Alla inlägg under april 2015

Av Fru Lundgren - 30 april 2015 22:37

Ja idag har hela familjen i stort sett varit ute hela dagen. Jag steg upp vid 9 tiden och gick då ner till resten av familjen som redan hade varit vakna ett tag. Åt frukost direk jag kom ner och sen gick vi alla ut och gick en lång och härlig promenad i detta grymt fina väder.

Milan sov gott i barnvagnen och Max satt och kollade runt på allt vi passerade. Han måste ju hålla koll om vi kanske ser en traktor. Haha.
Då vi kom hem så kastade vi in schäfrarna i hundgården och sen tog vi släpet och for iväg till naturtippen och dumpade av alla löv och kvistar som min man och lilla Max hade samlat ihop. Max sprang runt och kastade löv och tyckte det var så kul att hjälpa pappa.
Sen åkte vi hem igen och då var Max trött. Så han fick gå upp och sova lunch direkt vi kom hem. Milian somnade vid min sida i soffan medan jag kollade på tv och min man passade på att måla lite fönsterbrädor medan Max sov. Bäst att passa på, då han gärna vill hjälpa till med allt fast det vissa gånger inte blir som man vill...
Efter att Max sovit lunch så kom kaj hit och hälsade på ett tag innan vi skulle fara ner till mina föräldrar och äta middag och sen åka till min farmor och farfar för att grilla korv som vi alltid gör hos dom under Valborg.

Sitter just nu i soffan med lilla Milan. Han har lite magknip och tycker att livet suger lite just nu. Ska strax ut med hundarna en sista gång innan jag sen ska försöka sova lite. Blir ensam hemma i morgon då min man ska jobba i morgon.

Bjuder på lite bilder från dagen :)

Max och pappa (min man) i naturtippen.
Vårblommorna har börjar komma fram lite här och var nu :)

Max kollar på brasan och tyckte sen att kall korv var godare en varm korv. Söta lilla ungen. :)

Av Fru Lundgren - 28 april 2015 12:08

Idag då hela familjen vaknade vid 08:30 så lyste solen och det var redan varmt ute. Så vi gick ner och åt frukost innan vi sen klädde på oss och gick ut på gården för att leka. Max sprang runt och lekte ned sin traktor, skottade lite snö och har även gungat lite. Jag gav hästarna mat och kollade på då min man ställde in badkaret i hästhagen och har fyllt det med vatten. Sen har vi som bara lekt runt med Max och kollat vad han gjort då han i full fart sprungit och busat överallt ute. Milian har sovit i barnvagnen och gör det fortfarande. Jag flyttade han nyss så han nu står på altanen och sover då vi gick in. Max ligger nöjt i sin säng och sover så gott. Schäfrarna åkte ut till hundgården och har varit där sen vi gick ut. Bebe fick en kompostgaller hage att vara ute i, men han ligger just nu nöjt här på min mage och sover då jag just nu ligger en stund på soffan. Funderar om man ska ut i stallet en stund och motionera hästarna. Kanske bäst att passa på då SMHI hotar med regn resten av veckan. Fast dom har ju haft fel förut. Så man kan ju hoppas att vi slipper regn.

Ser ut som om bebe har ett överbrett på denna bild. Fast det är min tröja som gör det. ;)

Hoppas ni andra där ute har en bra dag och att solen även lyser på er. :)

Av Fru Lundgren - 27 april 2015 22:30

Trots att jag tidigare idag hade trott att jag inte skulle kunna vara i stallet idag, så lyckades min huvudvärk att ge sig och jag känner inte heller av bihålorna. Så varför då sitta i soffan om man kan vara i stallet?
Gick en promenad med dom på 30 minuter så dom fick röra sig lite. I morgon har jag som plan att dom ska få gå ett lite hårdare pass. Antingen ska jag rida dom eller så funderar jag att longera dom i longersystemet. Vi får se vad vi hittar på och jag hoppas på både bra väder och att jag mår bra.

Innan jag gick ut i stallet så var hela familjen ute på gården och Max lekte runt och hade kul. Han hade även matat kaninen med både Hö, vatten, gräs och lite goda pinnar som kaninen tycker om. Han bara älskar att hjälpa till med att mata djuren. Milian hade lite magknip så han tyckte det var skönt att vaggas i barnvagnen. Vi tog sen alla en liten promenad bort till postlådan för att hämta posten. Och Max tyckte det var så kul att gå efter vägen. Han är så söt då han går runt i sina stövlar.

Det är så kul att Ängla "vaktar" även barnvagnen då Milian ligger i den. Så fort Max låg/ligger i vagnen ska hon alltid ligga nära den så ingen annan kan komma åt Max. Och nu har hon börjat göra lika med Milian. Hon gör inget då man går mot vagnen eller tar barnen från vagnen. Men sover dom i den så ska hon sova vid dom. Och vaknar dom så tjuter hon och kommer till mig för att berätta att dom vaknat. Min duktiga hund.
Milian ligger alltså i barnvagnen och sover då bilden togs. :)

Av Fru Lundgren - 27 april 2015 16:33

Jag hade Milian inatt och han har sovit bra så jag har fått sova bra även jag. Men då vi sen vaknade vid 10 tiden så hade jag grymt ont i bihålorna och självklart gick det raka vägen upp i skallen så jag ville bara dö! Hatar detta. Hade ju planerat att gå en promenad med hundarna och barnen och sen motionera hästarna. Men det blev bara att gilla läget och sen kolla på då Q fick sommarskor bak. Han höll på att tappa ena bakskon så vi passade på att ta han idag. Ska även ta dom andra hästarna och sko om dom nu då jag ska börja sätta igång dom igen. Planen är att motionera dom 4-6 gånger i veckan. Så jag hoppas jag kan det också :) Max och Milian kommer få följa med till stallet då min man efter helgen börjar jobbar igen. Men Max är ju van vid det. Sen blir det ju att kunna vara i stallet då min man är hemma på kvällarna.

Nu ska vi snart ta och äta. Var tänkt att vi skulle äta kyklingsallad idag. Men vi funderar om att hämta pizza idag istället.

Av Fru Lundgren - 26 april 2015 11:25

Just nu sitter vi alla i soffan och kollar på tvn då Linus svenning sjunger låten bröder. Det är Max favoritlåt. Så snart kan vi alla den utantill. Men den är ju bra så jag ska då inte klaga.

Var tänkt att ta ner hästarna på ridbanan idag. Men grannen har sina får där så får bli en tur i skogen istället.

Av Fru Lundgren - 25 april 2015 22:00

Lilla Milian har sovit grymt bra inatt och dom två gånger han vaknade så hade min man tagit och matat han och då hade han somnat om igen. Skönt att slippa bråka med magen. Sova behöver ju alla göra för att må bra.
Efter frukosten så bestämde vi att åka upp en snabbis till stora loppisen i Luleå på jakt efter mer kläder till Max. Men vi hittade tyvärr inte så mycket alls. Men bara att söka på nästa loppis. För det är ju nu dom dra igång, vilket är skönt då man har barn som växer. Milian har en hel hög kläder som han kan få av Max vilket är skönt.

I bilen upp mot Luleå så blev killarna grymt trötta och Max som har svårt att sova i bilen, somnade också och sov hela vägen upp till Luleå. Sen så sov dom båda hela vägen ner hem igen. :)

Vi åkte sen till stan och tog en hamburgare med mina föräldrar och min bror Erik. Max bara avdyrkar Erik så han tycker alltid det är kul att få umgås med han. Fast han har ju traktorer och kor då han är bonde och Max tycker det är både spännande och kul att följa med runt på Eriks gård och kolla på allt och åka traktor.

Jag ska nu skutta ut i stallet och ge hästarna mat och sen hade jag tänkt dra med min man och lilla Milian till sängen i hopp om att kunna sova några timmar. Tyvärr så har Milian nu börjat få lite magknip så jag hoppas det släpper strax. Han har ju nyss ätit så jag hoppas bara det är en rap som vägrar komma upp, men att den snart ger med sig.

Bjuder på en grymt fin bild av Max då vi satt uppe i Luleå och fikade lite vid lunchtiden. Kepsen han har på sig är ett av dagens fynd. Nu slipper han ha solen i ögonen.

Av Fru Lundgren - 24 april 2015 19:50

Idag mår man allt annat en bra!!
Mjölkstockning, feber, låst nacke, sendrag i båda benen och migrän som pricken över i...! Milian har haft ont i magen inatt så han har var allt annat en glad. Så min man tog han först och gick ner så jag skulle få sova lite. Vid 04 tiden gick jag ber och bytte av min man och skickade upp han till sängen. Sen somnade Milian i vagnen efter att ha vaggat vagnen. Och jag somnade då också. Vaknade 07:20 och gav Milian mat och sen somnade vi båda om. Men då jag sen vaknade 09:45 så både jag skit!

Så jag har spenderat min dag genom att i stort sett sova bort hela dagen och jag har fått hjälp med det genom att bebe sovit under täcket med mig. Finns som inget annat att göra en att sova då man mår så dåligt att kroppen mer eller mindre känns som om den bara vill dö. Tack och lov har jag världens bästa man som ställer upp för mig. Han tog hand om barnen och lät mig sova. Väkte mig lite nu och då för att kolla om jag blivit sämre eller inte. Vilket är grymt skönt att veta att man inte är ensam och bortglömd.
Nu ska snart Max sova och efter att han nattas ska jag ut och ge hästarna mat. Sen blir det att bädda ner sig i soffan med min man och se på någon film. Hoppas att Milian slipper ha ont i magen inatt också.

Älskade Max ville också vara liten idag och han bäddade ner sig i soffan där jag legat och ville ha sin välling. Så jag blandade en liten välling till han så han blev då glad att både han och Milian har samma mat. Fast dom nu inte har det. Med då jag ibland pumpar ur från mig så äter ju Milian i en flaska precis som Max. Så det är ju enligt Max välling i båda flaskorna.

Av Fru Lundgren - 23 april 2015 20:43

Vaknade idag strax efter 07 tiden av att min man väckte mig och sa att han och lilla Milian skulle gå ner till bottenvåningen. Så jag somnade om. Jag hade redan varit uppe under natten och pumpat ur mjölk så det fanns mat nere i kylen till Milian. Jag pumpar ut mjölk var 2-3 timme och sparar så då kan min man även hjälpa till att mata han. Så vi kan under nätterna dela upp och turas om att mata Milian. Nu sover han ju 4-5 timmar per natt och vaknar sen för att äta och sen sova några timmar till.

Min älskade lilla Milian. <3

Min man kom upp och väckte mig vid 9 tiden och då gick jag ner, åt frukost och sen satt vi och funderade på vad som vi skulle göra idag. Vädret var inte det bästa och regnet från natten hotade att återvända. Jag kom sen på att det är ju lekis (öppna förskolan) idag mellan kl 11-13 här i byn. Så hela familjen hoppade i kläder och åkte bort till lekis. Tyvärr så var Max och Milian dom ända barnen där idag. Men det gör inget. Max fikade och vi vuxna kunde prata lite. Sen hem igen och Max fick skutta upp och sova lunch. Jag matade Milan och sen la jag han i vagnen och gick ut till stallet. Slet först av alla hästarna regnräcket som dom hade och sen tog jag Pajsen och Quetcho ut på en härlig powerwalk på 2,38 km.

Sen hem igen och kasta hästarna i hagen samt ge dom lunch. Lämnade Milian ute i vagnen på bron för att sen springa in och hämta min man och Max för att fara ner till mina föräldrar och träffa Ida (min lillebrors tjej) och Milo (deras son). Milo har haft vattkoppor tror läkaren så dom har inte fått träffa oss.

Vi åt middag när med dom alla och sen efter middag så gick jag, min man, Max, Milian och min mamma ut och gick en härlig promenad runt byn på 3,25 km. Så jag känner lite trött i kroppen. Blir strax att skutta ut till stallet och dra på regntäckerna på hästarna och ge dom mat. Sen blir det nog att mysa ner sig i soffan och bara ta det lugnt. Hade tänkt rida ettan nu ikväll. Men vill inte ta i allt för mycket nu då min kropp som inte är van att arbeta så mycket nu efter graviditeten och förlossningen. Har känt att mina muskler blir fort svaga och jag är rädd att ta i för mycket och göra mer skada en nytta, vilket jag inte vill.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards