Alla inlägg under februari 2022

Av Fru Lundgren - 27 februari 2022 11:43

Jag har varit lite off här då det varit lite annat att tänka på och man haft fullt upp. Världen har varit lite kaos och jag behöver nog inte gå in på detalj vad som hänt. Ni alla borde ju ha sett eller hört på ett och annat sätt att det är krig mellan Ryssland och Ukraina. Jag mår dåligt över det och hade ju hoppats att vuxna människor kunde prata istället för att låta oskylda människor hamna mitt i kaoset. Vi människor måste acceptera att alla vill vi olika och bara för att man vill olika så betyder det inte att man behöver starta ett krig och bråk pga av detta. Men jag kommer inte uttala mig mer om detta. Alla får tycka vad dom vill och känna vad dom vill. Men det är tragiskt och jag lider med alla som bor i Ukraina.

Jag har för övrigt umgåtts mycket med familjen och hittat på roliga saker så som att vara ute på gården i detta fina väder och grillat korv och lekt med barnen. Jag tycker det är viktigt att ge barnen denna tiden och att man kan göra saker med dom som dom tycker är kul och det behöver inte kosta en massa pengar och vara dyrt bara för att göra det roligt för barnen. Att leka ute i snön är gratis och det ända som krävs är ju att vi vuxna tar oss tiden att göra detta för att barnen ska få trevliga minnen och kunna ha kul.
Idag ska man också ut och grilla lite då min bror med sin sambo kommer och även momme. Vi var ute igår i 3 timmar på gården och lekte i snön och grillade korv och ändå vill barnen ut idag igen och göra om det. Så då gör man det.

Hoppas ni andra har en bra dag och att ni haft en bra helg.

Av Fru Lundgren - 23 februari 2022 10:26

Detta inlägg är lite negativt så vill du inte läsa så skippa detta då!




Detta är nu tredje natten jag inte kan sova som jag vill. Ångest och rastlöshet i kroppen är ingen bra kombination och så lite smärta i kroppen på det och det gör att man vänder och vrider på sig hela nätterna. Lyckas man somna så får man ont och smärtan gör att kroppen inte finner ro. Så man är mer trött då man län ar sängen på morgonen än vad man var då man la sig där på kvällen. Det är verkligen inte alls kul och man blir bara less och detta leder till att man på dagarna inte kan göra det man vill göra, så som att städa och fixa här hemma. Man ligger mest på soffan och känner sig trött och sur. Inte alls kul! Det hjälper inte heller att gå promenader eller motionera hästarna för att försöka trötta ut kroppen inför kvällen. För kroppen vill ändå inte samarbeta och det är så sjukt jobbigt och jag blir så less på detta! Jag vill bara ha en sömn en hel natt där man slipper ha ont i kroppen och ha ångest/rastlöshet som gör att kroppen inte vill slappna av. Jag blir så less och sen då man sitter och ser på allt man måste göra känns det ju inte heller så jävla kul. Städningen och tvätten växer mer och mer, vilket leder till att man tillslut inte ens orkar ta tag i något för man vet inte vart man ska börja i detta kaos! Förra veckan hade jag halsbränna som höll mig vaken och nu denna vecka hade man ju hoppats kunna sova bättre då man ingen halsbränna har, men nej då hittar kroppen på något annat att bråka med. Suck! Jag brukar inte klaga men ibland orkar man inte hålla humöret uppe då allt känns skit. Så hur ska jag göra för att denna dag ska bli bra ändå? Jo jag ska försöka städa så gott jag kan och hoppas att man hinner så mycket som möjligt idag. Resten får man helt enkelt ta i morgon. Började ju redan igår med detta och tog sen en paus och ska som sagt idag fortsätta. Men har ni testat städa huset med hundar och barn? Det är som att borsta tänderna medan man äter. Alltså helt meningslöst och det ser jävligt ut dagen efter. Haha. Men nej nu ska jag sluta vara negativ och ta och fixa lite. Har du läst ända hit så har du gjort det bra.

Hoppas ni alla där ute får en bra dag oavsett vad ni gör och att ni alla mår bra.

Av Fru Lundgren - 21 februari 2022 16:10

Måndag idag och alla rutiner ska tillbaka till det vanliga så som jobb och skola. Helgen var väldigt bra och jag hade en sådan grymt härligt helg med familjen.

Lördagen for vi till Solvik för att kolla på skotrar då skoterklubben i byn fixat så att några företag skulle komma och visa upp sina nya maskiner och även fyrhjulingar. Barnen gillade det och det var så kul även fast man inte körde utan bara stod och pratade med folk.

Söndagen var vi alla ute några timmar på gården med hundarna och barnen åkte skidor med min man (deras pappa). Eller ja det var grabbarna som åkte skidor och jag och dottern gick en promenad med hundarna. Sen blev det varm choklad och ostmackor ute i snödriva på gården. Alltså så mysigt var det att jag ville inte att dagen skulle ta slut.

Av Fru Lundgren - 19 februari 2022 09:48

Ja idag är det lördag och solen tittar faktiskt fram medan jag nu sitter här och skriver. Det har varit en seg morgon då jag är lite seg i skallen och trött. Barnen är fulla av energi som vanligt och jag är lite avis på dem. Snart kommer älskade Sigrid hit och hon är ju min brors sambos hund och vi ska henne till i morgon då dom ska bort. Barnen älskar att ha Sigrid här och det är nog lika kul för henne att vara här för hon är alltid så glad då hon kommer och lika glad då hon sen ska hem.
Idag kanske man far till Solvik, Frostkåge och kollar på skotrar som ska vara där. Barnen gillar ju att kolla på skotrar så det ska bli kul för dem. Sen är det ju så perfekt att det är nära oss så man slipper åka så långt bort.

Vad ska ni göra idag då?
Jag hoppas ni får en bra dag oavsett vad ni gör. =)

Av Fru Lundgren - 17 februari 2022 10:21

SMHI varnade för att vi skulle få snö, men ingen sa något om att det skulle blåsa också så jag tycker detta just nu är mer som snöstorm då det är hårda vindar och snö på det. Skottade gården igår, men det var ju bara att göra om skiten idag! Jag står och funderar om man skulle ha fixat till i boxarna så hästarna får komma in inatt och slippa stå ute på lösdriften i detta väder. Jag vet att dom klarar sig, men jag vet att dom också uppskattar att få komma in och slippa snöstormen.
Max skulle ha skidor idag på skolan så jag hoppas det går bra för han att åka skidor fast det är snöstorm ute. Förhoppningsvis blåser det mindre då han ska åka skidor eller så kanske dom ställer in allt då detta väder inte är så skönt att vara ute i.

Nu ska man sätta sig i soffan och se film med Milla och hundarna. Hon har redan hunnit vara ute på gården och lekt i detta väder medan min man/hennes pappa skottade gården. Så hon sitter just nu med Lexie, Tindra och Wilda i soffan och myser.


Det är så gulligt att se hur mycket hon älskar dessa hundar. Hon älskar att sitta i soffan med dem och mysa. Hon hjälper även till med att mata dem och gå promenader med dem.

Av Fru Lundgren - 15 februari 2022 09:07

Hoppas ni alla sovit gott i natt och att ni kommer att få en bra dag oavsett vad ni ska göra idag.
Själv har man sovit bättre i natt än igår då man vaknade flera gånger. Jag ligger för stunden och ser på Discovery+ och kollar på deras serie Älska, Älska inte. Lite spännande att se på då det handlar om par som har förhållande med varandra fast dom bor i olika land och många har enbart träffats via datorn och inte sett varandra IRL och sen ska dom resa till varandra för att träffas och gifta sig. Detta är ju något dom själva valt att göra och filmteamet följer bara med på deras resa för att filma. Jag hade nog inte vågat göra som dom gör i jakten på kärleken. Alla land har ju olika kulturer och ibland ställer det ju till de för dom. Ni borde se denna serie.

Av Fru Lundgren - 14 februari 2022 11:07

Idag är det ju alla hjärtans dag och alla sprider kärlek till sina älskade. Men för mig behöver jag inte en speciell dag att uppskatta min man. Jag älskar han 365 dagar om året och visar uppskattning varje dag till han. Jag anser att det är trevligare att sprida kärlek varje dag istället för bara en dag om året. Sen fyller jag ju år idag också det blir ju ändå firande och trevligheter. Dock kommer jag idag inte ha något kalas då vi som firade jag och min bror i helgen.

Jag önskar er alla en bra dag.

Av Fru Lundgren - 6 februari 2022 08:57

Jag har nu vid 3 olika tillfällen dröm en dröm. En dröm som är återkommande fast det lilla undantaget att vi är på olika platser då jag drömmer. Men innehållet är detsamma. Jag vaknar alltid upp och gråter efter att jag drömt. Saknaden och sorgen att det inte är på riktigt är så hemskt. Att inse att det bara var en dröm och att det inte är så att jag kommer ha denna fina hund som återkommer i mina drömmar. Det saknaden och sorgen är äkta och varje gång jag vaknat dröjer sig känslorna kvar och man funderar vad denna dröm har för budskap. Denna natt utspelade sig drömmen såhär..

Jag var på ett hundstall och kollade på hundar. Jag gick där längst korridoren med burar på båda sidorna av mig där det fanns så fina hundar och vissa stod snällt och kollade på mig medan andra skällde och var stressade över hela situationen. Det fanns massor av hundar i alla raser även svartvita whippetar som jag tycker är så fina. Men jag bestämde att jag skulle kolla på alla hundar innan jag sen bestämde vilken jag skulle ta och där längst ner i en av burarna satt han. Han var en svart långhårig liten tuss. Han satt tillsammans med 4 andra schäfervalpar men dom var 9 veckor och han var ca 4 månader. Jag fastnade direkt för han då hans psyke var som en blandning av Totte, Ängla och Hero. (Ni som följt mig vet att Totte och Ängla är två av dom bästa schäfrarna jag haft men pga av sjukdom fick Totte somna in redan som 1 åring och Ängla lämnade mig pga ålder och sjukdom nu i sommras och Hero är ju en av schäfrarna jag har nu) Jag bad att dom skulle öppna dörren så jag kunde få träffa han. Han skuttade rakt upp i min famn. Jag grät och kände mig som väldens lyckligaste person. Jag ville aldrig sluta drömma. Han var så fin och perfekt. Hans fina päls kändes så magisk och jag grät medan jag kramade om han.. Jag bestämde att han skulle fåtölj mig hem. Han skulle inte få sitta här längre utan han skulle hem till mig och få leva livet som en älskad schäfer och få bo med oss.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards