Alla inlägg under juli 2023

Av Fru Lundgren - 26 juli 2023 09:32

Sitter i soffan och försöker känna efter om jag är vaken eller sover fortfarande. Vaknade upp med smärta bakom ena örat pga de nya glasögonen. Så måste till optikern och fixa detta. Men fram tills dess får jag ha de gamla glasögonen då jag absolut inte kan vara utan glasögon för jag är typ blind då. Haha. Eller nja kanske inte så illa men jag ser inte så bra (läs nästan inget) utan glasögon. Kanske hinner man fixa det idag då man ska ner till stan och köpa lite paket till min man som fyllde år igår. Har inte hunnit köpa något då han jobbat och jag inte kunnat ta mig till stan. Så idag ska vi fira honom. Han drog ju iväg på jobb igår kl 13.30 så man hann knappt umgås med honom då han sov till kl 11.

Jag har verkligen inte haft tid att blogga här och så känns det ibland som om man inte har så mycket att skriva då jag inte alltid vill vara så öppen här ute på bloggen.
Sommaren är snart över och om 4 veckor börjar skolan om så då blir det att försöka komma tillbaka i rutinerna efter en sommar. Jag har nog svårast med det då jag är uppe till 1-2 varje natt och ser på tv. Så jag måste försöka få mig i säng redan vid 22 tiden och det lär ju aldrig hända. Haha. Men jag ska försöka i alla fall att vara i säng helst innan 23 tiden så man hinner sova lite mer innan man ska upp. För då skolan börjar måste man stiga upp innan kl 07 för att hinna med allt och jag kan slå vad om att barnen vill sova till kl 9 bara för att det är skola, brukar alltid bli så. Haha.

Nu ska jag dricka kaffe och försöka vakna till liv. Ni som känner mig vet att kaffe är inget jag gillar men hade slut energidryck så ska köpa mer sådant då man ändå ska till stan. Jag köper ju energidryck till sodastream och blandar själv här hemma. Är mycket godare och har mindre koffein och skit jämfört med de man köper redan klart i butikerna.

Önskar er alla en bra dag.

Av Fru Lundgren - 6 juli 2023 13:09

Experterna sa att denna sommar skulle bli så varm som sommaren 2018 då det var sol och varmt hela dagarna och inte varken moln eller regn så långt ögat når. Men jag anser inte att detta är en extrem sommarvärme som de varnade om, då vi nu i 2 veckors tid haft enbart 2-15 grader varmt, mulet och regn till och från. Så jag tycker nu att värmen ska ta och komma igen så man kan sola, bada och njuta av det underbara vädret. Nu ligger man mest under en filt i soffan och fryser av detta väder.

Vad har ni för planer i sommar? Blir det att vara hemma eller ska ni ut och resa eller något? Själv blir det att vara hemma med enbart lite utflykter under dagtid så man ändå kan hitta på saker.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards