Alla inlägg den 2 april 2013

Av Fru Lundgren - 2 april 2013 15:39

Nu ska jag skutta in i jobbarkläderna och åka till jobbet. Alla hundarna är rastade och kaninerna å hästarna har fått vatten och mat så nu ska alla klara sig ett tag i alla fall. Vi får se hur mycket det blir att göra idag på jobbet. Det var ju ganska mycket igår så det är ju bara att vänta och se.

Av Fru Lundgren - 2 april 2013 13:38

Jag ser här på bloggen att jag verkligen glömt bort att skriva om hur det gick att rida Ettan i fredag. Hur kunde jag ha glömt det? Jaja ska skriva nu. Och så tänkte jag visa en film på då jag red henne. För min man var så snäll och filmnade oss..


Ja hon var först lite pillig med bettet som vanligt men gav sig fort och hon var grymt fin idag. Hon har aldrig varit så fin som hon var under detta pass.. Vi red på volt och tränade att skallen skulle ner och ryggen skulle arbeta. Det gick bättre en vad jag trott och jag är verkligen helt nöjd över henne. Fast i höger varv så kastar hon lite mer med skallen och det tror jag har att göra att hon inte orkar ha skallen sänkt lika mycket då det tar mer på ryggen och så måste hon arbeta mer med sitt yttrebakben som i detta fall då blir det hon varit skadad i. Så vi ska träna mer på höger varv och så ska jag även börja longera/tömköra henne mer i det varvet också. Men nu kommer filmen.

Av Fru Lundgren - 2 april 2013 12:30

Kan en hund få senadrag/musklelkramp?


Jag satt i soffan med alla mina hundar liggandes brevid mig och så mitt i allt börjar Ängla tokskrika som om hon har jätte ont och hon sätter sig upp och fortsätter att skrika. Jag får henne då att hoppa ner från soffan och hon går runt i rummet och skriker och kollar på sitt bakben som om hon har jätte ont i det och hon ser halt ut.. Hon skrek i ca 5 minuter och bara skrek och ksrek även då hon satt ner.. Jag får lite smått panik och tänker att något gick sönder i henne.. Släpper ut henne och hon skriker till lite ute också men sen så tar hon upp en pinne på gården och börjar springa runt och leka som en galning. Så då hon kom in igen så varken skrek eller haltade hon. Har känt igenom hela hunden men känner inget som är fel.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards