Alla inlägg under april 2017

Av Fru Lundgren - 26 april 2017 11:36

Ja jag har inte haft tid att blogga men vi har i alla fall varit friska sen i torsdag förra veckan, men har haft så fullt upp att man i stort sett somnat stående då barnen på kvällarna lagt sig. Sen då man varit utan ork sen man var sjuk så blir man ju trött av så lite. Råkat även bli lite förkyld så man blir ju trött av det också.

Idag blir det att åka till frissan och Max ska klippa sig lite, sen blir det att börja städa gården. Nu har skiten kommit fram under snön, fast det är inte så mycket då jag plockat bort nästan allt hela vintern. Men visst blir det ju ändå lite.

Ska även försöka motionera ettan idag. Funderar om att köra lite travbommar så hon får lyfta lite på benen.
Samt att jag funderar om att longera lillan så får hon springa av sig energi.

Sen ska huset städas, så ja det är fullt upp idag som vanligt.

Av Fru Lundgren - 19 april 2017 10:45

Barnen har inte kräkts något mer nu. Vilket är så skönt. Så idag blir det att skura alla golv och städa så att alla bakterier är borta.

Jag vaknade upp idag och var täppt i näsan. Det är bihålorna som är täppt igen. Så jag kommer väl bli förkyld nu, fast bättre det en magsjuka.

Nej nu ska jag städa och fixa här hemma.

Av Fru Lundgren - 18 april 2017 09:00

Jag var upp Max igår vid 22.30 tiden då han inte spytt på ett bra tag. Han somnade och sov så gott i sin säng. Gick också och la mig då efter att ha släckt och fixa djuren.

Vaknade med ett ryck kl 04.45 av att milian skriker hysteriskt. Flyger upp ur sängen och möter min man i hallen uppe då han just kommit hem efter att ha jobbat natt. Jag utbrister i farten att milian måste ha spytt igen. Mycket riktigt, han kaskad spyr då vi kommer in. Jag tar han till badet och tröstar han fast jag bara vill hålla han några meter ifrån mig. Hatar lukten av magsjuka. Tröstar han och sköljer av han spyat medan mannen bäddar rent i milians säng. Sen bär jag tillbaka milian och vi alla somnar om, till kl 07.55 då kör vi samma visa om igen... Sen vaknar Max som tack och lov inte spytt på hela natten. Tog barnen och gick ner till soffan. Nu sitter vi här och kollar på filmen om nasse. Jag har ju bara sett den ett x antal gånger, men barnen ville så då gör vi det.
Ska ge Max lite kallt kokat vatten nu några skedar så får man se om han kräkts av det eller får behålla dom. Milian får vänta några timmar till innan han får dricka.

Av Fru Lundgren - 17 april 2017 20:28

Ja jag skrev ju igår att milian hade spytt i sängen. Han är helt frisk och inte spytt något idag. Men stackars Max har åkt på det och han spyr med jämna mellanrum. Så jag tycker verkligen synd om han.

Jag har även idag varit i stallet och red ettan på banan. Idag hade jag inte stora krav, utan mitt fokus låg på att få henne avslappnad och mjuk. Jag testade även att flytta ihop händerna mer då jag upptäckte att det gjorde mindre ont i man axel. Så just nu ligger fokus på mig också att jag ska "rida rätt" för att min kropp inte ska bli stel och att jag ska få ont. Så det blir mycket träning för oss båda nu ett tag. Sen hoppas jag att vi ska vara på rätt spår.

Sen har jag väl inte gjort så mycket mer.. eller jo jag tog en kort promenad med hundarna. Men sen mest torkat spya och hjälpt Max. En kväll som denna hade det varit skönt om mannen inte jobbade. Mem nu gör han ju det, så han får hjälpa mig i morgon istället. Känner att det blir nog inte många timmars sömn inatt.. =/

Av Fru Lundgren - 16 april 2017 22:55

Har jag nu riktigt otur (som jag alltid har!), så här Milian fått magsjuka. Han spydde nu vid 21 tiden. Så jag tvättade han och hela sängen. Jag hoppas bara att det är något han ätit eller att han druckit vattnet i badkaret då dom ikväll badade. Jag hoppas hoppas och åter hoppas att det inte är magsjuka. Vill inte ha det!

Idag har jag i alla fall varit ner till stan med min mamma. Vi for till butiken SE produkter ute på Söder. Dom ska tyvärr stänga och dom säljer grymt mycket fina saker. Så vi passade på att åka dit idag. Hittade detta..

Förlåt att bilderna vred sig då jag laddade upp dom. Fattar inte varför dom gör det. Ska försöka kolla upp varför.


Sen efter stan så gick jag ut till stallet. Tog ettan till ridbanan och red lite. Hon var inte alls på humör och jag blir så less på att bråka med henne. Jag vill kunna skritta på långa tyglar utan att hästen i fråga bråkar och strular. Det kan jag inte på ettan.
Samt att jag har upptäckt att min kropp mår bäst då jag inte varit i stallet. Så jag funderar om att lägga ner och lyssna på min kropp, för barnens skull. Jag vill ju kunna vara med dom utan att ha ont i kroppen.


Nej nu ska jag avsluta och gå för att kolla till barnen igen.

Av Fru Lundgren - 8 april 2017 16:45

Jag finner inga ord över det som hänt i Stockholm. Jag är bara ledsen över alla som var där, dom som förlorade sina nära och kära och dom som ligger på sjukhuset. Jag känner mig bara ledsen hur lågt allt har sjunkit. Hur kan vi människor göra såhär mot varandra? Jag gillade inte heller dom liknande attentaten som hänt runt om i världen, det är så många oskylda som drabbas och till vilken nytta?

Jag skäms för att låta mina barn få växa upp i denna värld och jag önskar jag kunde vara som dom, lyckligt ovetande till hur jävla hemsk människor kan vara. Jag önskar att detta bara var hem mardröm och att inget av det som hänt runt i världen är sant. Varför ska oskyldiga människor bli offer i terrorn? Ingen och då menar jag INGEN ska behöva gå igenom detta och ändå tvingas vi människor runt om i världen att göra det. Vi tvingas utsättas för något så hemskt och brutalt. Jag vill bara gråta och skrika på denna jävla värld men vad tjänar det till? Terrorn kommer en dag att vinna och lyckas utplåna denna värld.


Jag skänker alla mina tankar till er i Stockholm och alla ni som var på plats på Drottninggatan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards