Alla inlägg under januari 2018

Av Fru Lundgren - 29 januari 2018 16:13

Jag hade gjort ett jätte långt inlägg men just då jag var klar med det så stängde appen ner allt och jag blev så arg!

Ska göra ett nytt försök till att börja blogga mer men jag har verkligen inte haft tid att blogga då allt varit så fullt upp. För er som inte visste det så är i alla fall lillasyster nu född och vi har börjat komma igång med livet som trebarnsföräldrar. Lite ovant är det och vi började det hela med att Max och Milian fick magsjuka samma kväll som vi kom hem från bb. Det var inte alls kul och jag satt mer eller mindre isolerad i sovrummet. Men vi klarade oss det var bra. Kändes inte kul att tillbringa dagar på sjukhuset ifall Milla skulle få det. Det går ju så fort på små barn så vi hade ju tur ändå.

Jag har även börjat gå med hundarna samt att jag så smått börjat sätta igång hästarna efter vilan dom haft. Måste även gå till kotknackaren och fixa min rygg då jag känner att den inte är i balans med kroppen och speciellt höger höft bråkar då jag misstänker att den inte riktigt ligger i läge. Men ska dit på torsdag och kolla upp mig. Ska bli riktigt skönt att se vad felet kan vara och även att den börja kunna avhända sin kropp som det är tänkt.

Igår red jag både ettan och troy i skogen och det gick så grymt bra. Dom båda skötte sig jätte bra och fast troy var lite osäker med att lämna dom andra i hagen så gick det ändå bra. Han stannade bara av 4 gånger och kollade sig runt och han vände en gång då jag fixade till stigbygeln. Men inga problem att få han att fortsätta framåt så jag är verkligen nöjd över han. Ettan var lite pigg och trodde vi skulle springa i skogen, men efter ett tag så lugnade hon ner sig och förstod att vi bara skulle skritta. Vill ju ta det lugnt nu i början då både jag och hästarna saknar muskler.

Idag har jag mest tagit det lugnt och även hämtat hem nytt hö till hästarna så ska den ut i kväll och börja packa mer säckar så det finns i några dagar. Lättare att ge dom mat om det redan är packat så man bara behöver kasta ut i hagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards