Alla inlägg under mars 2022

Av Fru Lundgren - 31 mars 2022 11:06

Japp idag är det sista dagen i mars. Vet ni vad det innebär? Jo att i morgon är det april. Haha. Nej nu ska jag inte vara sådär tråkig och dra halvtaskiga skämt. Men ja i morgon är det april och då går snart min man på lång ledig och det ska bli så skönt att kunna umgås med han. Speciellt nu då man är så seg och slut i kroppen att man bara vill gråta. Jag hade en sådan dålig kväll igår att jag bara ville ligga på soffan och gråta. Men det gjorde jag inte, jag fixade stallet och djuren som vanligt och sen la mig i sängen vid 11 tiden och somnade direkt. Idag är man lite piggare med då jag håller på att få fram en visdomstand i övre käken som gör att det smärtar hela ansiktet, är det fan inte lätt att hålla humöret uppe. Man bli sur och irriterad över allt! Lyckades dock städa på morgonen då grabbarna åkt till skolan så det är ju skönt. Ska städa mer i morgon då det på söndag kommer vara barnkalas här då älskade Milian fyller 7 år. Jag lovade att han skulle få ett kalas och det måste man ju hålla om man lovat. Han ser så mycket framemot det och jag vill inte ställa in det bara för att jag är trött. Min man är ju hemma så han kommer ju självklart att hjälpa till och fixa med kalaset.

Idag mår man dock lite skit över att det är soligt och härligt väder ute, medan man själv enbart vill ligga på soffan och se tv med samtidigt går man runt lite och städar. Ska kanske ut och sätta mig på altanen snart så hundarna blir glada av att få leka ute och sen kanske man lyckas dra iväg på en promenad med dom så blir dom mer glada.

Hoppas ni alla får en bra dag. =)

Av Fru Lundgren - 30 mars 2022 08:09

Godmorgon alla där ute som dagligen är in här och läser. Vill tacka er för det och samtidigt be om ursäkt för att jag inte bloggar varje dag. De har dock sina förklaringar och för stunden är det så att jag inte har ork eller energi att vara här varje dag. Jag har för mycket att göra hemma så som att ta hand om djuren, städa, tvätta och samtidigt försöka ta det så lugnt jag bara kan för att kroppen inte ska ta allt för stryk och jag ska få allt för ont. Min morgon började inte så bra då man själver så fel att man sen står på toan och spyr medan kroppen krampaktigt försöker få luft. Nu undrar ni säkert vad jag svalde så fel, jo jag svalde min egna spott fel då jag råkade hosta samtidigt som jag svalde. Så jag började hosta och då väljer kroppen att spy! Älskar detta. Not!

Av Fru Lundgren - 26 mars 2022 17:01

Jag har haft en sådan där tungt dag där man helst skulle vilja sova hela dagen. Vilket jag nästan gjorde också på förmiddagen efter att jag fixat allt med hundarna så som att vara ut med dom, ge dom frukost och klippa klorna på dom. Släppte ju tidigare ut hästarna, gav dom mat och vatten i hagen och mockade hela stallet och gjorde allt klart till ikväll så jag enbart behöver ta in dom.
Sen landade jag ju i sängen och sov en stund. Min älskade man väckte mig sen vid 12.45 och sa att vi skulle på fika hos mina föräldrar. Väl där var mina föräldrar, min bror med sambo och så Ida med barnens kusiner. Dom hade ordnat en babyshower. Så mysigt och helt underbara dom är. Jag kan inte annat än älska dom.


Jag är så glad att jag har en släkt som jag har. Dock saknade jag min lillebror och hans sambo, men dom kunde inte komma. Så jag får tänka på dom istället.

Just nu ligger man på rygg i sängen igen och är helt slut. Vilar lite innan middagen ska intas och sen ska man ut med hundarna i stormen. Vi kommer att blåsa bort. Haha.

Av Fru Lundgren - 25 mars 2022 20:17

Alla köper hem godis, chips och dricka. Bänkar sig framför tv i soffan och kollar på något trevligt och varför inte med ett glas vin eller en kall öl? Eller man kanske rent far ut och äter och träffar sina älskade vänner och har trevligt halva natten. Själv överväger jag att lägga mig redan nu och önskar att man kunde natta alla djuren samtidigt som man nu ska natta barnen. Jag är så sjukt trött och det skulle vara så härligt att få sova redan. Livet som småbarnsförälder, massor av djur och måsten att fixa kan verkligen göra att man mer eller mindre somnar ståendes eller som i detta fall då man längtar till sängen redan. Vaknade vid 05 då jag fick muskelkramp i smalbenet och det vägrar släppa helt så man har som haltat runt hela dagen och försökt fixa allt som ska fixas. Det är inte så lätt men jag har försökt i alla fall. Längtar tills kroppen är som vanligt igen och man kan börja leva livet igen och framförallt slippa ha halsbränna jämt och en kropp som vill spy upp all galla varje gång man böjer sig fram. Men det är ju snart sommar så då kan man njuta av allt igen och framförallt kunna bli aktiv som man alltid varit. Ska bli skönt. Det känns att man gått upp 14 kg och allt är lite tungt för stunden. Men vet ju att det snart är över och det är skönt. Mannen jobbar sista veckan som kommer nu och sen är han ledig en hel månad så man kommer kunna få mer hjälp här hemma med allt, vilket ska bli skönt även om livet som småbarnsföräldrar aldrig kommer bli att man kan ligga i sängen en hel dag så skulle jag aldrig vilja byta bort mina barn. Nog för att dom just retar varandra och går varandra på nerverna enbart av att vissa dagar kollar på sina syskon så älskar jag dom över allt annat och jag är så glad att jag har mina älskade barn och min underbara man.

Hoppas ni alla får en trevlig kväll vad ni än gör.

Av Fru Lundgren - 20 mars 2022 07:31

Godmorgon gott folk. Jag har varit vaken en timme redan och nu tänker ni säkert att jag är sjuk då jag aldrig annars är uppe så tidigt! Nja sjuk är jag inte, men Freja väckte mig l 06.20 och ville ut och kissa så jag släppte ut alla hundar då och sen då dom var klar så gick jag för att ta ut hästarna då dom sovit inne inatt. Sen så fick jag näsblod, ja min kropp vill inte heller vara uppe så tidigt skyller vi på. Haha
Ligger nu i alla fall och ser på tv och väntar på alla barnen ska vakna till liv så man kan äta frukost och sen får man se vad dagen bjuder på. Ska mocka och fixa runt hästarna som vanligt och sen ska man ut och gå med hundarna. Kanske sätter barnen på cyklarna så kan dom också följa med.

Jag hoppas ni alla där ute får en bra söndag =)

Av Fru Lundgren - 17 mars 2022 08:07

Blir ni påverkade av fullmåne eller tiden runt fullmåne?
Det är helt fullmåne i morgon och jag sover alltid skit runt fullmåne, så denna natt är inget undantag heller! Fast hade jag fått välja så hade jag gärna sovit en skön natts sömn. Får bli en lugn morgon så kanske man orkar ta sig ut på promenad med hundarna vid lunch.

Hoppas ni alla andra har en bra dag.

Av Fru Lundgren - 16 mars 2022 07:51

Igår lyste solen och allt var helt perfekt. Jag bestämde att cykla till skolan och hämta grabbarna då dom slutat skolan. Blev en härlig cykeltur på 4 km och dottern satt i cykelstolen på min cykel. Kände mig inte alls död i kroppen efter det. MEN idag vaknar man med typ migrän och hela kroppen mår skit så jag ska tillbringa så mycket tid som möjligt att bara ta det lugnt idag. För jag orkar inget annat och det är så sjukt tråkigt att kroppen slår bakut då man vill göra saker. Men det är väl bara att acceptera läget.

Av Fru Lundgren - 10 mars 2022 12:37

Det är ju så kul att börja dagen redan kl 07 av att barnen irriterar varandra och bråkar om totalt allt. Detta höll på till närmare kl 11 och jag försökte verkligen med allt för att få dom att sluta. Men då det räcker med att dom råkar kolla på varandra och bråket är igång igen så måste man verkligen testa sitt tålamod och göra allt i sin makt för att inte sälja dom på blocket. Haha. Nej men det var ett skämt, men ibland är det lockande då dom bara jävlas med varandra. Är ju lite sjukt att man har bättre pli på hundarna som är 6 st utan att dom bråkar medan 3 barn är kaos. Haha. Sen lugnare allt ner sig och nu ligger vi alla i soffan och ser film.

Axxa har upptäckt att jag köpt nya bäddar till dom och hon vägrar lämna dessa. Hon tycker dom är grymt sköna. Schäfrarna fick även färgglada skålar så nu är det lättare att se vems som är vem. Kan ju vara bra då alla får olika mängder med mat. Barnen fick hjälpa mig att välja vilken hund som skulle ha vilken skål. Blev att Hero fick det blåa, Axxa den mörkröda och Freja fick den rosa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards