Alla inlägg under augusti 2021

Av Fru Lundgren - 31 augusti 2021 11:20

Idag blev det en betydligt bättre morgon och inget bråk eller strul alls. Vilket är så skönt och passade på att verkligen berömma barnen över detta och säga att dom skött sig bra på morgonen så vi alla kunnat njuta av den trevliga stunden innan skolan början istället för att vara osams. Det höll dom med om.
Jag och Milla har sen kl 09 legat i soffan och sett på Pippi långstrump och nu sitter man ute på altanen och kollar då hundarna leker här ute. Ska äta lite lunch och sen ska man ut med dom i skogen som vanligt. Hästarna går på betet och njuter av detta fina väder och jag hoppas att betet räcker länge så kan dom gå där hela september. Vi har som längst haft dom på betet ett år till 17 oktober innan betet tog slut och dom fick flytta hem på heltid igen. Men om det räcker så länge i år vet jag inte.


Hoppas ni alla har en bra dag =)

Av Fru Lundgren - 30 augusti 2021 10:18

Steg upp i bra tid och allt flöt på väldigt bra. Fixade alla djuren medan barnen åt frukost och klädde på sig. Sökte fram alla kläder och frukt till dom och allt gick helt underbart och alla som har barn vet ju om att vissa dagar är det kaos och bråk mellan barnen då dom är trötta. Kl 07.55 klev vi ut från huset i exakt den tiden jag hade hoppats på och kände att detta kommer ju gå bra idag. Men jag var nog för snabb att tänka det! För Milian upptäckte att hans sadel till cykeln var blöt och då den har ett hål i sig så kommer han att bli blöt i rumpan så jag satte en liten påse över för att slippa skicka han till skolan med blöt rumpa. Fel av mig! Det resulterade i 10 minuters ilska och skrik från han. Hur jag än gjorde så skrek han bara. Så jag tappade tillslut tålamodet och röt ifrån och då hoppade han upp och cyklade gråtandes och skrikandes mot skolan. Men det sket jag i för stunden för han satt faktiskt på cykeln och cyklade, så jag hade vunnit en strid. Sen då han lugnade ner sig kunde vi prata om det innan vi kom fram till skolan och jag lämnade sen av han på glatt humör, vilket är viktigast. Nog för att han får ju vara sur och arg men är inte kul att skiljas på skolan som ovänner. Vill som hinna reda ut allt och bli sams innan man säger hej då. Samma sak är ju att man inte vill natta dom då man är arg och ovänner, det känns inte bra. Han förstod ju också varför han hade en påse på sadeln och han fattade att jag inte ville att han skulle bli blöt. Men han blir lätt sur på morgonen då han är trött och då blir han blockerad om det blir så som han inte tänkt sig. Men så fort han fått tänka efter så släpper det och han förstår ju varför man gör som man gör.jag hatar att bli arg men jag var helt slut själv också och kände att jag orkade inte mer strul. Så alla dagar är inte perfekta. Men bara man pratar igenom det och sen blir vänner igen så tycker jag inte att det någon fara. Alla har vi olika åsikter och rätt att få bli arga och sura. Men ibland tajmar han in helt fel tid att bli det på och jag kände att vi måste skynda oss då dom har en tid att passa i skolan.

Av Fru Lundgren - 29 augusti 2021 16:31

Ibland måste man ta tunga beslut fast detta känns jobbigt och man helst av allt hade velat stoppa skallen i sanden och skita i allt. Som många av redan vet om så har jag bara 2 hästar kvar nu. Jag tvingades lyssna på min kropp och inse att detta kommer inte att funka i långa loppet. Demo lämnade oss i tisdags och det var inget lätt beslut. Men då min kropp inte orkade både med smärta och ångest, samt att Demo varit halt till och från en längre tid. Så kände jag att jag kan inte blunda för detta. Så jag gjorde det bästa för oss båda och han fick gå på dom evigt gröna ängarna. Hans förra ägare fick komma och hälsa på han innan och fast många sa att jag inte hade skyldighet till det så kände jag att det var ändå bäst för dom att få veta hur det är med han och även hinna klappa på han en sista gång. Jag har gråtit och jag har varit ledsen och jag har legat sömnlös många nätter. Men nu då han fått komma till den eviga vilan så känns det rätt för nu vet jag att han aldrig mer kommer behöva ha ont och nu kan leka med sin älskade Heaven som han alltid haft så kär.

Av Fru Lundgren - 24 augusti 2021 22:03

Idag var det skolstart för båda grabbarna och det känns så konstigt att dom är så stora nu och nu går dom båda i samma skola med samma skolgård. Max började 2:an och Milian började förskoleklass. Jag fick lite tårar i ögonen då dom skuttade iväg in i skolan och jag pussade lite extra på Milla som fortfarande är hemma på heltid. Kollade på min man och sa att vi måste ha 17 barn till så slipper jag känna mig ensam hemma sen. Men nej så många barn kommer jag inte hinna med dels pga åldern och dels för att jag tror inte jag kommer hinna ge alla barn vad dom behöver.
Dagen för grabbarna hade då i alla fall gått bra och dom båda längtade tillbaka redan, vilket låter bra. Medan dom var i skolan så for jag, min man och Milla en stund till lekparken så hon fick leka lite då hon verkligen tjatat om det sen igår. Så dagen har varit bra ändå med barnen och det glädjer mig.

Hoppas ni andra haft en bra dag. =)

Av Fru Lundgren - 7 augusti 2021 10:58

Jag har att min kropp nu och då arbetar mot mig och att man då lever med smärta. Det började med att mitt skadade knä började göra ont igen och sen blev ryggen även sämre så nu går man runt med smärta i både rygg, knäet och handleden. Jag seriöst överväger att dra ner på antalet djur bara för att det känns som om min kropp inte klarar av så mycket som den tidigare har gjort. Det känns tungt att känna så men man måste ju se till djurens bästa också. Så vi får se hur det blir till hösten.

Hoppas ni alla andra har en bra dag =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards