Alla inlägg under november 2018

Av Fru Lundgren - 13 november 2018 14:22

Som ni säkert såg igår då ni kom in på bloggen så hade jag satt lösenord på det jag skrivit. Jag kände mig inte stark nog att lägga upp detta så att alla kunde se. Dels för att jag inte vill att ni alla ska gå och tro att det är fel på mig och att jag mår dåligt nu. För det gör jag inte. Visst det är jävligt synd att jag inte har några vänner som är så sugna att umgås med mig, men det är ju inget jag kan göra något åt. Man kan ju inte tvinga folk att vara med dom. 

Men jag mår inte dåligt nu och jag sitter inte och ältar det som hänt. Det som har hänt har hänt och det jag ibland sitter och funderar över som gör att man kan få lite ångest och inte kunna sova är ju just det där om vilka vägar i livet man ska gå för att det ska bli bäst. Jag menar, jag måste ju välja så att det anpassas till hela familjen och vissa vägar man själv då vill gå kan man tvingas avstå just för att det inte passar alla i familjen. Men det är ju också ett val jag aktivt väljer att ta för jag offrar mig hellre för familjen än ett jag ska vara självisk och bara göra saker jag vill göra. 


 -------------------------------------------

Idag vakande man upp med ett ryck och såg att klockan var just innan 08 och vet ni då fick man smått panik. Jag brukar väcka upp alla barnen och ge dom mat vid 07.30 för att sen hinna klä på alla och gå till förskolansom ligger 1,7 km bort. Men jag lyckades ändå fixa allt som skulle fixas så som att mata djuren, rasta hundarna, mata barnen och sen klä på oss alla. Ibland lyckas man få kraft att lyckas och vet ni jag behöll lugnet, jag som annars kan bli lite irriterad då jag är stressad. Jag var helt lung och 09.11 stämplade max in sig på förskolan. Jag fattar inte hur vi lyckade komma så pass bra i tid ändå att det bara var 11 minuter sen. Bra jobbat till oss! 

Sen gick vi hem och denna vecka jobbar min man dag så jag måste sen kl 13 sätta Milla och Milian i vagnen igen och gå till förskolan och hämta Max. Idag ville grabbarna cykla med varandra hem så då fick man ta med cyklarna också. Nu kanske ni många tänker att jag är så hurtig som går så mycket, men vet ni det är jag inte riktigt. Jag råkar ju inte ha något annat val då jag inte har körkort. Men jag sitter och funderar om man ska skaffa det och hoppas i så fall man hinner få det innan max till nästa höst börjar skolan för då måste man gå 5 dagar i veckan. Praktiska med så många preomenader är just det att jag kan ta med hundarna och låta dom gå. Ja nu menar jag ju inte alla hundar, men ibland följer någon av hundarna med. 

nej nu ska man ta och dammsuga lite och sen ska man göra middagen. 


Av Fru Lundgren - 12 november 2018 15:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards