Alla inlägg under mars 2013

Av Fru Lundgren - 31 mars 2013 21:51

 


Jag red min älskade häst idag och jag säger då bara en sak.. Han var så grymt fin att jag bara älskar har mer nu. Han kan verkligen få mitt hjärta att stanna och han kan verkligen bjuda på sig själv då man rider han. Så var han idag också. Han behövde inte mycket övertalan om att arbeta i form.. Nej då det var typ tvärt om, han ville aldrig sluta.. HAHA.. Jag tycker att han är så fin och jag är verkligen glad att jag fick chansen att köpa han. Det är något jag aldrig ångrat och han är den sista som kommer att lämna mig. Jag hoppas att vi kommer ha MÅNGA år kvar tillsammans. Vi firar ju snart 2 år och jag hoppas det blir minst 2 år till innan han lämnar mig. Mina planer är att behålla han tills han blir gammal och grå.

Av Fru Lundgren - 31 mars 2013 12:53

Ja visst skulle det vara skönt att vara ekonomisk oberoende och inte behöva ora sig om lönen man får in är stor nog för att täcka månades utgifter eller om man verkligen har råd hela månaden att hålla mat på bordet. Eller ja tänk om bilen går sönder, djuren blir sjuka eller man själv blir sjuk, då kan det vara tufft för många att få pengarna att gå ihop. Men ändå så trots att dessa människor har lite pengar så är dom alltid så trevliga och oftast ställer upp på andra.. Dom sprar pengar för att kunna köpa saker dom drömmer om och dom kan spara i flera år för att just få förvärkla en av sina drömmar. Men så finns det ju folk som är totalt oberoende om pengar. Pengar i deras ögon är inte värda mycket, dom har som tappat sitt värde för dom får ändå in så mycket pengar att dom kan slösa hur mycket som helst och ändå få allt att gå ihop. Dom kan köpa dyra saker utan att ens tänka tanken att behöva sprara till just det man vill ha.. Dom kan köpa alla sina drömmaar utan att ens lyfta så mycket som ett finger. För dom vet att dom får allt dom vill ha. Men då kan man ju fråga sig om dom lever så lyckligt som dom vill? Kan man drömma om något då man ändå kan köpa allt man drömmer om? Kan man det? Eller lever man lykligare om man är lite "fattigare" och måste spara ihop till det man vill ha? Då man verkligen får längta länge efter saker man önskat sig.


Jag tror att det är dom som är lite "fattigare" som lever ett bättre liv. För dom kan ta vara på det dom har och för dom kan en liten sak ha stor betydelse. Dom kan bli glada av att hitta en tröjja dom kollat på länge och nu inser att det hänger på rea. Dom blir så glada över saker som dom redan har. Och visst kan man drömma om mer men det är ju just det som är så roligt, att kunna drömma om saker man vill ha.. Jag tror att jag skulle bli olycklig med allt för mycket pengar. Vad ska man som göra om man är ekonomisk oberoende? Man kan ju köpa ALLT man vill ha utan att bry sig så mycket.. 

Av Fru Lundgren - 29 mars 2013 09:58

Har inte sovit mycket inatt.. Tankarna bara snurrar hela tiden och jag vet inte längre vad man ska göra. Jag vet inte vad som är bäst för alla.. Jag vet inte ens vad man ska göra för att allt ska bli så som jag vill.. Allt känns bara så upp och ner nu och jag vet inte ens om detta kommer att bli bra.. Vågar knappt hoppas på det heller..

Av Fru Lundgren - 25 mars 2013 11:04

Jag verkligen hatar att städa.. Det är så grymt tråkigt och jag har verkligen ingen lust att göra det.. Fast då man ändå  börjar städa så blir det ju så grymt snyggt då man är klar att man verkligen blir nöjd. Men det är just den dära biten att börja städa som tar på en.. Och just nu då vi håller på att bygga om så känns det som om allt är kaos och man vet inte vart man ska börja. Men jag har då lyckas börja lite och nu ska jag snart fortsätta.. Ska vika ihop och stoppa bort julgarninerna som jag blockat ner nu och även vika ihop lite tvätt som är tvättad.. Sen ska jag försöka dammsuga hela huset så man får bort lite skräp och damm..


Ska sen även jobba ikväll så man ska också hinna gå ut och gå en runda med hundarna innan man åker till jobbet så det är lite fullt upp idag. Hade även tänkt hinna rida pollarna men det skiter jag i. Dom överlever att stå en dag till.

Av Fru Lundgren - 23 mars 2013 10:24

 

Idag gick man in i vecka 21 (20+0)

*Beräknad förlossning 10 augusti 2013

*Jag har varit gravid i 140 dagar

*Jag har 139 dagar kvar till förlossningen

*Jag har klarat 50% av graviditeten

*Bebisen väger ca 304 gram

*Bebisen är ca 22.5 cm

*Stjärntäcken: Lejon

Av Fru Lundgren - 20 mars 2013 11:24

Det är så mycket att göra här hemma nu att jag totalt glömmer bort att blogga.

Men jag är då i alla fall inte död.. HAHA..


Jag har börjat om att rida hästarna och försöker ta ut dom 2-3 dagar i veckan. Jag har börjat känna mig piggare i kroppen så jag har börjat vara ute mer med hundarna också. Och det är ju skönt. Dom tycker då det är grymt kul att få komma ut varje dag och röra på sig.

Jag är nu i vecka 20 i graviliteten så det går fort. Snart är ungen är.. HAHA.. Längtar grymt mycket.

Av Fru Lundgren - 16 mars 2013 16:08

Ja det var mina hästar idag.. Pajsen var grymt fjantig och kunde inte gå en medter utan att tro att någon skulle hoppa på han.. HAHA.. Vi dansade npgra varv på vägen då han tyckte att en skylt var grymt lik en hästmördare. Men sen då vi mötte Agnes och hennes ponny Vannis som vi idag skulle rida med så lugnade han ner sig efter ett tag. Och det var ju bra fast både han och Vannis var som små krutpaket. Men jag tycker att Pajsen mer och mer började lugna sig och sen i slutet var han fin igen. Vi skittade mest och travade lite. Sen for Agnes till banan och jag bytte polle.. Ettan var lite så fjantig idag och var lite på tårna i början. Men lugnade sig sen. Hon var lite nervös då en ny ponny var med så daiag skrittade jag som bara runt på banan och lät henne känna att hon ej hade krav på sig. Travade även några varv och så skrittade jag mer. Så då jag kollade på klockan sen hade jag ridit runt henne i en hel timme. Längsta passet jag tagit med henne. Men hon var då nöjd och kunde fortsätta ett tag till. Men jag får rida henne mer i morgon hade jag tänkt. Hade även tänkt att rida ett pass med Pajsen i morgon och jobba han lite. 

Av Fru Lundgren - 15 mars 2013 15:32

 

Här är bilden alla väntat på.

Detta är alltså lilla fröet i min mage som väcker mig på morgon genom att sparka på blåsan och så som ibland ger en liten spark då man inte sitter/ligger som den vill.. Det kändes så overkligt att se på UL vad som var i mig. Jag blev lite rörd och min man satt bara helt tyst för han var mer rörd en vad jag är. Han kan ju som inte känna bebisen på samma sett som jag gjort nu då den ligger i min mage. Sen alla ni som säger att man kan känna vilket kön barnet har innan man fått reda på det har rätt..

Jag har drömt om en son och mycket riktigt. Det är en liten kille där inne i mig.


Så lilla fröet är inne ska heta Max och han är beräknad att komma den 10 augusti. Men vi ska tillbaka den 27 mars igen och kolla på hjärtat. Dom fick ingen bra bild på det och vill ta det säkra före det osäkra så vi får se lilla max igen om 2 veckor =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards