Alla inlägg under juli 2020

Av Fru Lundgren - 30 juli 2020 11:00

Då man som jag sitter hemma varje dag så kan man ibland få lite olika tankar. Inatt kom det många tankar och jag hade svårt att somna. Men ska dela med mig lite av det här då jag känner att jag bara vill skriva av mig. Kom ihåg att detta är enbart mina tankar och känslor av egen erfarenhet och jag dömer ingen eller hänger ut någon.

Varför är det så lätt att sitta på andra sidan mobilen, datorn eller surfplatta och påstå hur vissa personer är. Alltså att man redan dömt dom innan man lärt känna dom? Jag har råkat ut för folk som varit rent ut sagt otrevliga och inte alls snälla. Dom frågar inte, utan hoppar rakt på och påstår sig veta bättre om ens liv, hur man är som person och ens egna värderingar. Varför? Och då man då tillslut säger ifrån så blir bara saken värre. Varför kan inte alla bara sluta med detta och bry sig om varandra istället? Man kan väl tänka efter en gång extra innan man skriver något till någon och tänka hur denna person kan ta det. Kritik kan vara okej, men vem har ens gett alla rätten att kritisera folk? Och framförallt vem har gett folk rätten att göra personangrepp och påstår att personen i fråga är si och så? Att dela sina tankar och funderingar om vissa saker är ju helt okej. Men att skriva rakt ut och påstå att någon är så som man själv uppfattat innan man ens gett personen ett försök till att lära känna varandra, kan jag inte se någon mening i. För man ska ju även tillägga att det lilla man ser på internet är ju inte hela personen liv. Även dom som visar hela sitt liv på internet har jag sett fått mycket skit. Så min slutsats måste ju vara att folk enbart är avundsjuk och dom då måste skriva något nerverderande för att själva känna sig bättre. Eller?
Min lista på Instagram börjar bli lång på personen jag blockat för att dom har fel energi. Snackar jag skit om dom? Nej det gör jag inte. Jag har gett dom en chans att bli bättre och då dom fortsätter anser jag att inget har på mina konton att göra. Jag väljer ju mina internetvänner med omsorg och dom som bara vill sabba ska inte vara där. Men det är så sjukt tråkigt att man måste göra så. För det hade ju varit roligare om folk kunde bete sig istället. Sprid kärlek och ta hand om varandra och komihåg att denna text inte är för att hänga ut någon speciell, mer bara tankar. Så tog du illa upp av det jag skrev? Tråkigt för dig, men du kan ändra dig då det aldrig är för sent.

Av Fru Lundgren - 27 juli 2020 23:27

Jag är helt ärligt less just nu på allt regn! Det går seriöst att räkna soldagarna på en hand där det inte regnat på hela dagen, då det enbart har regnat och så vaknar man upp och ser att det är sol och lyckan blir totalt tills det 2 timmar senare regnar och regnet håller i sig resten av dagen. Alltså det är så deprimerande med detta väder. Jag vill ha sol och skönt väder så man kan njuta ute och framförallt hitta på saker så barnen blir mer nöjda, för just nu river dom i stort sett huset då dom knappt kan vara ute i detta väder. Så jag hoppas verkligen att vädret kommer bli bättre för det känns som om vi har höst redan nu och då kan man ju börja fundera hur hösten ska bli om det redan nu är blött, lerigt och grått. Jag är då inte sugen att ha häst om allt bara ska vara lerigt och blött. Eller knappt ha hund heller om man ska tänka så. Schäfrarna drar in mycket sand och lera i huset då man varit ute och fast man torkar dom så är det som om deras päls äter upp skiten och sen då dom är inne så släpper dom av det lite här och där enbart bara för att det ska knastra under fötterna då man går barfota inne. Så nej det är inte skönt! Så alla ni som klagade på att det var så varmt och mycket sol i början av sommaren hoppas jag är nöjda nu och till nästa år kan vi väl göra så att ni inte klagar så kanske man får mer sol och värme..okej?! Bra då är vi överens. Haha. Ni kan ju förresten testa klaga på detta väder och ju mer vi är som klagar och önskar att solen var här, så kanske den kommer tillbaka. Skulle vara så härligt att kunna lägga sig och sola och njuta av värmen igen. Men nu ska jag sluta gnälla på vädret och sen ska jag se lite film innan sängen väntar. Men först ska jag hänga lite tvätt och städa undan efter barnen. Hur mycket man än städar då man har barn i huset så är det ändå kaos.
Hoppas ni alla andra har haft en bra dag och har ni inte haft det så hoppas jag att morgondagen bjuder på en bättre dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards