste jag ringa min bonde och hämta mer Hö. Känner mig trött i ryggen efter att ha varit igång så mycket idag att nu väntar er varm dusch och sen sängen. Grymt skönt ska det bli.
Hoppas ni andra haft en bra torsdag. :)

Av Fru Lundgren - 18 december 2014 23:01

Ja jag ser att jag glömde bort att blogga igår så här kommer det inlägget.

Min man var ledig idag så det kändes grymt skönt att få ligga kvar en timme i sängen medan min man tig Max. Jag var så trött att jag typ kunde ha sovit hela dagen. Haha. Steg sen upp och var en stund med familjen innan Rebecka kl 12 kom och vi tillsammans red ut på Pajsen och Quetcho. For en runda på 1 timme och pratade som vanligt om allt mellan himmel och jord. Sen då vi kom hem till stallet så ringde min mamma och berättade att ena hennes katt hade dött tydligen. Hon hittade han ute på gården. Det var ju som tråkigt. Skuttade in från stallet och sen for vi alla till stan då vi hade ett möte där kl 15. Satt där i typ 2 timmar å pratade. Max var så grinig och hungrig att vi tog hem mat från stan. Åt hos mamma och Max lekte sen runt ett tag innan vi sen for hem och nattade Max.
Jag och min man passade då på att spola upp ett varmt bad och bara njuta en stund innan vi gick ner och såg finalen av PH. Det är så synd att Kristian inte vann. Men han vann ju folket pris. Vilket jag är grymt glad för.

Är ändå glad att jag hunnit med att göra så mycket idag.

Av Fru Lundgren - 16 december 2014 23:46

Skrev ju igår att jag skulle ut i stallet på kvällen och motionera killarna. Vet ni vad som hände? Min mage började bråka och jag satt typ hela kvällen på toa. Varit upp flera gånger inatt också. Suck. Inget går som jag vill.
Men ja i alla fall mådde jag bättre idag i magen och åkte till stan med min man och Max för att köpa dom sista julklapparna. Just nu är allt klart och nu ska man bara sätta sig och slå in allt. Har varit hos mina föräldrar och hjälpt till att klä julgranen deras. Så nu har dom också julkänsla. Sen nu ikväll tog min man och nattade Max och jag skuttade glatt ut i stallet. Var ut och red en grymt härlig runda på Pajsen. Fokusen låg på att hålla en fin form med bra undertramp med bakbenen utan att springa iväg i allt för hög fart. Han var grymt fin men jag fick kämpa ett tag innan han slappnade av och fattade att vi skulle arbeta. Jag red ju runt byn så det finns ju måste att se på.

Nu väntar sängen. Och en ny dag i morgon med nya möjligheter. :) god natt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards