Alla inlägg under november 2019

Av Fru Lundgren - 28 november 2019 19:13

Min dag började bra, men slutade allt annat än bra. Jag och barnen for till momme för att leka med kusin milo. Milla och Milian åkte på bobben och ängla drog den. Vi åt lunch hos momme och sen gick vi ut. Barnen åkte bobben och så händer det en olycka. Ängla springer in i mitt ben då vi busar med barnen och drar bobben, så jag håller och i fallet sliter jag knäet ur led. Satan vad jag skrek och den smärtan är inte något jag vill uppleva igen. Tar tag i mitt knä och känner att detta sitter ju där det ska. Så jag tar tag i mitt knä och sliter till på plats för att få tillbaka knäet i knäskålen. Sen ligger jag och andas medan smärtan lättar lite och min kropp hamnar i chock. Milla gråter hysteriskt och ängla skäller lika vild för att försöka få upp mig igen. Tydligen står hon över mig och skäller fick jag senare berättat för mig. Så i alla fall, ambulansen kom och dom kollade på mig och ville att jag skulle komma in. Åkte dock in med min man som ändå skulle på möte i stan.
Vart på akuten i flera timmar och tack och lov kom min vän Peter och gjorde mig sällskap. Dom kollade igenom mitt knä, vred och vände och jag fick träffa ortoped och även rönga knäet. Så här ligger jag några timmar senare hemma på min soffa igen och känner att jag trots allt haft tur då inget är brutet eller så. Bara lite öm i mjukdelarna, någon man blir vid detta.. så ja jag är glad att allt ändå gick bra och jag mår mest dåligt över hur rädda barnen vart då jag skrek och hur rädd min älskade mamma måste ha blivit då hon vet att jag har hög smärttröskel men då hon ser mig skrika sådär hysteriskt så tror man ju att döden är nära. Haha.
Nu blir det en lugn helg och så ska jag ha knöskydd gör att stödja knäet bättre.

Av Fru Lundgren - 27 november 2019 15:39

Jag har inte haft tid att sitta vid datorn då jag varit så trött på kvällarna att jag somnat redan vid 22 tiden. Eller ja jag har ju suttit vid datorn, men jag har inte bloggat. Jag har använt datorn till att fixa och planera inför att byta kök och tro mig gott folk, det är väldigt mycket som då ska mätas och planeras. Som tur är har jag haft min älskade man med mig. Vi har suttit och kollat runt på olika delar och olika saker till köket ca 2 timmar varje kväll nu och jag är helt slut. Önskar att man bara kunde klicka på ett kök och så fixar andra allt jobb. Men samtidigt ät det ändå kul att sitta och fixa och kolla. Då får man ju som man själv vill det. 


Idag skulle jag ha städat, men valde istället att möblera om tv-rummet och fixa där. Så nu är det fint och snyggt. Vi har längre pratat om att fixa detta så det kändes ändå som en sak jag kunde göra då jag ändå drog fram soffan för att städa under den. Så då dömde jag vattnet till sköldpaddorna och s flyttade jag dom till sitt nya ställe som blev i matsalen och så ställde jag soffan där dom stått och flyttade råttorna så dom står vid soffan nu. Vart väldigt bra tycker jag. Får se om jag sen får upp någon bild så ni också kan se hur det blev =) 


Nu ska man fixa maten och sen kommer även mannen hem från jobbet =)

Av Fru Lundgren - 21 november 2019 12:53

Jag är så sjukt nervös inför i morgon. Man ska då till tandläkaren och jag hatar verkligen det. Jag har dragit ut det på tiden nu ett tag, men ska försöka ta mig dit i morgon fast jag helst av allt inte vill det. Jag har väl inte så bra erfarenhet av vissa tandläkare då dom jag tidigare haft alltid varit så otrevliga mot mig. Så jag har bytt tandläkare nu och hoppas att hon är bättre. Men visst är man ändå nervös. Dels för att man är rädd att dom ska hitta något hål eller så. Dock har jag aldrig haft det i hela mitt liv, men allt kan ju ändras. Så ja man är alltid nervös då man ska till tandläkaren.

Av Fru Lundgren - 15 november 2019 11:25

Jag hatar att vara förkyld och det känns som om man aldrig får vara frisk. Nu är man förkyld igen och det är inte alls kul. Nog för att jag fixade ryggen i onsdag och ska jag ju vara lite lugn och stilla några dagar. Men att vakna upp helt förkyld på torsdagen var inget jag hade planerat och det var inget jag heller ville vara! Men det är väl bara att gilla läget och hoppas att det släpper snart. Ska fara in till stan och köpa echinaforce då det hjälper till att bli bättre. Brukar alltid ha det hemma, men nu hade det tagit slut och jag skulle ha varit för länge sen och köpt mer, men totalt glömt det. Suck!

Jag hade för övrigt hoppas att den fina snön som kom skulle ligga kvar som snö då man hade kunnat motionera Lillan mer, men nej då valde ju vädret att det skulle börja regna och snön som legat så fin i några veckor blev till is. Så just nu går man ut med livet som insats och då Lillan är barfota så känns det så tråkigt att ens försöka ta ut henne ifall och halkar och gör sig illa. Ska försöka ta henne till ridbanan och låta henne springa av sig där. Men lär ju vara svårt att ta henne dit, då vägen dit är is. Får be mannen min grusa gården och fixa så jag i helgen kan ta ut henne. Var även tänkt att jag skulle rida ut med en vän, men vi får se hur det går nu då jag är förkyld. Hoppas jag ändå orkar rida.

Idag ska man i alla fall ta en varm dusch. För er som missat det så gick våran varmvatten beredare sönder på måndagen och vi har sen dess varit utan varmt vatten. Har tack och lov kunnat duscha hos min mamma så vi har ju ändå hållit oss redan. Men igår fick vi i alla fall den nya beredaren och det installerades även så idag har vi varmt vatten och det är seriöst lycka! Aldrig tänkt på hur mycket man är beroende av varmt vatten förrän nu i veckan då man inte haft det..

Önskar er alla en bra fredag och att ni kommer få en trevlig helg. =)

Av Fru Lundgren - 10 november 2019 12:21

Jag vaknade upp med stel kropp, ont i skallen och suddig syn. Hatar migrän! Så blev att ta några tabletter och hoppas att man överlever dagen. Min älskade man jobbar så vi har inte kunnat fira farsdag. Men kanske bjuder ut hela familjen på middag då han sen slutar. Ska prata med han så får man se vad som händer.

Det är ju farsdag idag så jag måste passa på att gratta alla pappor där ute. Sen så är det idag 11 år sedan man träffade min älskade man för första gången. Jag kan inte fatta hur han orkade träffa hela min släkt första gången vi sågs. Det är starkt gjort att han stod ut med det och att han ändå nu 11 år senare står kvar med mig. Han är verkligen guld värd och jag älskar han så otroligt mycket att jag aldrig skulle kunna tänka mig leva ett liv utan han. Han är allt jag vill ha och lite till. Jag har ett så bra liv med han. Jag hoppas verkligen att det blir många fina fler år tillsammans och det vet jag att han också vill det. Så det är ju skönt.

Av Fru Lundgren - 6 november 2019 10:46

Idag då jag och barnen steg upp vid 07.30 så var det -17.6 grader ute! Nu är som kylan verkligen här och det känns ändå skönt att det inte ser ut att bli regn och allt ska bara bli is överallt så man mer eller mindre slår sig gul och blå då man går utanför huset. Jag har dock klätt på mig mycket fast jag bara är inne, för jag fryser verkligen idag. Det är som att kylan bitit sig fast i mig. 


Idag ska vi sen fara och fira min älskade mamma som fyller år idag. Hon har lovat barnen att dom ska få baka tårtan med henne så vi får väl se hur det kommer att bli. HAHA. Känner jag detta rätt så kommer det bli kladdigt och den kanske inte blir sådär jätte snygg, men förhoppningsvis så kanske den i alla fall blir god. =)



Sitter och väntar på att ett paket ska komma idag. Dom skulle komma innan klockan 12, så vi ser väl om det stämmer. HAHA. Jag som hade tänkt gå ut med hundarna en stund i skogen och låta dom få springa av sig lite och låta barnen så lite frisk luft i lungorna. Men ja nu måste jag vänta tills dom kommit. Får hoppas dom kommer i tid!


Önskar er alla en bra dag och även om eran dag börjat dålig så hoppas jag att dagen blir bättre än den började. =)

Av Fru Lundgren - 2 november 2019 21:22

Tack och hejdå sa min kropp idag och jag mår skit. Jag har i många många år haft problem med att jag blir svullen i tårna och får ont då det är kallt, detta pga att jag har förfrysit dom lite varje vinter man haft häst. Oavsett vilka skor jag har eller hur jag klär mig så klarar min kropp inte av kylan. Mina leder blir stela och kroppen gör ont lite nu och då. Men då jag vart gravid med Max 2012 så försvann allt detta. Min kropp började bete sig normalt och jag slapp klådan och smärtan i fötterna så fort det vart kallt ute. Detta har varit bra tills nu! Det kom smygandes lite i veckan att det gjorde lite ont i ena tån då jag gick med hästarna i skogen. Men tänkte att det kan bero på att jag ev sparkat i den i något (som jag gör varje dag), så jag tänkte inte mer på det. Men idag kan jag inte ens ha mina skor då det gör så ont i mina tår/fötter då jag går med skor och tro mig jag hade foppatoffler igår och det resulterade till att jag ramlade. Så nej det var ingen bra sak att ha på sig. Så idag har mannen fått tagit en promenad med hundarna och hästarna får ledigt idag för att jag känner att jag inte kommer att kunna rida dom. Det jag ska göra är att ta ett bad och hoppas att min kropp blir bättre till i morgon och att man då kanske kan ta och rida hästarna lite i alla fall. Sen så måste jag inhandla mer tjocksockar så man kan börja "leva" i dom varje dag så brukar fötterna bli bättre. Nu är det ju så att jag ändå gör saker fast det gör lite ont för det är ju bara så att smärtan och klådan är att jag samlar lite vätska i fötterna. Det är inget farligt och jag har kollat upp det, enligt läkaren står omloppet i fötterna lite stilla ibland och då blir det såhär. Jag har testat olika saker, men det bästa är att ta ett varmt bad och då brukar det släppa. Jag är bara så ovan att ha detta nu då man inte haft det på 7 år. Så jag måste nog blir gravid igen för att kunna få må bra så kanske jag kan slippa detta i 7 år till. Haha. Kanske inte men samtidigt så kanske värt att prova. HAHA.


Önskar er alla en bra kväll =)

Av Fru Lundgren - 2 november 2019 11:07

Vi har haft så fint väder hela veckan med snö på marken och sol. Men så idag då man vaknade så regnade det. Så nu är väl allt bara snart is och man slår sig gul och blå om man ska ut. Inte alls kul! Men jag kan ju tyvärr inte styra över vädret. Jag hoppas det slutar regna snart för jag skulle vilja ut och rida hästarna ett tag. Funderar om att ta in dom inatt och låta dom stå inne och torka upp, då dom var väldigt blöta då jag gav dom mat för en stund sen. Det är skönt att kunna ha dom på lösdrift och sen bara ta in dom då vädret är dåligt, så som idag. Samt att jag sett att hästarna gillar att kunan komma in då det är dåligt väder. 


Jag ska strax upp och väcka min man som jobbat natt och sen får man se vad man ska göra av dagen. Vet i alla fall att jag ska städa lite i burarna hos kaninerna och mocka ligghallen så det är fint där inne. Men sen får man se vad man ska göra resten av dagen. Barnen ville igår ut och leka idag men jag tror dom ändrade sig lite då dom såg vilket väder det var. Blir att kasta på dom regnkläder och låta dom gå ut en stund ändå så kan dom få lite frisk luft i lungorna ett tag i alla fall. 


Hoppas ni i alla fall har en bra dag =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards