Alla inlägg under april 2018

Av Fru Lundgren - 9 april 2018 20:45

Jag har inte varit aktiv här just för att det har varit så otroligt fullt upp att jag knappt hunnit göra annat en att ta hand om huset, djuren och barnen. Det är lite mer att ta hand om nu då man har Milla. Visst hon är verkligen inte jobbig på något sett men man är mer låst med en liten bebis en vad man är med äldre barn som kan klara sig själv korta stunder. Så som att leka eller att dom ser film. Man kan ju inte be Milla sätta sig och se film medan jag måste städa. Utan just nu handlar det om att tajma in saker man vill göra då Milla sover och grabbarna leker. Så det går inte alltid så som jag vill. Men jag tycker ändå jag hinner med otroligt mycket. Speciellt då jag blir på dåligt humör, för då städar jag huset på rekordtid och det är bara för att jag blir så arg av att bråka med grabbarna då dom får små horn i pannan och blir mer vilda en tama. Så istället för att tejpa fast dom i taket så tar jag min ilska och frustration och städar huset. Det är väldigt effektivt för då får man något gjort och då man är klar är man på bättre humör. Haha.

Jag har i helgen haft väldigt fullt upp med att bland annat tänka på framtiden och hur man vill ha det. Det är så att vi har ev hittat ett annat hus vi är sugna att köpa. Men det är mycket som ska stämma och klaffa innan allt kan falla på plats. Så tankarna snurrar och det är lite jobbigt. Jag och mannen pratar så mycket vi hinner men med barn och allt. Sen då han jobbar också så kan man ju inte prata då barnen somnat. Men så är det ju då man är förälder. Man hinner inte med det man vill. Men samtidigt så skulle jag inte för allt i världen byta bort barnen, dom är verkligen allt jag kan önska mig. Fast dom ibland gör så man knappt hinner med sig själv. Haha.


Hur är det med djuren då? Jadå det är bara bra. Jag har börjat motionera hästarna mer och det är skönt. Sen så har jag börjat om att gå härliga promenader med hundarna. Under graviditeten kunde jag varken rida eller gå då min foglossning har hemsk och jag på natten vred mig i smärtor om jag varit aktiv på dagen. Så jag har haft lite jobbigt att intala kroppen att det inte gör ont längre. Det satte sig som en psykisk smärta och min kropp intalade sig att all motion gör ont sen. Så jag har kämpat och kämpat med att lyckas ta mig över mentalt. Vilket jag nu lyckats med och det är så skönt att kunna dra med hundarna och familjen ut på en promenad.


Nu ska jag och Milla se tv ett tag och sen väntar sängen för oss. Hoppas ni kommer få en bra kväll.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards