Alla inlägg under maj 2022

Av Fru Lundgren - 21 maj 2022 11:13

Ja idag är det lördag och några av er kanske hade trevligt igår och var på fest för att idag vakna upp lite stel i kroppen och en skalle som inte vill vara med. Eller så är man som jag, helt nykter men vaknar ändå upp med stel kropp och en skalle som verkligen inte är på rätt plats. Bebis har haft en jobbig natt där han mer eller mindre suttit fast i mina bröst hela natten för att kunna sova och då han inte gjort det har han vaknat och gråtit och inte varit på bra humör. Så vad gör man inte för sina barn?! Jag har legat i nästan samma ställning hela natten och det straffar sig idag. Dock gör det inget, då vi ändå lyckades sova lite och det är ju bättre än inget. Är ju som svårt också att väcka min man och be han ta bebis då han ska upp kl 04 och åka till jobbet, så han måste ju få sova också så han orkar jobba sen. Natten gick ju ändå bra fast jag idag är seg.

Vad ska ni göra idag då? Här är det 17 grader varmt i skuggan och 25 grader varmt i solen så jag ska ut på gården, mocka ligghallen och fylla på spån där och sen ska jag skotta ut skiten ur kaninburarna och så packa lite hö. Bebis kommer sova i vagnen och dom andra barnen ville ut och leka. Sen funderar jag om man ska fara med hundarna och ungarna till skogen en stund så får dom springa av sig lite energi. Så det är lite fullt upp idag och man får se om man hinner allt idag, annars får man ta det i morgon också.

Av Fru Lundgren - 20 maj 2022 10:10

Gårdagen var inte kul och hela dagen var som tung och jobbig fast jag försökte få den att bli så bra som möjligt så kändes det tungt. Så jag tog en varm dusch och fick kroppen att slappna av och sen somnade jag gott.
Idag är jag själv med alla barnen då min man för första gången sen lillebror kom, ska jobba och han ska jobba hela helgen. Så nu börjar livet komma tillbaka till rutiner och jag måste fixa allt med barnen själv på dagarna. Det gör mig inget för jag har ju själv valt det och jag vet att det kommer funka bra. Sen så går ju barnen bara skolan ca 1 månad till och sen är det ju sommarlov för dom. Så då kan man ta dagen lite mer som den kommer och slipper stiga upp tidigt och fara till skolan med dom äldre. Tycker tiden gått fort och det känns konstigt att säga att det faktiskt snart är sommarlov igen, samtidigt så kommer det bli skönt att kunna hitta på mer saker med alla barn och slippa tänka på skolan.
Har ni några planer inför sommaren? Vi blir då i stort sett hemma med enbart några dagsutflykter inplanerat. Är som svårt att dra på semester då man har 6 hundar och 2 hästar att hand om.

Av Fru Lundgren - 19 maj 2022 19:54

Ikväll är det en lite tungt kväll och jag känner mig ledsen. Tårarna bränner bakom ögonen nu då barnen gått och lagt sig så man blev ensam med bebis. Tur jag ändå har han och min man vid min sida så jag inte är allt för ensam. Men det är så jobbigt att vara ledsen och känna sig maktlös. Att bara gå och vänta och hoppas på det bästa gör att dom där jobbiga tankarna kommer och man blir ledsen. Men ibland händer det saker man inte kan påverka och inte heller göra något åt. Man får bara hoppas att det känns bättre i morgon efter att man fått sova på saken och hoppas att allt kommer bli bra med tiden.
Jag hoppas ni andra haft en bra torsdag och att ni kommer ha en bra kväll. Själv ska man nu sätta sig och se lite film med mannen och lilla bebis.

Av Fru Lundgren - 12 maj 2022 21:37

Dom 3 större barnen sover i sina sängar och den minsta håller just nu på att äta innan även han kommer somna gott. Dom större var vakna lite längre då dom dels ville kolla då lillebror badade och före det har dom lekt med kusinerna som var en stund hos mamma och moffe.
Jag har även hunnit rida idag på ridbanan och det var så mysigt. Älskar verkligen att kroppen är tillbaka den varit innan graviditeten, för nu kan man verkligen göra allt med både hundarna och hästarna som vill göra. Hundarna har även fått vara ute idag springa av sig energi så dom blev då nöjda. Funderar om att fara till skogen i helgen och kolla om man kan gå där nu eller om det är kvar snö där. Kanske bäst att fara där och rida med hästen först så ser man om man sen kan gå dit med hundarna så slipper man få en blöt överraskning sen om det visade sig vara kvar mycket snö där på stigarna.

Hur har eran dag varit då? Min har varit bra och jag känner mig nöjd att man hunnit göra så mycket ändå som man har gjort. Blir en lugn kväll nu i soffan och se lite tv innan sängen väntar.

Av Fru Lundgren - 10 maj 2022 11:59

Igår var det fullt upp hela dagen och det märktes då jag fick ihop 10 706 steg och ja jag var lite seg i kroppen sen då jag la mig i sängen på kvällen.
Jag cyklade ju först till skolan och lämnade barnen och sen gick man ut med hundarna och sen äta lite lunch innan man tog en promenad med hela familjen till lekparken och satt där ett tag och fikade med barnen och hade trevligt. Sen gick vi hem igen och på kvällen gick jag och bebis till mina föräldrar en stund och sen hem igen och landa i sängen. Och däremellan har man haft bebis som vill äta varannan timme och djur att ta hand om. Så det har varit lite fullt upp och idag är man helt seg. Men ska snart ska barnen hämtas från skolan igen och sen ska jag ut med djuren och motionera dom och fixa stallet.

Hoppas ni alla får en bra dag.

Av Fru Lundgren - 9 maj 2022 10:18

Det känns så skönt att min kropp börjar vara på banan igen jag kan jobba på som vanligt igen utan att kroppen gör ont och sätter emot. Igår packade jag 104 kg hö till hästarna. Var tänkt att jag bara skulle packa lite hö, men blev lite mer och slutade med att jag packade 26 hösäckar så det räcker nu i 6 dagar med hö så det blir smidigare att mata hästarna då man bara behöver ta en säck varje gång dom ska ha mat. Sen har jag köpt på så varje färg har 4 säckar då hästarna äter 4 gånger per dag. Såhär såg det ut då jag packat klart.

Detta påsar från Hööks i storlek XL är helt perfekta då dom rymmer mycket och man kan packa ändå upp till 8 kg om man vill. Dock packar jag inte så mycket i mina.

Idag började man morgonen med att mata bebis och sen lämna han vid sin pappa i sängen för att gå ner och se till att fixa allt till Max och Milian som skulle till skolan. Satte upp Milla på min cykel i barnstolen och så cyklade vi alla iväg till skolan. På vägen hem ville Milla ta en annan väg och då vi landade hemma igen så hade man nästan cyklat 4 km. Var länge sen man cyklade så långt och det känns så skönt att man kan börja vara aktiv igen. Detta gör att jag mår bra. Blir så rastlös av att inte kunna vara aktiv. Väl hemma igen så sov pappan och bebis så gott att jag och Milla åt frukost själva och vid 09.30 vaknade pappan av att huset luktade kaffe och då kan man tydligen inte sova mer. Haha.

Nu ska man snart ut och med hundarna och sen får man se vad dagen bjuder på.
Hoppas ni andra får en bra dag.

Av Fru Lundgren - 7 maj 2022 22:03

Vad gör man en lördag kväll? Ja man nattar hela familjen (barnen och mannen) för att sen dammsuga och städa hela huset (nedervåningen) samtidigt som man lyssnar på ljudbok. Helt perfekt egentid om ni frågar mig. Jag har även satt igång en fullsatt diskmaskin efter middagen.

Dagen har varit helt perfekt och den började med att jag blev sugen att gå ut och gå, så hela familjen följde med och sen satte vi upp studsmattan och barnen har roat sig med att hoppa och även bråkat lite där. Min tvillingbror och hans sambo kom på middag med oss och det blev grillat fläskfilé, potatisgratäng, grillad majs, vitlöksbröd och sallad. Sen hamnade vi i soffan efter middagen och såg film och åt lite godis och chips. Då filmen sen var slut så åkte min bror och hans sambo hem och jag skickade upp min man och bebis till våran säng då dom båda somnat i soffan, sen nattade jag dom andra 3 barnen och efter det har man som sagt städat huset och nu ska ut till stallet och natta dom sen ut med hundarna innan sängen väntar för mig också.

Hoppas ni alla haft en bra dag =)

Av Fru Lundgren - 7 maj 2022 09:41

Inatt har verkligen lilla Matheus haft en dålig natt. Han har knappt kunna somna och då han väl somnat har han sovit oroligt och vaknat flera gånger med ont i magen. Så jag och min man har turas om att vagga runt han i famnen. Nu ligger han i vagnen och sover gott. Lyckades få han att somna i den och nu ska jag lägga mig en stund på soffan och se film med dom andra barnen så vi alla tar det lugnt en stund. Man blir lite seg i kroppen av att inte få sova och det är tur att dom andra barnen ändå förstår det och faktiskt tar det lugnt så lillebror får sova. Blir att ta en promenad sen med hundarna så lillebror får hänga med på det så kanske han kan sova lite mer i vagnen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards