Alla inlägg under december 2019

Av Fru Lundgren - 18 december 2019 11:33

Allstå jag bara måste få säga att detta år har verkligen gått å fort. Man hinner knappt med och jag trodde att allt skulle sega sig fram med tanke på hur jobbigt vi hade det förra vintern med sorg för att mannens älskade mamma somnade in och så i februari somnade min älskade Ettan in. Sen har året bjudit på både med och motgångar. Jag har varit dålig och tvingats dra ner på antalet djur, vilket har varit så grymt tråkigt. Sen så avslutade vi ju som allt med att slita knäet ur led så man mer eller mindre hatar sig själv för tillfället. Men i alla fall så har det börjat bli bättre och jag blir starkare och starkare för varje dag som går. Sen så får vi ju inte glöma att vi just nu bor i ett byggkaos då vi valt att slita ut hela köket och ska sätta in nytt. Det är många som frågat hur vi tänker då vi gör detta nu inför jul. Men då vi inte ska vara här i jul så kändes det bra att göra det nu. Men vi är alla fall snart klara med detta och det känns skönt. Jag har idag suttit och handdiskat alla saker vi använt och det kan jag säga ingte var kul, så man längtar tills man har en diskmaskin igen. Hoppas att allt är klart til helgen för jag och mannen ska i alla fall göra så gott vi kan för att det ska bli klart. Dock så jobbar han ju dagtid hela veckan så det kommer bara gå att fixa på kvällarna. Är glad att man har så snälla barn en gång som denna. Dom leker på så glatt och roar sig väldigt mycket själv så vi kan bygga på väldigt mycket. 


Nu ska man sätta sig och se julkalendern med barnen och snart kommer även Max hem från skolan. Vi har även älskade Rambo här idag då momme skulle till stan och hennes andra hund löper. 

Tänk att det idag bara är 13 dagar kvar av detta år. Sen är det ett nytt år med nya möjligheter och det längtar jag till. Jag hoppas att det kommande året blir ett bra år och att jag slipper vara med skadad. =)

Av Fru Lundgren - 9 december 2019 08:25

Inatt lider jag med alla som tvingats köra efter vägarna då det både snöat och blåst. På sina håll hade det varit 20 cm snö på E4:an och man såg knapp något. Jag hade min man där ute och han har varit yrkeschaufför i många år men då till och med han kommer hem och låter helt förstörd så vet man att det inte varit kul! Hela hans natt har strulat med sena lastbilar pga detta väder och han som brukar vara hemma vid 04 tiden kom upp till sängen 06.30 och jag lider med han. Dels för att dettta väder kan verkligen inte vara kul att arbeta i och sen för att han var så trött då han kom hem. Jag hade tänkt att vi skulle fara och handla idag vid 11 tiden, men jag funderar om man ska skita i det helt och hållet bara för att han ska få sova så länge som möjligt. Han behöver få sova och efter denna natt med mycket strul så tror jag han helst vill sova hela dagen. haha. Så jag hoppas ni alla där ute är rädda om er och att ni kommer hem till era nära och kära =)


Hur är det med mig då? Ja jag får den frågan ofta nu och ja det är väl så bra det kan bli. Jag har inte ont och rörligheten i knäet blir bättre och bättre, så allt går åt rätt håll. Jag har dock legat lågt med att motionera hästarna och hundarna. Dock så har mannen motionerat hundrna och jag har bara pysslat om hästarna och tagit hand om dom. Men jag hoppas kunna rida snart igen även om det bara gäller att skritta, men det ska ändå bli skönt. =)

Av Fru Lundgren - 7 december 2019 10:55

Jag hatar verkligen att vara skadad och inte kan göra allt jag vill göra. Att i stort sett bara ligga på en soffa eller bara vara inne är inte alls kul. Jag vill ju kunna motionera mina djur och vara aktiv med mina barn. Men just nu har jag bara dåligt samvete över att det verkar som om det bara är så att hela min kropp kommer bryta ner sig själv. Först hade jag ju problem med handleden och axeln som då bråkat i 1 1/2 år och nu då det börjat bli bättre så ska detta med knäet hända. När kan man bara få vara frisk och hel? Har fått några frågor av folk som undrar om jag ska göra mig av med djuren. För dessa enligt dom är ju boven till detta. Men mitt svar är nej. Jag ska inte skicka iväg djuren. Jag vet att mitt knä kommer att bli bra igen, måste bara ge det lite tid. Och visst jag kan ju säkert vara i stallet nu också men det är ju bättre att knäet får vila så mycket som möjligt, då läkningen då går bättre.

Har fått en tid hos ortopeden och vi får se vad dom säger. Jag har ju inte haft detta problem jämt. Var ju 15 år sen sist och där i mellan inte känt av något. Så jag ska ju inte klaga, men jag hoppas kunna bli frisk fort nu.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards