Alla inlägg under juli 2021

Av Fru Lundgren - 14 juli 2021 15:33

Varför ska vissa människor alltid klaga. Är det inte hösten som är för blöt och regning, vintern som är för kall eller våren som är jobbig av all pollen, så då är det sommaren som är för varm. Eller så är det SMHI som faktiskt ljög över att det minsann skulle ha varit ett annat väder än vad det är. Ja ni förstår ju att man kan klaga på allt om man bara vill det och det jobbiga är att man måste ju lägga ut det på Instagram eller Facebook och klaga varje dag för annars är det ju ingen som hör hur jobbigt allt är. Dessa människor tycker jag synd om. Det måste vara påfrestande att alltid ha något som man stör sig på. Skulle jag vara så negativ så skulle jag må dåligt. Nu säger jag inte att alla är såhär, men många man ser på internet bara måste klaga lite varje dag och jag har funderat lite varför man gör så. Jag brukar njuta av varje dag oavsett väder och jag kan bli glad då det en sommardag regnar för det behöver marken. Något jag i år tycker är jobbigt är alla knott, mygg och brems som plågar hästarna, men jag klagar inte över det på internet då det ändå inte tar bort alla dessa insekter. Så jag försöker ändå leva livet fullt ut och göra så gott jag kan för att dagen ska bli så bra som möjligt. Jag har lärt mig att vara tacksam över livet och visst kan jag också klaga ibland men inte ofta då det ändå inget hjälper till.

Jag hoppas ni alla där ute också njuter av livet och dagen. Kanske hitta på något kul eller unnar er något kul eller gott.

Av Fru Lundgren - 11 juli 2021 19:28

Hoppas ni alla har haft en bra helg oavsett vad ni gjort. Ni kanske bara varit hemma och tagit det lugnt eller varit ute på hittat på saker, men jag hoppas ni ändå haft en bra helg och kanske till och med kunnat njuta av solen eller legat inne och sett en bra film eller serie. Själv har man mest varit ute med hundarna och barnen. Hästarna har fått ledigt i helgen så jag har lagt mer fokus på hundarna och det har dom nog gillat. Nu ligger man i soffan och ser lite på tv och snart ska barnen nattas och sen funderar jag om att ta hästarna till ridbanan och longera dom så dom får jogga lite. Ska även kolla om Demo fortfarande ser halt ut. Jag tyckte att han såg halt ut i torsdags så han har fått enbart gått på betet och äta och njuta av livet. Men ska kolla ikväll hur han rör sig och sen ringa veterinären och kolla upp han. Hoppas att han bara stukat sig lite lätt och att det inte är något allvarligt som ligger och spökar. Men nu ska jag ge barnen kvällsfika och sen ska dom nattas.

Hoppas eran kväll blir bra. =)

Av Fru Lundgren - 1 juli 2021 11:56

Nu har det redan gått ett halvår av 2020 och jag måste få säga att tiden har gått grymt fort, vilket är skönt under denna tragiska pandemi man lever i. Så nu gäller det att bita ihop och fortsätta följa alla restriktioner under halvåret som är kvar. Så kanske vi tillslut tillsammans kan få stop på denna pandemi. Jag vet att många vaccinerar sig och många vill inte göra det, det är upp till var och en art välja. Men oavsett vad så måste vi ändå tänka på avstånd, tvätta händer och stanna hemma vid symtom. Sprida kärlek på distans och kanske ringa det där samtalet till en vän eller släkting och bara sprida kärlek och visa att man bryr sig ändå om andra fast det är jobbig att mer eller mindre inte kunna göra något. Jag själv är less på att ständigt vara hemma men vad har man för val då? Jag vill inte bli sjuk och fast vi haft det i februari så sägs det ju att man kan bli sjuk igen.

Önskar er alla en bra dag oavsett vad ni gör en fin dag som denna.=)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards