Alla inlägg under december 2016

Av Fru Lundgren - 29 december 2016 20:59

Ja snart lider år 2016 mot sitt slut och jag kan säga att det varit mycket upp och ner gångar under året och vissa gånger vill jag bara kasta in handduken och skjuta mig själv i skallen så jag slapp detta skit. Men samtidigt så har jag efter alla smällar rest mig upp och kommit tillbaka starke en tidigare, det har inte varit lätt och jag har brottats med ångest och verkligen fått kämpa hårt för att hålla mig flytande. Jag har varit så sugen att bara skita i allt och vägra stiga upp. Jag kommer tyvärr inte gå in på detaljer vad som gjort mig att må dåligt, MEN det har inget med min man, barnen eller djuren att göra. Det är dom som just fått mig att fortsätta fast jag inte orkat. Jag har varit nära att sälja iväg djuren, dom som är mitt allt och har fått mig att kämpa på. Just för att jag för stunden mått så dåligt. Men jag är glad att jag inte gjorde det.

Det finns även ljusa stunder i livet då jag bland annat träffat två nya vänner som man kan umgås med. Peter är en av dom och han är så jävla härligt, han finns där oavsett vad och jag bara älskar det. Fast klockan är mitt i natten så är han vaken och orkar prata med mig då jag vill lätta mig lite. En kram från han då jag mått dåligt har fått mig att må bättre. Han ger mig nu kraft och det glädjer mig. Men nu ska ni inte gå och tro att jag är kär i han, nej han är min vän och en sådär guldklimp till vän som man bara aldrig trodde att man skulle hitta. Han är så härlig att umgås med fast vi är så olika och har olika syn på allt. Men han finns där och är lätt att prata med om allt.

Sen så har träningen med hundarna gått så mycket framåt, fast jag fick skiljas från min älskade Toretto i mars, så har jag kämpat på och tränat omplaceringshundarna Frazze och Sambo. Dom är idag helt underbara och verkligen ett med flocken. I höstas fick ju även älskade campa och bebe lämna oss pga sjukdomar och det var tungt då även min älskade häst Pajsen lämnade mig. Så jag har burit på mycket sorg och kämpat, men känner nu att jag börjar må bra igen och kan glädjas av saker runt mig. Visst det är tungt vissa dagar ändå, men det går år rätt håll.

Jag hoppas att 2017 bjuder på mer lycka och roliga stunder. :)

Av Fru Lundgren - 22 december 2016 23:59

Idag steg jag upp vid 9 tiden och jag hade gärna legat kvar minst en timme, men har man barn och hundar som väcker en så får man gilla läget och le. Haha.
Steg upp och bytte blöjor på kottarna (kalkar barnen det) och kastade sen ut hanhundarna för att sen gå ut och ge hästarna Hö. Dom gnäggade då jag kom så jag gissar att dom var hungriga. Gav dom över nytt vatten i ligghallen innan jag gick in igen och tog in hannarna och släppte ut tikarna. Jag bara längtar tills löpen är 100% över så man kan ha ute alla samtidigt igen. Tikarna har just gått ur höglöpen, men jag vågar inte chansa och ha dom ihop. Så dom sover i olika rum och turas om att vara ute på gården. Plockade fram frukost och hela familjen åt frukost och såg på julkalendern. Någon annan som sett den?? Visst är den bra??! Jag ÄLSKAR den och längtar varje dag till nästa avsnitt. Så undra vad man ska se efter jul? Hm, ja det var ju en bra fråga.


Efter frukosten bestämde vi att dra till stan och handla det sista inför julen så vi slipper stå där i morgon kväll efter att mannen slutat jobba. Nej bäst att ta det idag då han ändå var ledig. Passade även på att köpa nya tuggben till hundarna, så nu har dom mer att roa sig med.

Då vi kom hem fick barnen sova lunch och jag gick ut i stallet. Ibland blir det inte som man tänkt sig och min tanke var att Lillan skulle vara utan täcke hela vintern då hon ändå hade så mycket päls. Men pga det blöta vädret som varit så lyckades hon dra på sig regnskållor och jag tvingades raka hela henne, lämnade benen och ansiktet, så jag lättare kan tvätta och hålla koll om dessa sprider sig och samt att dom nu kan luftas och på så sätt ej har lika lätt att sprida sig i den tjocka pälsen. Jag hade förväntat mig lite bråk då hon aldrig blivit rakad, men hon stod som ett ljus och tyckte nog att det var skönt att bli av med håret. Det tog runt 30 minuter att raka hela henne och sen tvättade jag henne med schampo som heter klorexodin (vet ej hur tusan detta stavas), men det finns att köpa på apoteket och jag brukar även tvätta ettans bakben med detta så fort hon får minsta lilla muggpricken på vår/höst. Funkar jätte bra och jag älskar schampot. Så som sagt tvättade jag alla utslag med detta och ställde sen in henne i boxen där hon fick lite vatten och Hö och fick stå någon timme tills hon torkat. Kastade sen ut henne i hagen med ettan igen. Eller rättare sagt, Max ledde henne till hagen och släppte henne där.

Vi har även idag varit och bakat pepparkakor hos min mor och Max tyckte det var så kul. Milian tröttnade och ville inte alls baka.

Sen ikväll har frazze fått träffat 3 hundar i hans egna storlek och oj vad kul han hade. Han verkligen lyste upp och man såg hur glad han blev. Inte alls dominant och på som han var då han kom hit. Nej nu var det avslappnat och mjukt lek. Duktiga killen. Han har gjort sådana framsteg att jag blir tårögd. Och ändå skulle jag ju aldrig skaffa en dvärgpinscher som omplacering. Men det blev tydligen så ändå. Haha.

Dom sista julklappar är även inslagna och nu väntar sängen. God natt.

Av Fru Lundgren - 1 december 2016 18:00

Idag har det verkligen varit sjukstuga här och just nu är både mannen och barnen sjuka...! När åker jag dit då?? Jag hoppas aldrig om ni frågar mig....

Var in på VC idag ovh dom konstaterade att det var höstblåsor som Max har och ikväll åkte även Milian dit. Mannen mår illa ovh har vi otur så har han dragit på sig magsjuka så jag vill flytta hemifrån ett tag...

Nu har man just ätit lite och ska ut till stallet och motionera båda hästarna. =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards