Alla inlägg under april 2013

Av Fru Lundgren - 30 april 2013 17:13

Ja jag tror verkligen att jag just bröt min lilltå och det var inte mitt fel!!! Nej jag stod helt oskyldig och pratade med Ängla. MEN Ängla stod vid mig och hade sitt nya stora ben i munnen och vet ni vad hon gör? Jo hon släpper sitt stora tunga ben rak på min lilltå!!!!! Hon häll i den i ena knuten så då hon släpper benet så far hela benet rakt ner mot golvet och min tå råkade ju som vara under den knuten då benet slår i golvet! Så nu är min tå blå, svullen och gör ont..

För ni som ej vet hur stort benet är så bjuder jag på en bild på det.

 

Så min tå gör just nu ONT!!!!!!

Av Fru Lundgren - 29 april 2013 20:51

Har legat på soffan hela dagen och inte alls mått bra. Min förkylddning har verkligen golvat mig och så har jag fått feber. Grymt kul.. Eller så inte. Jag hade ju hoppats kunna stå så mycket som möjligt på jobbet nu den sista tiden men tydligen kunde man inte det heller.. Då ska man dra på sig en massa skit så det blir att ligga på soffan och ni ska då inte tro att lilla Max i magen är lugn för det. Nej då han har haft skitkul idag och sprakat på som en galning. Så jag har som bara legat och önskat att han skulle somna om så jag också kunde sova. Men jag fick gott vänta ett tag på innan han var nöjd.. HAHA. Sen somnade jag en stund och vaknade då av katten. Om ni frågar mig i den stunden så kan jag säga att han var billig.. Grymt arg blev jag på han och så då jag vaknade till så vaknade ju även lilla Max i magen till så det var full rulle på han igen.. Så ja jag bara älskar att vara sjuk. ELLER SÅ INTE!!!! Så jag hoppas han vill sova inatt för det vill då jag!


Jag hade ju som plan att kanske rida hästarna i veckan men som det ser ut nu så blir det att ta det lugnt och hoppas att man är frisk snart!

Av Fru Lundgren - 28 april 2013 12:14

Bloggade inget igår då vi var upp till Luleå på loppis. Nämligen bestämt den stora Arcus loppisen som jag och min man har varit på under några år nu. Det har som blivit en tränd att vara där och gå runt. Det är fullt med folk som vanligt och det var lika kul som vanligt. Man hittade en hel det saker och lyckades fylla hela bilen innan man åkte hem igen. Så det var grymt kul och nu har lilla Max grymt mycket saker som han behöver då han kommmer.  Fast man lär nog köpa mer saker också.. HAHA.. Det är ju loppis i sommar här i skallefteå. Så där lär man gå.


Idag blir det nog en lugn soffdag för oss alla.. Min man jobbar men för vi andra (jag och djuren) blir det att ta det lugnt för jag är helt död i kroppen sen igår. Så ni vet ju vart jag kommer att finnas.

Av Fru Lundgren - 26 april 2013 15:12

Var idag på morgonen hos BM och allt såg bra ut med lilla bebisen. For sen till pappas jobba och visade upp lilla Smilla igen för dom har tjatat på pappa att vi ska komma med henne.. Så vi gjorde det också.. Sen åt vi lunch på Bainco och det var grymt gott.. Sen då vi kom hem så tog jag och min man med oss alla hundarna och gick då gå efter lägdorna så dom verkligen får springa av sig. Vilket dom uppskattade. Men ja som vanligt så det som försvinner i snön kommer fram i tö. Och vet ni vad Bella hittade?? Jo fågelskit att rulla i så hon luktade ju så gott.. HAHA.. Eller så inte.. Så det blev ett bad dirket vi kom hem. För det gick inte ens att vara i samma rum som henne..


Av Fru Lundgren - 25 april 2013 23:04

Ikväll var näst sista dagen på jobbet och sen blir det helg. Det ska bli grymt skönt. Då blir det nog att åka upp till Luleå under lördagen och gå på loppisen som är där. Vi är ju dit varje år och det är grymt kul. I år blir det nog att köpa MYCKET saker till lilla knatten som kommer i höst. Det är ju snart bara 14 veckor kvar innan han kommer. Tiden går fort. Fast det är skönt också. I morgon ska man till BM och hon ska kolla upp en som vanligt.. Eller ja jag vet inte vad vi ska göra där men vi ska då dit.. HAHA..

Igår var det fullt upp på jobbet och KAOS ett tag men jag lyckades lösa allt och så idag var det helt dött.. Jag hade ju hoppats att det ändå skulle vara lite ikväll.. Men det kan vara skönt med döda kvällar också. Speciellt då hela min kropp är död sen igår.. HAHA.. Det är nackdelen att vara gravid. Men snart är det över =)

Av Fru Lundgren - 24 april 2013 22:58

Ja jag och Ettan passade på att hoppträna nu i lördag då det var så grymt fint väder ute. Och nu har jag gjort filmen klar så att ni kan få se den. Jag tycker att det gick grymt bra och hon är så grymt duktig. Det är andra gången hon hoppar med ryttare på ryggen. Sist vi hoppade var i höstar och då hoppade vi bara 30 cm. Nu är hindret som högst 55 cm. Hon är så grymt duktig och det är rent kul att rida henne för det känns som om hon alltid hoppat i hela sitt liv.


Av Fru Lundgren - 23 april 2013 20:03

Ville bara säga att vi lever efter helgens öventyr med hundarna.. Bella är ju svullen runt halsen men det är ju helt naturligt. Hundarna i övrigt mår bra och Ängla har börjat brädda.. Hon börjar bli en geymt fin hund i kroppen nu. Pappa var hit i helgen och skodde om Pajsen så man kunde rida men då har jag haft senadrag i mina ben så jag har nästan inte sovit på nätterna och har typ haltat fram på dagarna. Så jag har inte alls orkat rida. Men dom överlever nog. Ska försöka kasta upp min man på dom så dom får komma ut lite. Men hundarna har jag då varit ute med så dom har fått sig en promenad. Annars river dom ju hela huset.. HAHA..

Av Fru Lundgren - 21 april 2013 11:59

Igår blev kvällen inte som det var tänkt. Vart att åka in till stan med Bella.


Jag tänkte berätta vad som hände igår. Alla frågar så det är lättare att berätta på en gång.

Jag, min man och min mamma var ute med alla hundar och hennes hund. Vi gick i skogen vid havet och alla hundar lekte på som vanligt. Sen så börjar Bella springa runt och dampa. Hon hoppar först på Tanja några gånger och så mammas hund. Sen springer hon iväg och får alla hundar att jaga henne (utom smilla) så helt plötsligt väder sig Bella om och då ängla då kommer hoppar Bella mot henne och flyger på henne. Så Ängla hugger då tag i bellas hals/nacke för att få henne att ge sig och bella vrider sig och Ängla lyckas då med sina tänder få hål på Bellas hud. Så det blev att gå tillbaka till bilen och kasta av alla mina hundar hemma och så mamma och Diva hos mamma. Sen så for jag och min man ner till stan med Bella. Vetten kollade på henne och tyckte att dom just nu inget kunde göra. Hon ville ej sy det då det är ett hundbett och då stänger man in skiten. Så vi fick fara hem igen och ska nu tvätta såren och hålla koll så att Bella ej får feber. Visst man var grymt ledsen. Det känns tungt i hjärtat då ens hundar slåss.. Men både jag och min man har i så många år väntat på att Bella ska möta en hund som är högre en henne. Bella är ingen mesig hund. Hon ger sig gärna i bråk med andra hundar och är inte alls snäll mot dom. Även helt nya hundar kan få tugga grys. Så vi har hela tiden fått säga till Bella att hon ska vara snäll.. Så just nu är Bella lite rädd och slö. Men det har hon rätt att få vara. Ängla är inte arg på Bella och vi får se hur det kommer att bli sen. Just nu så får Bella vara ute med Smilla då dom rastas. Sen får vi se hur det blir med flocken.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards