Alla inlägg under november 2013

Av Fru Lundgren - 30 november 2013 17:27

Ja idag är det en dag då det mer eller mindre är kaos hos oss. Katterna skulle vaccineras och chippas i stan och vi passade då även på att handla lite julklappar. Sen hem och ut till stallet för att rida med en kompis i skogen innan det blir allt för mörkt ute. Det gick jätte bra och min älskade fuxplutt Ettan var så grymt trevlig att rida. Jag blir rent stolt. Sen efter ridningen var det att börja plocka ihop hö till hästarna och nu sen middagen. Efter det blir det att morionera Pajsen. Blir nog att köra en runda med han.
Sen så fick vi upp strö till hagara som vi ska lägga in i skjulen så dom har något att ligga på. Sen efter det blir det nog en stund i soffan med min man framför tv om man nu inte somnar. Haha

Av Fru Lundgren - 21 november 2013 22:45

Sitter nu i soffan och kollar på tv. Min man bar nyss upp ett stycke sovande Max till sin säng. Han hade lite svårt att somna nu ikväll så han somande just innan 22 tiden. Annars brukar han somna vid 20 tiden. Men så kan det vara ibland.
Har suttit nu ikväll och kollat häst annonser till min vän då hon är på jakt efter en häst. Det finns alltid grymt mycket annonser. Men alltid då man söker häst finns det typ inga alls. Fattar inte varför. Men så är det alltid.

Idag skodde vi Ettan också. Så nu har hon vinterskor. Hoppas nu hon inte tar av dom direkt. Då blir jag sur. Ska rida henne i morgon och inviga skorna. :)

Nu blir det snart att skutta ut och ta in hästarna. Ettan frös lite idag så dom får komma in inatt.

Av Fru Lundgren - 15 november 2013 23:12

Ja nu skuttar jag i säng. Dagen har varit seg och det har inte hänt så mycket alls idag. Min man jobbar natt så jag och max har varit själva. Blir ensam hela helgen. Min man jobbar, kommer å sover och sen åker till jobbet igen. Så i helgen ser man inte mycket av han. Men då har han sen ledig vecka typ hela nästa vecka :)

Av Fru Lundgren - 14 november 2013 23:21

Gud jag och namn. Hoppas du hette så du som kommenterade nu ikväll och skriver en reseblogg om kina. Eller visst var det kina? Hm. Måste nog köpa nytt minne. Haha.

I alla fall. Tack för att du läser min blogg. Kul att den hamnat på FB då jag inte ens är med där. Ska bli bättre på att blogga och även sams med mobilen så man lär sig stava rätt. Haha. Jag ska ju börja om att blogga mer så ni kan läsa. Men annars finns man ju på instagram också. Fast där lägger jag bara upp bilder och ingen text.

Av Fru Lundgren - 14 november 2013 23:12

Alla hundarna, min man och lilla max sover gott. Men inte jag. Jag skulle vilja sätta mig ner och skriva ett långt blogginlägg. Men vad ska man skriva om? Har lite tankar i skallen som jag tror jag kan få ihop till ett inlägg. Men då är ju frågan om ni skulle läsa det? Har funderat att försöka varje vecka att skriva ett långt inlägg med mina tankar och funderingar. Som många av er redan vet så snurrar mina tankar grymt mycket ibland och det kan vara skönt att skriva ner dom.

Har roat mig med en varm dusch och ensamtid nu ikväll. Hela huset är så tyst att man skulle fasiken kunna höra hur hästarna tuggar på sin mat i hagen. Haha. Nja kanske inte riktigt. Men måste prova..... (tystnad)..... Nopp hörde dom inte. Bara luftvärmepumpen som knäpper lite och så snarkningar från alla som sover..

Av Fru Lundgren - 14 november 2013 21:34

Ja som rubriken lyder så motionerade jag Ettan en stund på banan. Blev tömkörning på volt. Hon såg först halt ut men jag tror det är för att hon är rädd att halka nu då det är lite snö och hon är barfota. För sen gav det sig och hon blev så grymt jävla fin. Arbeta på grymt bra och har börjat trampa under sig jätte bra. Så snart sitter formen kanonbra. Sen efter passet fixade jag hennes man och blev grymt nöjd. Typ första gången. Haha.

Av Fru Lundgren - 13 november 2013 23:12

Dagarna går verkligen fort och då man är hemma varje dag så känns det som om dagatna går ihop i varandra och veckorna springer iväg. Men i alla fall så var min dag först grymt seg. Hade migrän igår och kroppen var lite död idag. Gick en promis med hundarna, min max och max i skogen. Alla hundar tyckte det var grymt kul att få komma ut och röra på sig. Men som sakt så var jag mer död en levande. Efter skogen så slappade jag i soffan innan jag sen gick ut i stallet och bestämde för att ta killarna ut på en körrunda. Dom tyckte det var grymt kul och båda var grymt taggade. Sen vart dom båda grymt svettiga så dom fick stå inne ett tag och torka. Sen senare idag var jag ut och släppte ut dom. Har ju dom på lösdrift men vill inte att dom ska vara ute blöta då det är så lätt att dom blir sjuka då.

Just nu sitter man i soffan med hundarna och min man å kollar på film. Max ligger och sover så sött vid oss.

Av Fru Lundgren - 11 november 2013 14:49

Ja vart ska man börja. Det bästa är ju att ta allt från början. Gick ut och plockade in henne från hagen. Började med arbetet att fixa hennes svans. I detta väderomslag har hon inte varit så bra i magen. Så hela svansen var full i skit. Det gick att få den bra men jag tvungen att klippa den ca 15 cm kortare för det längst ner gick inte att rädda. Sen tränsade och sadlade jag och gick till banan. I början var hon lite pigg och på tårna. Ville inte lyssna och jag blev sur å det blev kaos. Sen så slappnade hon av och jag också. Då blev hon hur fin som helst. Lyssnade på allt jag bad om. Hade grymt fin bjudning och fattade galoppen direkt jag bad om det. Red som runt på banan med fokus på ökat tempo men ändå lyssna på mig. Gick kanon och efter ett tag blev hon svettig. Upptäckte då att jag ridit i 40 minuter. Skrittade av och gick sen upp till stallet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards