Alla inlägg under februari 2021

Av Fru Lundgren - 23 februari 2021 12:44

Vissa dagar vaknat man och önskar att dagen kunde vara över innan den ens börjat. Så började denna dag då jag vaknade med migrän och stel nacke. Hatar detta! Så jag har mer eller mindre legat på soffan hela förmiddagen och nu ska man strax ut med hundarna och låta dom får springa lite. Hästarna får dock ledigt idag då jag inte kommer fixa att rida dom med migrän.

Hoppas ni andra har en bra dag =)

Av Fru Lundgren - 21 februari 2021 19:53

Jag är fast i en svacka där hästintresset är på botten och man är inte alls sugen att ha häst längre. Min kropp bråkar med mig och jag har mer ont i den än vad jag brukar ha och det gör mer ont av att vara i stallet. Så blir mer eller mindre så att man drar sig från att gå till stallet. Att gå med hundarna funkar fint, men att vara med dom stora hästarna gör att man får ont. Jag vet inte hur jag ska göra, men just nu känns det som om man inte vill ha häst alls. Vilket känns tråkigt. Jag hoppas att svackan vänder och man får tillbaka intresset snart igen. Var länge sen jag hade en dipp som denna och sist var faktiskt då Ettan somnade in för 2 år sedan. Sen hon somnade in har det som inte varit lika kul med stallet då hon betydde så mycket för mig och jag kände allt bara tungt efter att hon lämnat mig. Helt förståeligt. Men är tråkigt att man tappat lite av intresset även nu. Vill ju som helst inte göra mig av med hästarna då jag älskar dom så grymt mycket.
Brukar ni också hamna i en svacka?

Av Fru Lundgren - 16 februari 2021 13:37

Från och med i morgon ska man sakta börja återgå till vardagen igen efter att ha suttit hemma i karantän klart. Vi alla mår mycket bättre och det är skönt i alla fall. Nu har vi gjort bort denna skit fast jag helst av allt hade sluppit få den, så är jag glad att detta är över nu. Lukt och smak har sakta börjat komma tillbaka och det är skönt. Allt blir som så tråkig då man inte känner något.
Barnen mår också bättre och är inte så snoriga längre vilket är skönt. Milla fick feber och dom andra två blev bara snoriga. Men nu är dom nästan symptomfria från snorandet så då kan dom fara till skolan igen efter att ha varit fria 2 dagar så förhoppningsvis kan max fara på torsdag. Max längtar tillbaka till sina kompisar och klass. Milian ska dock vara hemma hela denna vecka då jag valde att ta ledigt två veckor för han. Så han ska tillbaka nästa vecka.

Av Fru Lundgren - 14 februari 2021 18:05

Jadå vi lever. Vi fick bekräftat att det var corona som vi hade och det kändes som om det var så det skulle ge resultat på. Men vi lever och är friskare nu i alla fall än vad vi tidigare i veckan varit så det känns skönt att det börjat vända. Mannen som haft feber är mest trött av oss och det förstår jag. Han blir ju trött av vanlig feber också. Jag har då kunnat fixa på med djuren som jag velat göra så det är ju skönt i alla fall. Dock har jag inte ridit hästarna då jag inte vill ta ut all energi hela tiden. Så dom har fått en lugn vecka. Hundarna har ju dock fått komma ut och springa efter skoterspåren medan jag kunnat gå i lite långsammare takt. Vädret har ju varit helt magiskt och det känns så tråkigt att man varit sjuk och inte kunnat njuta av det fullt ut som man annars gjort. Blir att sitta några dagar till här hemma och inte röra sig bland folk. Vill inte råka smitta någon. Så idag då man fyller så blir det inget firande förutom med barnen och mannen. Har sagt till alla andra att inte komma då jag inte vill att dom ska bli sjuk och jag får ju som ändå inte träffa någon för att undvika att sprida detta vidare.

Hoppas i alla fall att ni där ute har en bra alla hjärtans dag och att ni är rädd om er i denna pandemi.

Av Fru Lundgren - 11 februari 2021 12:43

Vi tog igår ett corona test för att se om det ändå är den skiten vi har. Så vi borde få svar i morgon vad detta är. Idag har även älskade Milla fått feber så man blir lite deppig då barnen också blir sjuka. Jag är tack och lov bara snorig och har lite ont i kroppen, men inte feber vilket är skönt. Pär har haft över 39 graders feber sen i måndags kväll. Så han är helt död i kroppen och ligger mest ner. Lider med han. Grabbarna är tack och friska förutom lite rinnsnuva. Så jag hoppas att vi snart blir friska igen.

Av Fru Lundgren - 9 februari 2021 11:33

Ja som rubriken lyder så har vi sjukstuga här hemma. Min älskade man har blivit sjuk. Han somnade igår i sängen då han nattade barnen och vaknade upp vid 21 tiden med feber och började må skit. Har haft 39,3 i temp hela natten och har svettats så hela sängen sett ut som om han hällt vatten i den. Lider med han då han blir så dålig av feber. Idag är nog första dagen i mitt liv som jag ber till högre makter att det BARA är vanliga flunsan och inte corona! Men man har ju som inget val än att bara ta det som det kommer och hålla sig hemma. Så hela familjen är hemma och vi ska sen fara och ta ett test för att se vad det är han är sjuk i.. Jag hoppas att vi båda inte blir så sjuka att man är liggandes helt utslagna då det blir lite svårt att ta hand om allt här hemma då. Men djuren kan mina föräldrar ta hand om ifall det skulle vara så att man blir sjuk. Men jag ska inte ta ut något i förväg. Man vet ju inte ens vad det är man är sjuk i för stunden.

Hoppas ni alla andra får en bra dag.

Av Fru Lundgren - 8 februari 2021 12:31

God morgon tänkte jag skriva men det är kanske inte så passande då det faktiskt är mitt på dagen nu. Så det får istället bli en god dag på er alla. Jag hoppas att ni alla haft en härlig helg och att dagen på denna vecka har börjat bra. Har det börjat dåligt så skickar jag kramar och hoppas att morgondagen blir bättre.
Jag har då haft en bra morgon och fast jag fick ett mail över att nu har coronan slagit klorna på förskolan där mittersta barnet går så kände jag att han får nu vara ledig ett tag för att underlätta för personalen så dom kan lägga fokus på dom barnen som verkligen måste vara på förskolan. Jag har ju bara gratis timmarna där och är ju inte akut behov av att ha han där. Så jag har valt att han får vara hemma med mig och hans lillasyster tills det lugnat sig igen på hans förskola. Sen så skickar jag en tanke till dom som blivit sjuka på förskolan och hoppas att dom krya på sig fort. Nu vet jag inte vem eller vilka det är, men det spelar ingen roll heller. Jag skickar ändå en tanke till alla och hoppas dom inte blir allt för sjuka.

Jag har just gett barnen lunch och nu ska man ut med hundarna en stund och sen packa lite hö till hästarna då dom ska få lunch. Sen då min man kommer hem så blir det att fara ut med hundarna på en längre promenad och låta dom få springa och busa. Perfekt nu att det finns skoterspår i byn för jag brukar gå efter dom så får man som gå nya stigar på vintern då man annars bara kan gå efter byavägen då skogen är för mycket snö i. Men jag tror inte att hundarna klagar över det. Dom brukar älska att gå där. Dock är jag nästan ensam om att vara den här i byn som plockar upp skit efter mina hundar. Vet att det finns några till som gör det, men majoriteten av hundägare här plockar inte upp skiten. Vilket är tråkigt men det är ju deras val och inte mitt. Jag vet att jag gör rätt och mer än så kan jag inte göra. Promenaden i dag lär dock inte bli i ett högt tempo då hela min rygg värker efter att ha skottat snö igår. Man inser att man hade muskler man inte riktigt trodde man hade. Haha. Så man är lite stel idag. Men nu är i alla fall all snö skottad från taken och det känns bra då kan man som andras ut och slipper oroa sig att taket ska rasa in.

Av Fru Lundgren - 6 februari 2021 10:18

Ni vet att det är lätt att vara efterklok och idag känner jag att det är en sådan dag. Jag var igår så rastlös i kroppen men jag vet inte varför. Jag var inte det minsta trött och samtidigt så var jag hemma ensam då mannen jobbade så jag kunde inte heller ta en promenad som jag brukar göra då jag blir såhär rastlös. Men valde att se serien Älska mig som finns på Viaplay. Jag har länge varit sugen att se säsong 2, men då man ibland inte har så mycket tid som man vill så blir det lätt att man inte hinner se tv. Så igår tog jag tillfälle i akt och började se den. Det var avsnitt 2-6 som jag inte hunnit se och i min rastlöshet så tyckte tydligen min skalle att man inte kan bli trött så jag såg alla 5 avsnitt och kom i säng först vid 03. Ångar jag det idag? Men ja!! Men jag var ändå inte trött inatt och jag som annars somnar på soffan 15 minuter in i alla filmer/serier. Haha. Jag steg i alla fall upp kl 08 idag och känner mig yr och seg pga dom få timmarna till sömn. Sen så vaknade jag till vid 05 av att max gick på toa och jag själv behövde dit. Tur man har två toaletter så man kan smita ner och göra sina behov utan att stressa max som redan satt där uppe. Sen vaknade milian vid 06 och både han och max tog sina plattor och la sig i max säng. Så man kan som säga att jag knappt sovit något då jag inte somnade om så djupt efter kl 06, utan mer legat och väntat på att min kropp ska behaga att vakna till liv. Ibland är det tråkigt att jag är en nattuggla och trivs vaken på nätterna men är då helt död på dagarna.

Hoppas ni alla andra har en bra dag och att ni kanske sovit bättre än mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards