Alla inlägg under april 2020

Av Fru Lundgren - 27 april 2020 11:18

Jag önskar er alla en bra måndag =)


Själv känns det ändå som en bra dag då jag vaknade upp betydligt piggare i kroppen idag än vad jag gjorde igår. 

Planen idag är att städa klart rastgården och sen ska man fara ut och köra ponnyn med barnen då dom vart sugna på det. Kan ju inte säga nej till det då jag också tycker att det är kul att ha med dom. 

Sen ska jag försöka motionera Troy igen och jag hoppas att han inte är lika vild idag som han var igår. Han var helt galen och jag är glad att jag inte satt på hans rygg, utan stod och longerade han. Dock hade jag önskat att han kom ihåg att jag stod där också så han slapp dra runt på mig som en vante i ett rep. Men efter några varv så lugnade han ner sig och då kunde jag lägga fokus på att få han mjuk och avslappnad. Ibland är det kul att han faktisk bjuder på bus, för då vet man att han mår bra och trivs med sig själv. Då han kom så bjöd han ju inget bus alls då han kanppt hade bjudning till något. Men det är skönt att det ändrat på sig. Jag är så glad att jag har han, han är verkligen så fin.

Av Fru Lundgren - 26 april 2020 14:19

Vaknade upp och är stel i hela kroppen och ont i axeln. Det är som att varje gång man tar i lite för mycket och njuter av att inte ha ont, så vaknar man upp dagen efter och kroppen mår skit. Jag är ändå noga med att klä mig väl och har inte blivit stel för att man haft för lite kläder. Jag har ju i många år levt med min stela och "trasiga" kropp och ibland blir man så less. Men visst det finns dagar/perioder då man inte har ont eller är stel. Så man går ju inte bara runt och tycker allt är jobbigt. Fast jag vaknade upp och tänkte att detta är så sjukt irriterande, så valde jag ändå att gå ut med barnen på gården och hundarna var ju också med oss. Blir att motionera djuren en stund nu då min man kommer hem. Till veckan är han ledig så då kan han hjälpa mig med barnen så kan jag vara mer med djuren under dagtid. Så det ska bli skönt.

Av Fru Lundgren - 25 april 2020 22:08

Idag har man varit ute stora delar av dagen. Det var sol, men ändå inte så varmt. Det blåste kallt och jag frös lite. Barnen blev glada då jag valde att plocka fram sakerna till studsmattan och sätta ihop den. Trodde dock inte att Milla skulle gilla att hoppa där, men ja det gjorde hon. Hon som är så försiktig och inte riktigt gillar att testa nya saker, totalt älskade att hoppa och ville inte ens lämna studsmattan.
Plockade även fram nya köttben och gav till hundarna. Det gillade dom alla. Det var knappt så att man fick in dom sen då man skulle gå in efter att ha varit ute några timmar.
Sen resten av dagen har man packat paket och ska skicka iväg hästsaker som folk har köpt av mig. Så man är helt slut i skallen och jag sitter nu och ser en stund på Tv:n innan sängen väntar.

Av Fru Lundgren - 20 april 2020 10:16

Våran Internet och tv valde igår att sluta funka. Så jag passade då på att raka hästarna istället för att ligga i soffan. Men idag är det så segt att inte kunna se på tv eller Strema till Tv:n. För utan Internet funkar ju inte det heller. Suck. Men hoppas att det går att fixa idag så man kan se på tv sen och att barnen kan använda sina paddor som dom vill. Man inser att man är väldigt beroende av detta då man inte kan använda detta. Skönt att mannen skulle fixa en ny sladd till enheten och jag hoppas att kommunen har öppet idag så han kan hämta den då han slutar jobbet.

Idag är man för övrigt lite seg och trött. Har lite ont i skallen. Men detta är vanligt för mig då jag har mens. Kroppen blir så slut då. Skönt att det snart är över så man kan bli piggare igen. Ska försöka motionera hästarna, packa hö och mocka ligghallen idag. Samt ta en promenad med hundarna. Så det är lite mycket man måste göra idag.

Av Fru Lundgren - 15 april 2020 09:30

Idag kom dagen som har det där stora D:et, den där dagen som Milian väntat på så länge. För idag blir han hela 5 år och han är så stolt. Han är ju nu hela handen och nu pratar han bara om att han till hösten ska få börja på förskolan. För er som inte visste det så är dom hemma med mig tills dom fyller 5 år och sen får dom börja på förskolan för att få lära känna sina kompisar dom sen ska gå med innan dom börjar skolan. Är lättare att skola in dom ett år innan det sen blir skolplikt och dom lättare kan få en mjukstart med att läsa sig vara med andra barn och vuxna. Men jag tror att det kommer att gå bra för Milian. Detta är något han längtat efter och jag ser på han att han verkligen tycker att detta ska bli så kul. Vi har pratat mycket om detta och berättat att det kommer att gå bra då vi lämnar han, precis som då vi lämnade Max. Men jag tror att Milian är mer taggad på detta än vad Max var då han började. 

Det känns så konstigt att Milian redan är så stor. Jag satt igår och tänkte tillbaka på hans förlossning och det känns inte som om det är 5 år sedan, men det är de tydligen. Idag vart det att fika frukost på Milians säng med familjen och sen öppna hans paket och sen har han och max lekt med leksakerna. Både Milla och Max fick även ett litet paket, så har vi alltid gjort här då barnen fyller år så det är som svårt att sluta med det. Ni får tycka som ni vill, men så gör vi och det funkar för oss. =)

Av Fru Lundgren - 12 april 2020 15:30

Idag stod det på planen att fara ut och rida med min kompis här i byn. Hade trott att vi skulle haft fint väder som vi har haft hela veckan, men nej då ska det snöa blötsnö och Troy var då på allt annat än glatt humör. Han ville inte ens lämna stallet och sen då vi väl tagit oss ut ville han bara hem igen och var allmänt sur och grinig idag. Måste ha varit att jag väckte upp han redan kl 08:45 för att rida kl 09 (något jag aldrig brukar göra!) och sen är han inte så förtjust i att vädret inte var så bra. Men jag tyckte ändå det gick ganska bra då jag ändå är van att han ibland är mer på tårna och inte kan ta det lugnt. Men sen då han kom hem så lugnade han ner sig och sen så stod han och sov i hagen och sov efter att han ätit upp sin lunch. Så jag tror ändå att han tyckte det var skönt då han sen kände efter. Jag passade även på att mocka ligghallen och fylla upp nytt spån där och då jag var klar så gick han in och rulalde i spånet så han såg verkligen vacker ut sen. haha


Hur är era hästar då det är dåligt väder?

Är dom som vanligt eller är dom mer sura/griniga då ni rider ute i dåligt väder?

Av Fru Lundgren - 9 april 2020 08:41

Ja den rubriken sammanfattar vad jag genomgick igår med barnen. Vi var ute 4 timmar igår i det otroligt fina vädret. Men då Max kom hem från skolan vid 13 tiden så var han på allt annat än trevligt humör. Sen så åkte mannen ut på extra jobb och det visade sig att han inte skulle utgå från Skellefteå som vanligt, utan denna gång utgå från Luleå. Så han åkte redan vid 14 tiden och vi andra var ute på gården till 15 tiden. När vi då kom in dröt kaoset ut. Trötta barn är inte kul att ha tillsammans och fast dom vilat lite i soffan så var det sen bråkigt och kaos hela eftermiddagen/kvällen. Att ha först en 6 åring med all dess humör och sen en blivande 5 åring med lika mycket vilja och humör som den äldre, kan verkligen gå en på nerverna. Samt att dom då retade minstingen så hon stod mer eller mindre och skrek medan dom två äldre rev allt mitt tålamod i obefintliga små små delar. Det var länge sen jag kände såhär, men igår var jag så less, slut och arg. Jag kunde nog ha stryp min man om han i denna stund skulle ha ringt och frågat hur det gick. Men tack och lov gjorde han inte det och efter mycket kaos, bråk och humör från oss alla så fick jag tillslut sätta mig ner och prata med barnen medan dom kvällsfikade. Jag berättade hur jobbigt det är att vi ska bråka och jag ville att vi alla skulle försöka lyssna mer på varandra. Dom kramade om mig och vi bad om förlåt. Sen bäddade jag ner dom i sängarna och dom somnade gott. Jag var helt slut och trött då dom somnade. Hade tänkt duscha men orkade inte ens det.
Jag känner mig så ledsen och otillräcklig då dom bråkar sådär. Hur man än vrider och vänder på allt så är det som om dom inte kan låta bli att fortsätta. Så idag tar man nya tag och försöker att undvika att dagen blir lika kaos som igår. Samtidigt är det skönt att det är väldigt sällan såhär bråkigt som det var igår, vilket är skönt.

Av Fru Lundgren - 6 april 2020 09:56

Jag menade ju inte att vi ska sitta helt isolerade och inte ens fira Milians födelsedag. Självklart kommer vi i familjen göra allt vi kan för att han ska få en bra dag. Vi kommer ju ändå se till att han får göra roliga saker som att leka och så. Men det jag var ledsen över är att inte kunna umgås med släkten som vi brukar göra. Jag menade ju inte att vi inte ens ska fira han. Det ska vi göra och han kommer få paket och ha så bra han bara kan. Men vi kommer nog bara vara vi i familjen. Fick många kommentarer på saker vi kan göra hemma så som vara ute, leka, pyssla m.m och allt det ska vi ju göra, för det gör vi ju dagligen om barnen vill det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards