Alla inlägg under februari 2014

Av Fru Lundgren - 28 februari 2014 23:23

Nej nu efter att ha gett hästarna kvällsmat, rastat hundarna och läst 70 sidor av min bok så säger jag nu god natt. Min man och son sover redan gott. Dom båda somnade just efter kl 20. Min man har jobbat natt hela veckan och inte sovit så mycket så jag var snäll med han och lät han somna tidigt fast jag planerat att ha en mysig fredagkväll i soffan framför tv. Jag hoppas ni där ute fått en bra kväll och att vi hörs i morgon igen. Puss

Av Fru Lundgren - 28 februari 2014 09:42

Ja idag får hundarna en lyxig frukost. Brukar ge dom ibland och nu då Ängla ätit lite dåligt igen så brukar jag fresta med vom för det går allt ner.
Med så många hundar som vi har så går det lite foder. Det går en 15 kg fodersäck i veckan.

Av Fru Lundgren - 28 februari 2014 08:57

Ja varför? Jag har nu ringt läkaren igen och bokat tid där på måndag. Känns just nu som om jag inte gör annat en att springa där. Måste nog be om ett stammiskort nästa gång!! Hoppas dom nu denna gång kan hitta vad felet är. Men känner jag dom rätt så kommer dom inte göra det. Hoppas ändå att helgen ska bli bra fast jag har misstankar om att den inte kommer bli det nu pga detta skit igen. Jag har ända sen Max kom (snart 7 månader sedan) haft problem med urinvägarna och dom hittade många bakterier där under hela min gravilitet MEN behandla inget då jag inte kände av det. Fast jag bad att behandlas. Så efter förlossning har jag haft känningar av detta innan mens och ägglossning. Och hur kul är det att springa på toan var 10 minut, även nattetid? Anser att jag har andra saker att göra. Så nu jävlar hoppas jag dom kan hjälpa mig. Annars blir det en anmälan!!

Av Fru Lundgren - 27 februari 2014 23:42

Nu ligger jag i sängen med boken 'femtio nyanser av frihet' och hade tänkt läsa lite innan jag släcker lampan och sover. Max sover redan gott sen kl 20 och jag väckte nyss min man för att han skulle till jobbet. Sista natten sen får man sova vid hans sida igen någon natt innan han börjar om att jobba igen efter helgen.
Hundarna och jag har roat oss med att kolla på play kanalerna på serier vi missat. Eller nja jag har kollat och dom har legat och sovit i soffan och på golvet. Alla hundar ryms inte i soffan så tur vi har bäddar på golvet. Sen skuttade jag ut vid 23 tiden och gav hästarna mat. Det gillade dom. Såg att dom haft kul med plasten från gamla höbollar som frusit fast i marken. Så det ligger plast överallt. Måste ut dit i morgon och plocka bort det så dom inte sväljer det. Sen så var planen att motionera dom. Så jag hoppas på bra väder. Hade tänkt motionera dom idag. Men då jag fick migrän igår valde jag att ta det lugnt idag också. Bättre ta det säkra före det osäkra. Vill inte ha migrän idag också. Så kul är det inte att ha det så jag väljer att ha det igen. Haha.

Av Fru Lundgren - 26 februari 2014 21:05

Hästarna stod bara i hagen idag då dom gått tre hårda pass nu (sön-tis) så jag var snäll med dom idag. Men i morgon står det motion på deras schema igen. Blev bara en lugn slapp dag i soffan med min man och Max. Fick sen migrän så min man tog hand om allt medan jag kröp ner i sängen och sov lite i hopp om att migränen skulle ge sig och den gav efter. Tack och lov. Min man gjorde middag och jag gick ner och åt med han. Sen fick han gå och sova då han jobbar natt i veckan så är det ju bäst om han får sova lite innan han ska iväg. Sitter nu i soffan efter att ha nattat Max och ser nu på efterlyst. Ska sätta mig och blogga lite på hästarnas blogg då jag inte hunnit blogga där nu.
Hoppas ni alla andra får en bra kväll.

Av Fru Lundgren - 20 februari 2014 11:45

Är lite bättre nu men långt ifrån bra. Min ork är helt borta och jag känner mig helt död i kroppen om jag gör något. Var nyss ut och satte på varmare täcken på hästarna och gav dom mat. Är så sugen att rida men är för svag en för att rida. Kanske lyckas ta mig upp på dom i helgen. :)

Av Fru Lundgren - 18 februari 2014 12:02

Jag och Max har nu börjat bli piggare fast vi båda är täppta i näsan. Men min man har feber och är inte alls bra. Så jag hoppas vi snart är friska. Vill inte vara sjuk. Är så jobbigt speciellt med 6 hundar som vill ut och gå sina promenader.

Av Fru Lundgren - 17 februari 2014 11:36

Vill inte vara sjuk!! Var ner vid 4 tiden och skulle ge Max mat. Slutade med att jag typ svimmar i köket och måste ringa min man som låg uppe och sov. Så han kom ner och hjälpte mig.
Min man har för övrigt blivit mer sjuk under natten och dragit på sig feber. Han blir inte ofta sjuk men då han blir det så slår det hårt på han. Så vi får se hur detta kommer att gå. Har flörtat med mina vänner om dom kan motionera hästarna så slipper jag tänka på det i alla fall.
Ska hämta Hö till hästarna idag också.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards