Alla inlägg under oktober 2021

Av Fru Lundgren - 27 oktober 2021 09:15

Idag är det onsdag och jag har mycket på schemat idag att göra. Får se om man hinner allt som man vill göra. Brukar ju bli så att man inte hinner allt och att man måste ta det en annan dag. Dock så ska jag försöka göra bort så mycket som möjligt idag så man resten av veckan kan ta det lugnt. Milla var sugen att fara ut och rida Lillan så vi får se om man kan det eller om det är för isigt överallt. Lillan är inte skodd ännu då hon under sommaren går barfota och vi brukar sko henne då vintern kommer för att slippa att hon ska halka. Men har inte haft tid att slå på skorna då vi haft fullt upp med annat här hemma. Sen har det som inte varit isigt först nu då det är som tråkigt att all snön ska regna bort så allt blir is istället. Hade ju gärna haft kvar snön och slippa all is överallt.

Hoppas ni alla får en bra dag =)

Av Fru Lundgren - 25 oktober 2021 18:32

Tack och hejdå sa min klippmaskin idag till hästarna då jag nästan klippt hela Lillan klart och så bestämde skäret att ge upp. Så jag tvingades släppa ut henne i hagen igen med ca 1/4 del kvar av henne att klippa. Suck! Skynda sig till stan och köpa nytt skär och passade då även på att köpa skor till Troy så i morgon får han vinterskor och jag kan rida igen.
Nu ska man ut igen i stallet och raka klart Lillan och fixa så hon blir snygg och fin igen.

Av Fru Lundgren - 22 oktober 2021 09:28

Nu släpper jag den där hemligheten jag skrev om på onsdagen. Det är nämligen så att vi var igår och gjorde ett tidigt ultraljud och fick se våra älskade lilla plutt. Vi ska alltså få ett till barn som beräknas komma till våren. Så mina 3 älskade kottar så ska få ett till syskon. Har inte sagt något tidigare då jag varit rädd och orolig att det kanske skulle bli missfall eller något. Så nu kommer jag senare sätta mig och lägga upp alla inlägg som jag inte lagt ut så det kommer finnas lite att läsa om hur jag mått och mina tankar om det =)

Av Fru Lundgren - 20 oktober 2021 17:52

Jag är så sjukt nervös inför morgondagen att jag rent har ont i magen och hur det kryper i kroppen på mig. Jag vill bara få dagen överstökad och hoppas att allt blir bra sen. Jag är rädd att man inte kommer att sova inatt pga nervositeten som redan nu kommit smygandes. Jag har tidigare idag undvikit den genom att tvätta och städa här hemma för att få annat att tänka på men nu då allt jobb är gjort och man nu kan ta det lugnt så blir det som lite jobbigt och tankarna börjar att snurra. Ber till högre makter att dom är med mig i morgon och att allt går bra. Jag kommer sen att skriva om det här på bloggen så ni kan läsa. Men fram till dess får ni hålla en tumme eller två att allt går bra för mig. =)

Av Fru Lundgren - 19 oktober 2021 19:30

Idag har det varit en riktigt tung där jag nästan kämpat med att hålla mig vaken. Jag hatar dessa dagar och skallen vaknar som aldrig till liv. Man får kämpa sig ut till stallet och ut med hundarna. Huvudvärk och stel nacke gör ju inte kroppen piggare. Så efter stallet nu blir det ett varmt bad och hoppas då kunna mjuka upp kroppen. Vissa dagar är tyngre än andra dagar så är det bara och det är bara att acceptera och ladda om till i morgon för att hoppas att morgondagen bjuder på bättre dag.

Hoppas ni alla andra haft en bra dag.

Av Fru Lundgren - 19 oktober 2021 12:31

Igår kväll efter att man mockat ligghallen så valde jag att gå ut och gå en promenad med hästarna. Dom har inte fått på sig vinterskor ännu så det är som bara skritt man kan motionera dom i utan att riskera att dom kanske halkar till och gör sig illa. Men i alla fall så valde jag att ta en promenad igår kväll och det var så härligt. Fullmånen lyste upp vägen för oss och den lilla snön som ligger på marken lyste sådär vitt och klart och knastrade väldigt härligt då man gick i den. Bjuder även på en bild här så får ni se hur fint det var. Lite mörkt men ändå fint.


Inatt var det -7 grader kallt och det var kyligt friskt ute då man gick ut för att mata hästarna och rasta hundarna. Nu vill jag att det ska vara kallt och snön får mer än gärna komma direkt. Jag älskar vintern.

Av Fru Lundgren - 18 oktober 2021 11:30

Idag har jag ont i magen och magmusklerna. Vet inte varför och jag mår även illa då jag äter så min kropp vill som bara spy. Men bara att finna sig i detta och hoppas att morgondagen blir bättre. Vet ju att man kan få lite ont i musklerna då magen börjar växa lite och jag är lite för aktiv så man kan som ibland hinna ta i lite för mycket innan man känner att det blev för mycket för kroppen.

Av Fru Lundgren - 15 oktober 2021 08:17

Vaknade upp idag och inser att vädret är skit! Regn regn och åter regn. Jag hade hoppas att slippa detta väder men nu hotar SMHI att ha detta väder hela helgen. Så idag ska man fixa i stallet så hästarna får stå inne inatt. Är snällast mot dom att ta in dom några timmar så slipper dom stå ute i det blöta och klibba vädret. Visst dom står mycket i ligghallen men dom blir lätt kalla om det är så att dom är blöta. Så just idag längtar jag till 15 grader kallt och snö! Snö är mycket trevligare än regn som gör att man blir blöt bara att gå 3 meter på gården. Hästarna såg då redan blöta ut efter att ha stått i 15 minuter och äter höet. Så dom är nog lika less som jag är på detta väder.

Hoppas ni alla där ute får en bra fredag fast det kanske även regnar hos er.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards