Alla inlägg under november 2021

Av Fru Lundgren - 30 november 2021 19:45

Varit igång sen i morse med att fixa en massa saker och sen fara till stan med min mamma. Detta resulterade till att man varit igång så mycket att man blev helt slut och är rädd att man kommer få ett bakslag nu i morgon där man antagligen har ont i skallen och mår skit hela dagen. Sjukt tråkigt! Men inget man för stunden kan göra något åt. Måste även ut till stallet och ta hand om djuren där ute och fixa deras mat. Hade tänkt att motionera dom, men lär ju inte kunna göra det. Tyvärr. Får försöka ta det i morgon istället.

Hoppas ni andra haft en bra dag i alla fall. =)

Av Fru Lundgren - 29 november 2021 11:58

Igår var det första advent och vi gjorde som vi alltid gör på advent, samlades hos mina föräldrar och åt frukost. Det är lite av en tradition att göra så. Varje advent samlas vi och äter frukost tillsammans och det är så mysigt. Sen efter frukosten for jag ut och red hästarna i det fina vädret. Njöt så mycket att jag rent glömde bort att fota. Haha.
Sen blev det kalas för min brorsdotter som fyllt 5 år. Så blev en rolig stund där för barnen som fick leka och ha kul med kusinerna.


Idag är det ju måndag och vad passar då inte bättre än att vika tvätt och tvätta bort all tvätt. Dock så ligger min migrän och lurar lite så man är lite yr och ont i skallen, vilket är synd då jag verkligen såg framemot att städa bort allt i tvättstugan. Men får ta en paus och hoppas att migränen inte blir värre.

Önskar er alla en bra dag.

Av Fru Lundgren - 27 november 2021 10:12

Godmorgon världen, vilken underbar dag. Jag vaknade upp efter enbart 6 timmars sömn. Somnade just innan kl 02 då jag låg och chattade lite med en vän. Detta ångrar jag idag. Haha. Men bara att bita ihop och skylla sig själv. Är ju alltid kul att skriva lite med sina vänner och prata med dom. Idag är det fortfarande kallt ute och ligger på runt 19 minus. Ska sparka igång traktorn och skotta lite snö hos grannen då deras snöslunga inte ville samarbeta med dom. Så blir att skrapa av det lilla snön som kommit. Sen ska man motionera djuren lite och sen blir det till stan och hämta upp lite saker till ikväll så som mat, godis och så. Då jag inte var så sugen att gå ut och äta får man ta hem maten hit och det blir sushi. Grymt gott.

Av Fru Lundgren - 26 november 2021 20:44

Nu kom verkligen kylan och termometern visade -22 grader ute. Är glad att man sitter inne en kväll som denna och läser en bok i soffan med en varm filt över benen. Jag var ute tidigare idag och red hästarna runt byn och kände då att det var lite kallt och då var det bara -18 grader. Passade på att fixa allt klart där ute i stallet så man behöver bara ge hästarna sin natthö och mer vatten och sen kan man lägga sig och läsa igen. Boken är så sjukt bra att jag inte kan lägga ifrån mig den. Redan läst halva boken och började igår kväll. Haha.

Kylan som kom helt plötsligt gjorde att även hundarna inte är så förtjusta just nu. Dom börjar att frysa om tassarna och är inte alls sugna att gå långt längre. Och sätter man på dom skor så går dom inte en meter. Haha. Men dom får komma ut oftare helt enkelt så dom ändå kan få komma ut. Om det är varmare i morgon vid lunch hade jag tänkt att gå en längre runda med dom så blir dom nöjda. Axxa ska för övrigt snart löpa och det känns på henne då alla hormoner just nu gör att hon är mer vild än tam och behöver göra sig av med energin för att inte riva hela huset.

Hoppas ni alla får en bra fredag och en härlig helg. Det är ju advent på söndag och även då den 28 november så firar jag och min älskade man 13 år tillsammans. Tiden har gått fort och känns overkligt. Men är så glad att jag har han.

Av Fru Lundgren - 26 november 2021 08:29

Som en ny människa. Jag tog det där efterlängtade badet igår och känner mig idag som en helt ny människa idag. Smärtan i min kropp försvann och jag avslutade kvällen med att ligga en stund i sängen och läsa en bok. Började läsa boken Hästpojken av Carl Hedin och jag är helt fast. Vill aldrig sluta läsa och vill bara veta mer och mer. Men det är ju så det ska vara då man hittat en bra bok och jag har hört så mycket bra om denna bok och jag hoppas den är lika bra hela vägen ut.

Idag är sista dagen för Milla att äta penicillin och helt ärligt ska det bli skönt att sluta med det nu. Känns som om hela vårat liv denna vecka snurrat runt när och hur man ska få ihop tiderna runt penicillinet. Hon får inte äta 2 timmar före hon tar det och så 1 timme efter hon tagit det. Så där går det iväg 3 timmar och detta ska hon äta 3 gånger per dag så då har man totalt 9 timmar att pyssla ihop allt med och så krockar det med alla tider vi brukar äta på och ja det blir lite kaos. Så nu är det skönt att kunna gå tillbaka till våra normala rutiner och sen håller man nu tummarna att detta inte kommer tillbaka för jag orkar inte med det igen och sen får man hoppas att vi kan hålla oss friska hela året ut nu. Jag menar att det är ju inte så många dagar kvar så det borde man väl kunna hålla?! Eller?

Av Fru Lundgren - 25 november 2021 18:52

Idag valde det vita guldet att komma och jag ska verkligen inte klaga på det. Älskar snön! Men kollar man på norran.se nu trafikolyckor så är det kaos. Denna snö har gjort att vägar är oplogade, halkiga och snörök. Så det smäller ihop fordon lite här och var samtidigt som utländska lastbilar sitter fast överallt då dom inte var beredda på snön och inte har däck som klarar av detta väder. Så det är snökaos och snart fattas det bara att det blir kaos på SJ också. Jag tyckte dock att snön kunde ha kommit för länge sen men inte 20 cm snö just idag. Har så sjukt ont i min kropp sen igår och kan knappt gå utan att det gör ont. Så att skotta runt dörrarna och plumsa i snön i hagen med en tung skottkärra efter att ha mockat ligghallen var väl inte något min kropp jublade över idag. Jag fick mer ont och just nu väntar jag bara på att barnen ska somna för jag tänker ta ett varmt bad och hoppas att min kropp vaknar till liv igen. Längtar!

Schäfrarna är dock glada över denna snö och det är fullt med bus så fort vi går ut och dom glömde bort att man inte kan hoppa ner i diket i all snö då man är kopplad, för tydligen satt jag ju i andra änden av kopplet och ville inte ner i diket. Jag är grymt tråkig enligt hundarna. Dom 3 små hundarna är dock väldigt missnöjda över denna kalla och jävliga som åter har kommit. Dom vägrar lämna bron eller altanen och anser att katt toa inne vore det bästa nu. Dom skulle nog helst slippa gå ut överhuvudtaget. Hästarna var dock väldigt busiga i detta väder och skuttade runt och sprang i hagen. Skönt att dom uppskattar snön. Mindre kul att dom bli pigga av det då jag ska rida också. Haha.

Gillar ni snön?

Av Fru Lundgren - 25 november 2021 10:48

Igår ringde min mamma och frågade om vi skulle fara och handla julklappar tillsammans. Ja men självklart tyckte jag. Lämnade barnen och hundarna hemma med mannen och for glatt iväg. Tänkte att så lång tid kan det ju inte ta..... 6 timmar senare kom jag hem igen och jag var så slut att jag visste inte om jag skulle gråta eller skratta åt allt. Mannen for till jobbet och jag blev ensam med allt sen. Skönt var det att han kunde hjälpa till att natta barnen innan han for till jobbet. Sett då han åkt satt jag bara på golvet och stirrade rakt fram. Min kropp var helt död och jag kämpade mig att städa bort allt jag handlat och sen natta alla djuren. La mig i sängen och vaknade sen med ett ryck då Max väcker mig vid 06.30 Minns inte ens när jag sovit såhär hårt någon gång. Vilket är lite läskigt då jag som måste hålla kolla på barnen också. Men allt gick bra och jag är idag helt död i mina benmuskler. Men oj vad kul vi hade igår på stan. Jag och mamma tillsammans blir alltid kul. Vi skrattar och skämtar så att vi båda står dubbelvikta och håller på att kissa ner oss. Jag är så glad att jag har denna kemin och banden med min mamma. Vi har haft stunder genom åren då vi inte varit eniga om vissa saker och vi har som alla andra ibland bråkat, men vi har alltid förlåtit och blivit sams igen. Jag är så glad att jag har henne och att vi kan dra iväg och lämna gubbar hemma med djur och barn och bara vara vi två. Vi kan prata om typ allt och det känns så skönt. Önskar att alla kunde ha denna kontakten med sin mamma som vi har.

Av Fru Lundgren - 24 november 2021 09:43

God morgon alla älskade läsare där ute. Jag hoppas ni får en bra dag.
Idag är det dag 3 med penicillin för Milla pga öroninflammation och jag är så glad att det har gett resultat och nu hoppas jag att hon inte får tillbaka detta igen. Hon är så grymt duktig och tar sin medicin fast det ibland kommer små tårar pga att det smakar skit. Men hon är ändå grymt duktig. Är så stolt över henne.

Idag blir det tandläkaren för Max och sen hoppas jag kunna ta mig till stan och köpa lite julklappar jag hittade till barnen i reklamen man fick hem i veckan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards