Alla inlägg under augusti 2015

Av Fru Lundgren - 30 augusti 2015 23:25

Ja som rubriken lyder så drog vi alla i familjen iväg till Byske och mötte där upp mamma och milo (min brorsbarn), för att sen gå till lekparken i Byske och leka. Vi var där en stund igår också och Max tyckte det var grymt kul. Han leker grymt bra och han älskar att vara ute då han vet att han får springa runt och busa å göra nästan vad han vill. Inne blir man ju så begränsad på att få springa och busa.
Milian sov i barnvagnen och även milo. Så Max lekte med vi vuxna.

Undra vem av dom som har mest roligt? Misstänker att dom vuxna hade det. Haha

Toretto var också med. Han är ju så grymt jobbig att ha med, han lägger sig ju bara ner och kollar läget. Men skulle jag resa mig upp och gå, då skulle han följa med.

Milian vaknade sen och jag passade på att fota hans grymt fina ögon :)

Av Fru Lundgren - 30 augusti 2015 23:17

Inlägget om att snacka skit var inte riktat till dig. Varför tar du då åt dig? Jag skrev att jag var less på allt skitsnack folk sprider. Men det känns som om du inte läste hela inlägget och att du missuppfattat allt. Skrev jag att det var riktat direkt mot dig? Nej jag nämnde inte ens dig i texten och ändå tar du tydligen åt dig. Så då är det ju inte mitt problem om du tar åt dig av det jag skriver, fast det inte ens handlar om dig.

Av Fru Lundgren - 30 augusti 2015 09:06

Ligger nu i sängen och kollar på min man och Milian som så gott. Jag var nyss ner och rastade alla hundar. Fast Campa, Spike och Toretto lekte mer runt på gården, en att göra sina behov. Men dom har då i alla fall fått vara ut.

Nu vaknade Milian så jag är då inte ensam vaken. Nu väntar vi bara på att Max och min man ska vakna :) Riktiga latmaskar. Haha. Nej då inte alls, man blir bara trött av att vara lite sjuk. Min man har lite feber och hosta och Max har ögoninflammation. :( Jag och Milian har lite hosta och har haft ögoninflammation, så jag hoppas vi alla blir friska snart. :)

Av Fru Lundgren - 29 augusti 2015 17:13

Ja jag kan inte sticka under stolen med att jag gång på gång blir utsatt av folk som snackar skit om mig både personligt riktad och mot alla mina djur. Folk som påstår en massa skit som inte alls stämmer, så som att jag behandlar mina djur fel, enligt er och att jag inte har tid med djuren och barnen. Visst jag har tagit åt mig förut, men på senaste tiden tar jag inte åt mig. För jag vet att det dom säger är ju bara skit och dom vet verkligen inte vad dom säger, för det är ju inte dom som lever mitt liv och har facit i handen på hur det verkligen ligger till med allt. Så varför ens då sprida ut denna skit? Jo helt ärligt måste det ju vara att dessa stackars männinskor för det första inte har något eget liv och för det andra så åär dom så avundsjuka på att jag kan leve mitt liv så som jag vill. Och att dom antagligen vill leva samma liv, men kan inte. Så då snackar dom skit istället för att framstå som om mitt liv är inget dom vill ens leva. Men om ni nu sitter där ute och tänker 'detta är ju fan inte alls sant', varför ens lägga er i om hur jag lever, varför ens då prata om mitt liv? Jag har så grymt svårt att få det att gå ihop. Det jag kan få ihop är att man blir ju bara mörkrädd på hur mycket folk snackar skit och förstör för andra. Vart är världen påväg? Jag kommer inte att sluta leva mitt liv, bara för att ni snackar skit. För jag och dom i min familj/omgivning vet att det ni säger är just inget annat en massa skit.

Av Fru Lundgren - 28 augusti 2015 10:11

Sitter just nu en snabbis i soffan och kollar på då Max spelar på sin surfplatta. Hundarna går runt och jagar flugor och visste jag inte bättre skulle jag kunna tro att dom fått någon hård smäll i skallen, då dom ser allt annat en smarta ut. Haha.

Ska nu strax åka ner till mamma då hon är barnvakt till lilla milo och han var inte så glad. Så jag hoppas att Max kan ge milo annat att tänka på. Dom två brukar leka bra ihop. Sen hade jag tänkt att fara ut och cykla med hundarna, så dom får springa av sig lite energi. Det kan behövas ibland. :)

Av Fru Lundgren - 27 augusti 2015 16:50

Ja idag då alla hundar var ute så passade jag på att fota lite på dom alla och speciellt nu då valparna ska ut på annons. =)

För er som inte vet vilka hundar som är vilka så kommer här en kort beskrivning.

Campa -grå/brun/svart schäfertik, snart 2 år

Spike -brun/svart schäferhanne, 2 år

Ängla -brun/svart (lite gråspräcklig på ryggen) schäfertik, snart 4 år

Toretto -svart schäferhanne, 15 veckor

Bebe -nakenhund/chihuahua hanne, 1 år

sen alla 7 valpar på olika bilder.

              

                                                                       

Av Fru Lundgren - 25 augusti 2015 06:06

Nu är detta 4 morgonen (!) i rad som jag står vaken vid 06 tiden och blandar ihop välling till valparna, medan resten av familjen sover gott i sängarna. Första morgonen blev dom stora hundarna förvånade då jag kom, men nu kollar dom upp och sen går dom och lägger sig igen. Fast jag brukar passa på att morgon rasta alla hundar då jag ändå är ner. Då slipper man stressa ner vid 8 tiden för att det då är lite panik och kissnödiga hundar. Så medan jag glatt står och blandar vällingen och dom stora hundarna ute, så kan jag inte annat en att komma på mig själv tänka att det är ändå inte så plågsamt att stiga upp tidigt och jag hatar att stiga upp före kl 08! Att känna den fuktiga och kalla dimman sakta släppa tagen om natten och kvar blir den mysiga daggen som glittrar så fint i morgonsolens svaga strålar. Man ser att vissa löv ändrat färg från gröna till nu orange/bruna och jag måste vara knäpp, men det är så grymt mysigt. Blir till och med sugen att hoppa in i stallkläderna och fara ut å rida på hästarna innan solens varma strålar tittar fram och man inte ens kan tänka tanken att gå tvärs över rummet utan att svettas. Så detta hade ju varit perfekt. Men varför gör jag inte detta då? Hm, ja det var en bra fråga. Men istället ger jag valparna vällingen, tar in dom stora hundarna och går sen och lägger mig i sängen. Lägger mig här i sängen för att blogga, alltså är jag inte så trött längre. Så att fara ut å rida hade ju inte suttit helt fel. Men det som stoppar mig lite är att jag vet att på morgonen är min kropp som svagast och tar jag i för mycket så kommer migränen som ett brev på posten vid 10-11 tiden. Tyvärr. Men jag får passa på att njuta istället av dessa fina morgnar jag får uppleva. :)

Det gäller att se det positiva i allt, annars blir världen så enformig och dyster.

Av Fru Lundgren - 24 augusti 2015 10:50

Klockan är nu 10:49 och jag har varit vaken sen kl 8. Just nu sitter jag och barnen i bilen på byggmax och kollar på då min man plockar in byggsaker i bilen. Har före det varit in på biltema och köpt lite andra saker, så som hagastolpar så jag kan stänga ut sommarhagen mer. Dom har ju grymt mycket att äta nu innan snön kommer så det är ju bäst att se till att dom får äta det också. :)
Kommer även börja hjälpa min man att bygga nya ligghallen till hästarna idag. Så vi har lite mycket att göra nu då min man är ledig. Han tog ledigt en vecka för att kunna bygga och fixa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards