Direktlänk till inlägg 31 mars 2022

Sista dagen!

Av Fru Lundgren - 31 mars 2022 11:06

Japp idag är det sista dagen i mars. Vet ni vad det innebär? Jo att i morgon är det april. Haha. Nej nu ska jag inte vara sådär tråkig och dra halvtaskiga skämt. Men ja i morgon är det april och då går snart min man på lång ledig och det ska bli så skönt att kunna umgås med han. Speciellt nu då man är så seg och slut i kroppen att man bara vill gråta. Jag hade en sådan dålig kväll igår att jag bara ville ligga på soffan och gråta. Men det gjorde jag inte, jag fixade stallet och djuren som vanligt och sen la mig i sängen vid 11 tiden och somnade direkt. Idag är man lite piggare med då jag håller på att få fram en visdomstand i övre käken som gör att det smärtar hela ansiktet, är det fan inte lätt att hålla humöret uppe. Man bli sur och irriterad över allt! Lyckades dock städa på morgonen då grabbarna åkt till skolan så det är ju skönt. Ska städa mer i morgon då det på söndag kommer vara barnkalas här då älskade Milian fyller 7 år. Jag lovade att han skulle få ett kalas och det måste man ju hålla om man lovat. Han ser så mycket framemot det och jag vill inte ställa in det bara för att jag är trött. Min man är ju hemma så han kommer ju självklart att hjälpa till och fixa med kalaset.

Idag mår man dock lite skit över att det är soligt och härligt väder ute, medan man själv enbart vill ligga på soffan och se tv med samtidigt går man runt lite och städar. Ska kanske ut och sätta mig på altanen snart så hundarna blir glada av att få leka ute och sen kanske man lyckas dra iväg på en promenad med dom så blir dom mer glada.

Hoppas ni alla får en bra dag. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Torsdag 16 maj 10:04

Igår var det strålade sol och vi hade 35 grader i solen och jag tillbringade större delen av dagen att vara i skuggan på altanen med hundarna. Lilla Rufus var här igen också en stund då hans ägare skulle till stan och tyckte det kändes dumt att ta me...

Av Fru Lundgren - Tisdag 14 maj 09:56

Igår var dagen helt underbar och jag hade sett framemot att få läsa en bok då barnen somnat. Men jag fick migrän vid 20 tiden och låga på soffan hela kvällen med hundarna. Sovit dåligt inatt också pga migränen idag mår man inte heller så bra. Dock in...

Av Fru Lundgren - Måndag 13 maj 09:52


Sitter just nu ute på altanen med hundarna och njuter i solen medan jag dricker lite energidryck. Många startar morgonen med kaffe men det kan inte jag då jag får sådan sjukt mycket ångest av kaffe. Vet inte varför och jag har provat flera gånger men...

Av Fru Lundgren - Lördag 11 maj 10:36

Godmorgon bloggen. Sitter nu vid köksbordet och myser med hundarna som är taggade på att gå en lunchpromenad strax. De har sina rutiner och vet som när man ska gå oavsett hur man gör så vet de som vad klockan är. Solen lyser, himlen är helt blå och f...

Av Fru Lundgren - Fredag 10 maj 22:04

Fredag kväll, sitter i soffan med mannen och hundarna. Barnen sover gott i sina sängar och tystnaden som sprider sig i huset är sådär jobbigt tyst att man nästan får ont i huvudet då tystnaden är som tryckande. Brukar bli så då barnen somnat och huse...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards