Alla inlägg under juli 2016

Av Fru Lundgren - 17 juli 2016 19:48

Ja som rubriken lyder så vad ettan verkligen pigg idag. Hon var helt lugn och stod å sov i gången då jag gjorde henne klar så jag tänkte att idag behöver jag inte ta ridhuvan på henne, då hon ändå bar så lugn. Men jag ångrade mig fort då vi for ut. Först trodde hon att vi skulle ner på ridbanan men jag hade som plan att rida i skogen och då vi kom dit så vart hon pigg. Jag började att trava henne och arbetade henne i form och lät henne flytta för skänken, så vi typ sicksackade fram på stora stigen. Grymt bra träning för henne då hon inte alltid vill flytta för skänkeln. Sen så körde vi tempoväxling i traven och hon piggnade då till mer. Jag fick lirka lite extra med handen för att hon inte skulle lägga sig på bettet och bli stark som hon brukar göra.
Efter att ha värm upp i traven så började vi galoppera. Hon tog galoppen jätte fint och galopperade i ett lugnt men fast tempo. Men så började hon byta galopp så jag fick bryta av och ta tillbaka galoppen jag ville ha. Hon bytte alltså från vänster till höger. Så jag fick pilla lite med tygeln och tränade även då på att ställa henne i en svag öppna medan hon galopperade och så sen bytte jag galopp och gjorde om samma sak där då hon nu istället bytte från höger till vänster. Mel hon var ändå fin och det blev också tempoväxling i galoppen. Sen skrittade jag hem på långa tyglar och då tyckte ettan att det fanns spöken överallt så hon kanske har spelat pockemon spelet som nu alla gör. Haha
Hem igen och gav henne mat i boxen medan jag stod utanför och fixade med vattenslangen så jag sen kunde spola av henne svett. Men då tyckte hon att det var en bra ide att smita ut från boxen, så jag fick ringa min man och be han komma med en grimma, för jag stod och höll fast henne på gräsmattan men hon vägrade följa efter. Haha. Envisa fux!
Spolade sen av henne och hon blev ren och fin, vilket varade i några minuter då hon sen rullade i hagen så hon var svart sen och inte fux... Typiskt. Men hon fick då bort svetten. Ska i morgon ta och tvätta upp benen och hovarna på båda hästarna då dom är lite skitiga av leran som varit i hagen pga regnet.

Av Fru Lundgren - 17 juli 2016 12:13

Ibland måste man nå botten innan man kan komma till toppen. Man måste se allt med andra ögon innan man kan finna styrka att göra något åt allt man vill. Jag har nått dit nu. Jag kommer att göra allt för att ändra på det nu och tro mig, vägen dit kommer vara allt annat en rak, men jag vet att med min älskade man och barn, så kommer jag nå dit jag vill. Det kommer krävas blod, svett och tårar men det är de fan värt det!!

Av Fru Lundgren - 16 juli 2016 20:38

Efter att ha lyckats stiga upp före kl 10 så åt vi en härlig frukost och sen for vi till stan för att kolla på inredning till toaletterna, men hittade inget. Så vi for hem. Och hann bara vara hemma i en timme innan min bror ringer och hör om vi vill komma och bada i falkan med han, så ja vi hoppade in i bilen och drog och bade och sen åt vi middag i stan med min bror och Moa.
Sen hem igen och mannen for till jobbet. Så jag och barnen har lekt runt, eller dom har lekt och jag har städat lite.
Nu väntar stallet en stund och sen blir det att ta det lugnt framför tv.

Av Fru Lundgren - 15 juli 2016 12:59

Ja idag är det en ny dag och jag funderar om att rasera gårdagens inlägg om min ångest, men samtidigt så vet jag att många där ute känner igen sig och det kan vara skönt att veta att man inte är ensam om en sådan jobbig sak. Jag har alltid tyckt illa om min kropp och det är inget jag skäms över. Men att berätta att man får ångest över det, är något man mer skäms över. Det är ju så tabu hos vissa att dom kollar mer snett på en istället för att tycka synd om dom.
Men jag är inte ute efter att folk ska tycka synd om mig, tvärt om. Folk ska få se att allt inte är perfekt, fast man kämpar efter att ha det så.

Nej nu ska jag äta lunch med barnen och sen fara till stan. :)

Av Fru Lundgren - 14 juli 2016 21:34

Ångest är något ingen pratar om, det är så tabu i mångas ögon och man skäms att berätta det. Men tro mig, det är fler personer runt vår omgivning som har det. Folk som inte vill eller ens vågar berätta om det.
Många har nog varit med om den där stunden då ångesten tar tag i en, allt blir för stunden tungt och man sjunker ihop och känner att det funkar inte. Kanske kommer tårarna också och man gråter hysteriskt som ett barn.
Tro mig, jag har haft perioder då ångesten varit min närmaste vän och jag vissa dagar aldrig velat lämna sängen. Men nu på några år har det varit bra. Visst jag har varit deppad pga saker som hänt vid min sida, men ångesten har jag inte haft på länge...men igår kom den igen. Jag fick "ett anfall" och jag mådde allt annat en bra. Jag grät som ett barn och var nära att spy flera gånger. Vad det beror på? Jo jag trivs inte med min egna kropp. Graviditeterna har satt sina spår och jag skäms över min kropp. Jag skäms extra mycket nu under sommaren då alla går lättklädda och jag vill självklart också det. På gården går det bra, för då kan ju som ingen se mig. Men på badstranden går det inte. Jag hatar att visa upp mig och att höra varje dag hur fin man är gräver istället hål i min själv istället för att hela den. Dom/ni ser inte det jag ser och det gör mig mer ledsen. Jag har som mål att trivas med min kropp och jag gör allt för att göra det. Men det tar tid och ibland får man ett bakslag och det är ju helt naturligt. Tyvärr. Jag önskar att jag kunde älska min kropp, men jag har inte gjort de på många många år och ändå blev det inte bättre av att den förändrades efter att ha varit gravid. Men jag kämpar ändå att trivas med min kropp och vissa dagar går det bra. Då kan jag gilla det jag ser i spegeln men så andra dagar vill jag bara spy galla så fort jag kollar.

Men jag har som mål att en dag trivas med hela mig själv och dit ska jag nå!!

Av Fru Lundgren - 13 juli 2016 15:14

Ja som rubriken lyder så har jag ägnat några timmar på att städa förrådet.

Det var mycket och jag är långt ifrån klar...

Av Fru Lundgren - 13 juli 2016 06:28

Jag har just nu varit vaken sen kl 03:30 och är för pigg för att somna om. Jag har vikt tvätt istället och kollat på lite klipp på youtube i hopp om att kunna bli trött igen, men kroppen vägrar. Så nu ligger man här i sängen klarvaken och jag längtar tills barnen vaknar så jag slipper vara själv och då dom sen vaknat så blir det att plocka in all tvätt i garderoben och så ska jag även ta och börja fixa i blårummet (vi kallar det så) där det just nu är saker överallt då vi haft detta som förråd, men det ska tömmas och bli ett gästrum. Så vi har mycket som bland annat ska köras till myrorna så andra personer kan få nytta av det vi inte vill ha kvar. :)

Hade min man varit hemma nu så hade jag tagit hundarna ut på en lång och härlig promenad, men då jag är själv med barnen hemma så vill jag inte lämna dom och gå ut. Vill ju inte lämna dom själva. Eller man ska ju inte lämna dom själva, då allt kan hända. :)

Detta och nästa vecka är dom sista jobbveckorna för min man innan han får semester och ni kan ju gissa vem som dragit på sig en förkylning? Jo min man, vilket är typiskt då vi har så mycket att fixa och göra. Men men vi får se hur mycket vi hinner med att göra. Jag hoppas han inte blir helt liggandes och mår skit, men det är oftast så att han blir det då han väl blir sjuk. Lilla Milian hostar också och är snuvig så det är nog något skit dom fått. Suck.

Av Fru Lundgren - 6 juli 2016 23:59

Jag har verkligen inte haft motivation att blogga, men jag ser att många av er ändå är in hit och läser, så jag kommer att ta upp detta med att blogga igen så ni kan följa oss.

Idag har vädret varit dåligt. Det har regnat i omgångar. Så jag och mannen har städat huset och tvättat. Så nu ser det lite bättre ut. Max ville ut och leka, så jag lovade att han skulle få göra det fast det regnade och sagt och gjort han gick gladeligen ut i regnet och lekte med sina traktorer. Sen gick vi tillsammans ut och hämtade posten och efter det gick vi in till Tuppas och hans 4 tjejer. Grållan låg tidigare på morgonen inne i en av värplådorna och då jag och Max kom dit nu så låg där ett ägg. Så Max fick hämta det och så gick vi in. Så nu i kylen finns det två ägg från hans hönor. Det första är från hönan svarta. :)

Sen nu ikväll så tog jag ett härlig pass med Pajsen på banan. Red barbacka med fokus på lösgörande och oj vad fin han blev. Han rörde sig som en Gud och lyssnade så bra. Tyvärr så dog min rygg!!

Jaja nu ska hundarna rastas igen och så väntar sängen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards