Alla inlägg under juni 2014

Av Fru Lundgren - 30 juni 2014 18:45

Idag for min man igen till kiruna så nu är det bara jag och kotten hemma igen. Vi har roat oss med att gå en liten runda med hundarna i skogen så dom får springa av sig energi. Vilket jag tror vi alla lycker var skönt. Solen sken och det var så mysigt i skogen. Är så glad att jag har möjlighet att släppa mina hundar helt lös och låta dom få springa och leka helt fritt som dom själva vill. Lyckades även få med alla på en och samma bild.  

Sen så har lilla kotten visat att han är stor nog att kunna klättra upp för bron hos Momme och moffe (min mamma och pappa)

    

Av Fru Lundgren - 29 juni 2014 21:00

Tagit ett härligt kvällspass på ettan. Idag åkte dressyr sadel på och Gud vad jag fick kämpa innan jag fick henne fin. Sen var som en dröm. Hon ville först inte att jag skulle kräva lite mer av henne men jag gav mig inte och så gav hon sig och ja då föll allt på plats. Hon gillar ju inte dressyren så mycket så jag har tänkt att försöka hoppa henne någon dag nu så hon får annat att tänka på =) Men hon är ju lite så att hon måste få klaga och vara tjurig då man ställer kvar innan hon inser att hon kan och det inte alls var så svårt som jag bad om.  

Sen så hade Quetcho lyckats få en spark på benet. Så nu blir det en vecka extra med vila för han.

 

Av Fru Lundgren - 28 juni 2014 19:00

Jo idag så for jag, min man och lilla max till stan för att handla lite och fixa till.. Jag har ju bestämt att göra om huset invändigt med att byta ut möbler så som jag skrev för någon dag sedan. Så här kommer lite bilder på vad vi lyckats med idag.

Hallen före: 

 

Hallen Efter:

  Tv rummet före/efter    

Kastade ut den stora klumpiga soffan och satte dit en liten bäddsoffa. 

  

whippetarna fick behålla en liten del av deras älskade soffa så dom blev då nöjda.

 


Sen så köpte vi text som vi ska sätta upp på väggarna =)

 

Av Fru Lundgren - 27 juni 2014 14:00

jo som rubriken lyder så är jag utan tv och bredband så ni får klara er utan att jag bloggar idag.

Av Fru Lundgren - 26 juni 2014 16:00

Jopp idag så åkte min man igen till Kiruna för att jobba så jag och max passade då på att storstäda hela huset så det ser fint ut. Det blir lite dam och hår då man har 6 hundar som springer ut och in i huset. Så ja det blir lite att dammsuga. Vi gör det varannan dag nu då schäfrarna löser hår. Men jag ska inte klaga.. Jag har ju själv valt att ha dom.


Hade tänkt att hinna rida också men min rygg är helt död efter allt städande så dom får idag bara ta det lugnt.

Av Fru Lundgren - 25 juni 2014 22:56

Fick sovmorgon idag av min älskade man som var så snäll och tog Max. Sen då jag vaknade for vi till stan och handlade och sen hämtade vi upp Berit (min faster) på flygplatsen för att sen köra henne till farmor. Sen efter det for vi raka vägen hem. Vi sjönk ner i soffan en stund medan Max sov en liten sen lunch. Jag började sen att fixa till i huset då jag nu verkligen bestämt att göra om lite. Kommer göra efter Jeanne d' Arc stilen. Alltså gammaldags stil. Kommer bli så snyggt. Längtar verkligen tills allt blir klart. Så i helgen ska det köpas in lite nya saker och så ska det möbleras om för fyllt. Nu ska här blir snyggt. Sen så ska det i höst börja målas/tapetsera och fixas klart på väggarna. Å jag tror verkligen det kommer bli så snyggt. Längtar!!! Bjuder på lite bilder av det jag idag hunnit fixa =)

 

Hästarna sattes på bete igen idag förresten. Det hade jag glömt. Så nu är dom lyckliga.. Ska sen försöka börja motionera dom mer men just nu så står ju killarna hela veckan då dom fixat ryggarna.


Det kommer nog valpar här!! Bildbevis =)  

Av Fru Lundgren - 25 juni 2014 22:34

Min man kom idag hem vid middagstid så jag och Max var med min man tills lilla Max skulle sova och efter det for jag ut till stallet och red ettan på banan. Gick väl inte så toppen bra. Red på rakt ridbett (vilket hon inte riktigt tycker om) och med Q's hoppsadel. Då alla andra sakerna är nere i "sommarstallet" och så hade grannarnas hästar kommit hit och har sin hage vid ridbanan så ja ettan var mer intresserad av dom en av mig. Men gick ändå bra om man tänker efter. Hon sket ju inte fullständigt i mig.

Av Fru Lundgren - 23 juni 2014 23:32

Dagen började med att kotis kom hit kl 09 och fixade killarna. Det var bara lite små fix på Pajsen. Men med Quetcho var det större fel. Han var låst i typ allt utom nacken och kotis fick lirka ett bra tag för att få knäna/haserna på Q att hamna i rätt läge. Han sa även att 'så låst häst hade han aldrig träffat.' Så Q var grymt låst. Blir nog att ta hit kotis senare i häst och låta han kolla igenom han igen så man vet att man verkligen lyckades ta allt. Så nu ska killarna stå veckan ut och bara ta det lugnt så nästa vecka blir det att skritta igång dom och sen börja mjukt. Så hoppas jag dom håller sig bra i kroppen. Efter det så for jag och kotten ner till min mamma då hon hade ett jätte migränanfall och inte ville vara ensam hemma. Så vi satt där till kl 12 då min pappa sen kom hem och jag och Max gick hem till oss igen. Jag nattade han och sjönk sen ner på soffan. Vi båda sov sen till 14:30. Så det var skönt att få sova en stund. Var ju tänkt att jag skulle passa på att rida ettan då han sov. Men ja så blev det ju inte. Efter att ha sovit så lekte vi med hundarna och jag gömde godis på gräsmattan så alla fick gå runt och söka. Bra hjärngympa för dom. Ska mig dra ut alla i skogen i morgon så får dom springa av sig energi.
Jag och kotten for för att äta middag hos mamma och pappa. Sen lekte vi lite där och sen skulle kotten hem och sova. Han är så duktig och vill lägga sig vid kl 20 så vi försöker hålla samma rutin på han. Efter att han somnat så rastade jag alla hundar och sen skuttade jag ut i stallet. Hästarna är för tillfället uppe på gården igen. Longerade ettan nu ikväll. Och hon tyckte det var kul och i morgon är tanken att rida ett hårdare pass på kvällen.

Nu ska hundarna kvällsrastas och sen ska jag sova.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards