Alla inlägg under april 2016

Av Fru Lundgren - 21 april 2016 13:13

Nu är barnen badade och sover lunch. Själv sitter man i soffan och funderar på om man antingen ska duscha, städa eller gå ut till stallet. Jag skulle haft gjort allt av det, men svårt att välja vilket. Haha. Fast en skön och varm dusch hade ju inte suttit fel nu då barnen sover. Så vi får se vad man väljer att göra.

Ikväll blir det att fara ut i stallet och sen ska jag även ut och gå. Ikväll funderar jag om att ta med chelsea och hailey ut på promenad. :)

Av Fru Lundgren - 19 april 2016 22:12

Ja här hos oss idag har det varit regn regn och åter regn. Men så även lite snöblandat slask. Så vad har jag roat mig med? Jo jag och barnenhus lekt inne, skuttat runt i soffan och busat på för fullt.

Mannen har varit på kurs hela dagen och då han kom hem så åt vi och sen klädde jag på mig och tog med Ängla och campa ut på en promenad/jogging tur runt byn. Det var så grymt skönt fast det regnade lite och blåste. Sen då jag kom hem så åkte mannen iväg på jobb och jag blev själv hemma igen med barnen. Gav hundarna mat och har mockat stallet så hästarna ska få komma in i natt och slippa stå ute i detta väder. Jag var ut och kollade till dom och dom frös, så det är ju snällast att ta in dom. Så innan jag lägger mig för att sova så ska dom få komma in. :)

Hoppas ni andra haft en bra dag :)

Av Fru Lundgren - 19 april 2016 11:52

Jag blir så ledsen och lite sårad då ens vänner slutar höra av sig och fast man skickar sms och vill hitta på saker så dissar dom en. Vad har man då gjort för fel? Varför kan dom inte bara säga vad felet är så slipper man gå och fundera vad som hände mellan oss?! :(

Av Fru Lundgren - 19 april 2016 10:35

Sitter i soffan och kollar på tv och då barnen leker. Mannen är på kurs idag och jag hade då planerat en kväll med djuren, men får ett sms om att mannen måste jobba natt inatt och jaha där for min tid med djuren. Suck. Kanske kan hinna ut i stallet och vara på ridbanan då barnen sover lunch. Deras babyvakt går ju dit och det är ju bara några meter ifrån huset så det är bra. Sen får jag gå ut med hundarna direkt efter middagen så får dom komma ut och motionera. :)

Nej nu ska man leta fram mat till barnen och sen blir det att städa huset lite. Det regnar lite idag, så att kratta hundgården går inte idag. Måste även börja mocka ut ligghallen och hagen till hästarna. :) mycket att göra. Haha

Av Fru Lundgren - 17 april 2016 22:14

Hej igen.
Jag hoppas ni inte saknat mig allt för mycket. Men nu är jag här igen. Det har varit lite tufft en tid och det är först nu jag känner mig bättre och tycker att nu kan bloggen tas upp igen.

Jag ligger just nu i soffan och har svårt att avgöra om jag är vaken eller om jag sover. Vi har haft kalas idag för Milian och det har varit fullt hus här, något som självklart är jätte trevligt men man blir så seg i kroppen och knoppen sen på kvällen. Efter att alla gäster åkt hem så for min man på jobb. Han jobbar extra nu ikväll så kan han kan vara ledig i morgon. Något som jag sen upptäckte skulle bli kaos, då han skulle hämta upp hundmat i Kalix i morgon. Men nu går det inte...! Hm, får hoppas att det löser sig för mat måste jag ju ha till dom. :)
Efter att mannen åkt på jobbet så klädde jag och barnen på oss och tog fram vagnen för att gå en liten promenad ner till mina föräldrar. Max stannade ute på gården för att leka lite med sin traktor och lastbil som han hade med. Han är så duktig och vet att han inte får gå från gården och han brukar bara sitta kvar vid bron och leka, nu håller jag ju koll på han fast jag är inne. ;)
Jag och Milian gick in och efter en stund kom Max in och vi alla åt middag. Barnen fick leka ett tag innan vi sen gick hem igen. Kastade i säng barnen och nu ska hundarna strax ut en sista gång innan jag ska sova.

Jo jag måste tvätta Campas sår hon idag fick av Ängla. Hon sprang ju omkull Ängla så hon högg efter campa och råkade riva henne över nosen. Så jag måste nu tvätta och hålla det rent för att slippa infektion i det. :)


Hoppas ni haft en bra dag och framförallt en bra helg.

Milian idag på kalaset. :)
Tänk att han redan är 1 år (blev det den 15/4)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards