Alla inlägg under oktober 2017

Av Fru Lundgren - 31 oktober 2017 22:54

Ja idag är det sista dagen i denna månad och i morgon då vi vaknar är det ju november och vet ni vad det betyder? Jag får julpynta snart. Haha.
Nu ikväll då jag varit i stallet så har det snöat sådär magiskt med blandat både stora och små flingor. Jag älskar sommaren med sin värme men jag älskar vintern lika mycket med knarket under skorna och snön. Det är så härligt.

Dagen har varit lugn då barnen varit lite hängiga och vi har sett film i stort sett hela dagen. Men det är skönt med sådana dagar också då man bara kan bädda ner sig i soffan och mysa ihop.
Sotaren kom ju och också idag men han var så snabb att fixa allt jag misstänker han var rädd för hundarna. Haha.

Min snälla man slog på ettan hennes vinterskor bak så nu ni kan man rida henne ordentligt igen. Blev att inviga dom med ett pass på ridbanan som bestod av att jogga på volt med inspänningstyglar. Hon var så grymt fin och arbetade på riktigt bra med bakbenen. Är så skönt att kunna stå på marken och se hur hon arbetar genom hela kroppen. Man ser ju inte det på samma sätt som då man rider. Sen gjorde stallet helt klart så blir att gå ut och släppa in dom i boxarna just innan man ska sova.

Just pussat min man godnatt och nu tänkte jag och hundarna se lite tv innan sängen väntar även för mig. Sen får man se vad morgondagen bjuder på. Barnen ville ute och leka på gården och det kanske man kan göra om dom nu inte är allt för trötta i morgon. Jag var ju sugen att fara på öppna förskolan men då Max är hostig och förkyld så var det inte så bra att åka dit. Vill ju inte att han ska smitta andra barn och hur omtyckt blir man av att ta sina sjuka barn dit? Inte mycket för jag kan själv bli lite irriterad på folk som tar sina sjuka barn till sådana platser. Som typ pappan som tagit med sin 5 åriga dotter på Leos lekland fast hon hade magsjuka på natten och morgonen. Jag höll på att ge han en smäll. Sådär gör man inte, men folk kanske inte tänker så. Vad vet jag?!

Nej nu ska jag sluta blogga för idag.
God natt gott folk.

Av Fru Lundgren - 31 oktober 2017 10:36

Hoppas ni alla haft en bra helg och en bra start på veckan.
Sitter just nu i soffan och ser Vaiana med barnen. Jag kan snart filmen helt utantill och det kan barnen också. Men dom gillar den och sitter som klistrade hela filmen och kollar.
Idag blir det inte så mycket gjort. Vi väntar på att sotaren ska komma och på lappen stod det att han kommer mellan 12-14. Men ibland är han tidigt också, så jag vet inte när han kommer och jag hoppas inte han är rädd för hundar. Den som sist kom var livrädd och hoppade till varje gång hundarna skällde fast jag stängt dörrarna in i köket så man bara hörde dom skälla ibland. Så ska bli kul att se vem som idag kommer.

Sen så ska mannen sko ettan bak då han slutar jobbet idag så jag kan börja sätta igång henne lite smått. Jag hoppas att hennes lymfangit bråkat nu för att hon stått så mycket. Jag vill verkligen inte tvingas ta bort henne. Men samtidigt så vet jag att man ingen annat val har om hon nu blir sämre för jag ska inte plåga henne bara för att jag vill ha en häst att rida på. Så dum är jag inte och jag visste ju redan 2012 att hon var sjuk och att vi inte kanske skulle få så många år tillsammans. Idag har vi varit ihop i 5 år och vi har ju genom denna tid även vissa perioder bråkar med sjukdomen som kommer och går som den själv behagar. Hon har ju inte ont av den och är halt, utan hon sväller i ena benet från låret och neråt samt att hon kan svälla på andra ställen där lymfarna sitter. Som i helgen var hon svullen under magen och där är det som svårt att göra något. Men jag har lovat mig själv att blir hon sämre så kommer jag inte plåga henne och behålla henne, utan då gör jag det bästa för henne och låter henne somna in.

Nej nu ska man äta lite och sen vänta på när sotaren kommer. Hoppas han kommer tidigt så man kan gå ut på gården med barnen sen. =)

Av Fru Lundgren - 30 oktober 2017 09:51

Haft så fullt upp hela helgen att jag inte hunnit med att blogga. Men jag hoppas kunna hinna blogga mer under veckan så ni kan följa oss på allt vi gör. Idag lyser solen och det otroligt härligt väder ute så jag funderar om att dra med barnen ut i skogen så kan vi gå runt där och kanske ta med någon av hundarna så får dom springa runt ett tag. =)
Men nu ska jag ta fram frukost.

Av Fru Lundgren - 27 oktober 2017 09:41

Idag är jag typ bakis. Min kropp är seg, trött och mitt huvud dunkar. Men det är bara gårdagens migrän som gör att jag idag är bakis. Jag är det alltid dagen efter. Precis som ni andra då ni varit på krogen. Haha. Jag får min fylla hemma i sängen. Haha.

Jag hoppas ni alla får en bra fredag där ute och att ni inte halkar ute då jag såg att det blivit halkigt igen. Var rädda om varandra och ta hand om er. =)

Av Fru Lundgren - 26 oktober 2017 17:39

Passade på att gå ut i stallet medan barnen och mannen sov. Mannen har jobbat natt och barnen sov ju lunch en stund. Kastade på Ettan western sadeln och skrittade ner till grannens ridbanan. Blev lite volter, skänkelvikning och mjukgörande, allt detta o skritt då hon bara är vinterskodd fram och har sommarskor bak. Men tänkte att det är ju bättre hon ändå får röra på sig lite en att bara stå i hagen. Blev 30 minuter vi red rund på ridbana och sen fick hon gå ut i hagen igen och på lunch. Mocka tänkte jag göra efter maten.

Kommer in från stallet och från hel klar himmel så får jag migrän. Kan knappt se om min kropp lyder inget så tog 2 Alvedon novum och la mig på soffan. Sen kom mannen och barnen ner så jag gick upp i sängen och la mig. Så nu hoppas man att migränen släpper för detta är inte kul. Mannen åker snart igen till jobbet och jag blir själv igen med barnen också.

Av Fru Lundgren - 26 oktober 2017 12:10

Jag har ju 2 barn idag som är just över 4 och 2 1/2 år. Denna graviditet är ju alltså nr 3 och jag har varit så bortskämd tidigare och mått så bra då jag tidigare varit gravid. Men så var inte fallet med denna. Jag mådde så dåligt dom 13 första veckorna att jag dagligen ställde mig frågan om detta är värt det. Jag hade migrän i 3 veckor konstant och jag ville mer eller mindre bara dö. Jag kunde inte göra något varken med barnen eller djuren så jag mådde ju skit och fick ångest över detta också. Jag kunde sova 24 timmar och ändå inte klara av att vara vaken längre en 1 timme innan jag somnade igen. Sen lyckades jag dra på mig flunsan och magsjuka på detta skit. Så ja som sagt så var dom 13 första veckorna dom värsta i mitt liv. Jag började sen äta järntabletter och sakta kom jag tillbaka till vardagen. Detta barn ligger precis som milian, långt ner i framkant så jag har som all tyngd i bäckenbenet och det gör att mina höfter och rygg tar mer stryk en vanligt. Jag kan inte stå på ett ben och att ligga på sida och lyfta ena benet rakt upp är inte ens en möjlig handling. Jag har till råga på allt dragit på mig lättare foglossning som gör att vid typ promenad eller om jag varit igång under dagen så får jag så ont på kvällarna att jag bra vrider mig av smärta. Min man har fått hjälpa mig upp ur soffan då jag är som 96 år i kroppen och kan knappt röra mig. Men jag har hittat något som hjälper mig lite och det är ett varmt bad och att jag på dagtid har en ryggplatta i back on yrack som jag sätter över svanket och ner på höfterna. Detta har fått mig att klara av mig vardag lite bättre. Mannen hjälper till att motionera hundarna och då han inte kan blir det att dom får springa på grannens äng och sen söka godis så dom ändå får göra sig av med energi. Hästarna har fått komma ut så ofta jag kan men vissa veckor blir det bara 2 gånger på hela veckan. Jag måste lyssna på min kropp så djuren har fått lite semester fast jag inte vill det. Men vad har man för val? Har försökt hitta någon annan som vill hjälpa mig med djuren men är lite svårt då vi bor en bit från stan.

Idag är det bara 95 dagar kvar av graviditeten och tro mig, jag länkar tills man kan börja vara aktiv igen med kroppen.

Av Fru Lundgren - 26 oktober 2017 09:24

Ja idag är det torsdag och jag tycker dagarna bara springer iväg. Jag ligger för tillfället kvar i sängen och väntar på att milian ska vakna. Han tyckte det passade med en sovmorgon idag, fast det gör ju inget. Max sitter nere i soffan och spelar lite på plattan och ser på tv. Själv ska man strax skutta upp och börja planera även denna dag. Jag funderar om man ska fara till öppna förskolan i Byske och låta barnen leka. Det skulle dom gilla. Jag låter ju barnen själv få välja om vi ska dit. Ibland vill dom inte det utan vill istället ut på gården och leka. Så det gäller ju att anpassa vad barnen vill. Men var ett tag sen vi var dit nu så dom kanske vill dit idag. =)

Nu vaknade milian så nu ska jag stiga upp.

Av Fru Lundgren - 25 oktober 2017 19:24

Vädret var jätte fint idag och vi for till posten och skickade paketet med sadeln och sen hade jag tänkt gå ut i stallet då vi kom hem. Men valde att lägga mig på soffan en snabbis och vila ryggen. Slutade med att jag somnade. Haha. Man blir så trött av att vara gravid. Sen så kom ju veterinären vid 16 tiden och fixade passet till Lillan så det ska skickas in nu. Tänkte rida då också men då började det regna och då hästarna inte har vinterskor förutom ettan fram så kändes det som om en olycka kommer hända då det blir is av snön som kommit. Så jag mockade bara stallet och fixade allt klart.

Kollade ut nyss och upptäckte att snön vräker ner nu så vädret verkar inte veta om det ska regna eller snöa.
Jag tror till och med att hundarna är less på detta väder. Det är verkligen inte kul. Här ligger Hailey och Sambo mitt i kaoset av leksaker och lilla Lexie i mitt knä. Mysigt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards