Alla inlägg under december 2021

Av Fru Lundgren - 31 december 2021 22:55

Detta kommer att bli det sista inlägget i alla fall för i år. För om drygt en timme så är 2021 slut och vi skålar in 2022. Jag hoppas att det nya året bjuder på lika trevliga saker som det gamla har gjort och jag hoppas att pandemin kommer att lugna sig så man slipper vara rädd att sina nära och kära ska bli sjuka. Jag hoppas er alla där ute har haft ett bra år och har ni inte haft det så hoppas jag att det nya året kommer att bli bättre. Kom dock ihåg att man måste kämpa lite själv för att få det bra och man kan inte bara sitta på en stol och invänta att året ska bli bra. Ta hand om er alla där ute och var rädd om varandra. Sprid kärlek och omtanke så kommer denna mörka period bli lite bättre för alla.

Av Fru Lundgren - 28 december 2021 18:13

Varit så aktiv idag med att gå först en promenad med hundarna och sparkat med barnen för att sen äta lunch och direkt gå ut till stallet för att mocka och motionera hästarna som för övrigt var väldigt pigga idag och ville gärna springa fort. Samt att man fixat med höet. Så jag har inte varit stilla sen jag vaknade och nu är ryggen helt slut och man vill bara ligga och sova resten av kvällen för att lindra smärtan. Jag tog en varm dusch i hopp om att smärtan skulle släppa men ack så fel man hade, så just nu ligger man på soffan och kollar bolibompa med barnen och ska snart natta dom. Mannen tror iväg på jobb då han valde att jobba extra ikväll. Så det är sen fritt fram att enbart ligga på soffan och sen natta alla djuren. Ska försöka ta mig i säng tidigt, så man får väl se hur det går. Haha. Är väl inte så duktig att lyckas komma i säng tidigt fast jag vill det då man tyvärr fastnar i filmer och sitter och ser dom. Fast man skulle sova.

Av Fru Lundgren - 28 december 2021 11:11

Hoppas ni alla sovit gott inatt och att ni kommer att få en bra dag idag. Själv har man sovit gott och ska idag kasta ut barnen och hundarna för att fara ut och sparka en liten runda med dom. Det är så grymt härligt väder ute idag. Ska även rida en runda sen med hästarna. =)

Av Fru Lundgren - 26 december 2021 14:29

Varför är det nästan jämt så att man har svårt att komma till sängen inom rimlig tid. Jag var uppe inatt till kl 01.30 innan jag kom i säng och kunde somna. Så vad gjorde jag inatt? Jo jag låg på soffan och åt chips, godis och såg på film. Men sen då barnen väckte mig vid 06.30 så funderar man seriöst varför man var uppe så sent under natten. Snälla barn som har så kunde man ligga kvar ett bra tag i sängen och lämnade inte den förrän kl 10 då jag gick ner till hundarna som ville ut. Sen har man spelar spel med barnen och sett film med dom så dagen har ändå varit lugn, vilket är skönt.

Hoppas ni också haft en bra dag.

Av Fru Lundgren - 25 december 2021 12:07

Julen mår vara bra och man bara älskar den. Men dagen efter blir det alltid att städa huset och det är då man funderar varför man har barn, hundar och en man som gör kaos. Haha. Nej men skämt och sido, jag älskar slut i mitt liv utom att städa huset. Det är tråkigt men blir så fint då man är klar. Men just den där biten innan man är klar är så sjukt dryg. Önskar man kunde knäppa med fingrarna och så är allt klart. Men så lätt är det ju inte. Skulle haft en städerska här men hen skulle nog vända i dörren efter att ha sett mitt kaos jag ibland kan ha då man inte haft ork att städa. Så nu tar vi tag i det för att försöka få det lite finare här hemma. Sen ska man ut och motionera djuren också. Så denna dag kommer bli lång men ändå härlig hoppas jag. Hoppas nu bara att min kropp samarbetar med mig och orkar hänga med hela dagen.

Hoppas ni alla får en bra dag.=)

Av Fru Lundgren - 24 december 2021 10:00

Ja idag är det julafton och jag har sovit sjukt dåligt inatt pga vädret. Det har blåst så mycket att huset har knakat och jag har svårt att sova då. Min kropp blir lika orolig som vinden är ute. Men lyckades sova lite tillslut. Idag hade jag dock hoppats på att vädret skulle vara bättre men det blåser fortfarande mycket och snöar. Så vi får hoppas att tomten inte blåser av vagnen. Haha.
Vad har ni för planer idag då? Ska ni fira jul eller jobbar ni hela julen? Vet att det även finns folk som inte firar julen heller. Så alla är ju olika.

Av Fru Lundgren - 23 december 2021 21:04

Stått i kalla garaget och fixat med vagen till Lillan (min shetlandsponny) som i morgon ska få dra tomten genom byn. Ett uppdrag hon älskar då hon kommer få träffa barn i slutet av turen. Jag fick frågan förra året och att göra barnen glada i den släkten gör jag gärna om igen. Att se barns glädje på julafton är allt man kan önska sig. Så då tomten ringde igen i år så sa jag självklart kan vi ställa upp det. Man ställer upp på grannar och trevligt folk i byn. =) kommer bjuda på bilder i morgon hur vagnen blev.

Av Fru Lundgren - 22 december 2021 20:24

Har ni den där mysiga julkänslan inför jul eller känner ni mer en stor stress inför julen? Jag har alltid haft lite ångest och mått dåligt över julen då många tycker att julen inte är julen om man inte får dyra saker i julklapparna och dom uppskattar inte att få något billigare. Sen att gå tillbaka till skolan eller kolla på sociala medier och se att alla fick dyra saker och själv blev man glad över det lilla man fick fast det inte var dyrt. Jag kommer inte från någon familj eller släkt med massor av pengar och vi har inte fått den nyaste telefonen, datorn eller nyaste tv-spelet. Mina föräldrar och släkt har lärt mig att närheten och kärleken med alla man älskar är viktigare än allt annat. Att äta god mat och umgås med dom man älskar är det viktigaste man kan omge sig med. Saker och ting är ju bara just saker och ting, dom sakerna kommer inte att ge dig kärlek, trösta dig då du ramlat eller stöttat dig att nå dina drömmar, det kan enbart familjen och släkten runt dig göra. Dom kan kanske inte alltid tycker som dig, men innerst inne vet jag att dom alltid kommer att älska dig. Jag har inte heller mängder med pengar och kan inte köpa dom där sjukt dyra sakerna, men jag kan försöka ge saker barnen önskar sig och som dom kommer att bli glad över. Jag vet att mina barn kommer att uppskatta allt dom får, även om det så bara är kläder i vissa paket. Jag har lärt mina barn att det är kärleken och närheten som är det viktigaste att omge sig av, även på julen. Jag vet att många föräldrar är stressade under julen och rädda att barnen inte ska uppskatta det dom kommer att få. Men hur man än må känna så hoppas jag att ni alla sprider kärlek och lär era barn att det inte är pengarna eller antalet pakten som räknas, det är närheten och kärleken av dom man älskar som är viktig. Jag vill passa på att även skicka en stor kram till er alla som sitter ensam under julen. Ni som inte har någon att dela denna dagen med. Jag omfamnar er alla och skickar massor av kärlek till er och önskar er verkligen en helt underbar jul ändå.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards