Alla inlägg under augusti 2013

Av Fru Lundgren - 31 augusti 2013 12:50

Jag glömmer som helt bort bloggen nu.. Är mest på dayviews och instagram. Så bloggen hamnar som i skuggan av dom. Men jag ska försöka att blogga lite sså fort jag får tid. Jag har börjat göra så att jag lägger upp inläggen under hela veckan så fort jag får tid. =)

Av Fru Lundgren - 23 augusti 2013 20:32

Ja idag på morgonen kom både pappa och så killen som skulle intsalera våran värmepump. Så jag började morgonen att ta hand om Max så fick min man gå ut och hjälpa pappa då dom skulle bygga klart på huset. Sen vid 12:30 tiden så for både pappa och värmekillen. Så min man kom då in och tog ledit från bygget. Så han fick ta hand om Max och jag drog till stallet. Skönt att få kunna göra annat en stund. Visst Max är inte alls svår att ha men ibland är det så tråkigt att bara sitta hemma och veta att ens hästar blir då inte motionerade av att gå i en hage. Så det var grymt kul att få komma till dom och bara vara med dom fast jag bara red/motionerade dom i 30-40 minuter var. Visst min man och Max var med och kollade på då jag red men min man hade ansvar för han. Vill ni veta hur ridningen gick? Ja här kommer det. Börjar i den ordningen som jag motionerade dom.


Pajsen:

Han tog jag upp på banan och red runt på volter och fokuserade på att få han mjuk i kroppen. Han var lite små sur idag och ville inte alls arbeta på som jag ville. Men efter ett tag så slapp det och jag fick han ändå att arbeta på grymt bra. Man kände att han hade borta lite muskler i ryggen då han blev trött fort. Men tycker ändå han gjorde ett grymt bra jobb.


Ettan:

Blev att longera henne då hon stått ett tag och jag vet att hon har överskottsenergi så jag valde då att longera så hon får bralla av sig utan att jag flyger av. Hon började med att försöka busa men jag sa till henne dirket och då gav hon sig. Hon skötte sig grymt snyggt och var ändå inte så vild som jag hade trott. Så man kanske vågar sig upp på hennes rygg i helgen. Eller så kastar jag upp någon frivillig om jag hittar. HAHA.


Quetcho:

Var tänkt att jag bara skulle skritta han lite idag men jag kunde inte hålla mig från att testa arbeta han lite hårdare. Och jag bara måste säga att GUD VAD HÄRLIG HÄST! Jag hade inte höga krav på han och han var så grymt fin. Han är ju som inte van att ridas på volt och jag tycker det gick grymt bra. Ibörjan var han lite funderad hur han skulle göra men sen fattade han och då gick det grymt bra. Höger volt måste vi träna på då han gärna ställer skallen utåt och vänder in mot mitten i volten. Men det har han ju kvar sen travet så det är något vi ska ta bort från han. Jag testade även galoppen och fick han att geloppera på volt vilket jag aldrig trodde han kunde. Men det kunde han. Grymt stolt över han =)

Av Fru Lundgren - 23 augusti 2013 12:32

 

Nej idag är det ingen vanlig dag för idag fyller Ettan (fuxen) 4 år!!!

Av Fru Lundgren - 21 augusti 2013 21:55

Steg upp vid 9 tiden idag igen och så bar det av till stan efter att vi alla ätit lite. Min man skulle köpa saker till huset. Han håller ju som sagt på att renovera och jag ser snart ett slut på detta tack och lov. Nu är snart alla fönster klara. Dom sitter på plats och nu ska bara allt runt om dom fixas och isoleras. Det blir grymt snygg och huset ser så mycket finare ut med nya fönster.


Sen efter att vi varit i stan så bar det av ner till stallet. Tog upp Ettan och Quetcho. Deras hovar skulle fixas. Dom båda går ju barfota så min man brukar fixa dom. Så nu har dom runda och fina hovar igen. Ska sen efter helgen eller i helgen testa ta ettans bakben också. Vi tog bara fram idag på henne. Vi använde värkningsmaskinen och den lever ju om lite men Ettan är ju van vid det medans Quetcho har aldrig testat en sådan så vi hade inga höga förväntningar med han men det gick så grymt bra och han brydde sig inget. Duktiga lilla killen.

Av Fru Lundgren - 19 augusti 2013 20:14

Min älskade man håller på att byta fönster på huset och fixar det så just nu står allt här hemma.. Hästarna står bara i hagen och äter sig feta. Men hoppas kunna ta hem dom snart från betet så då kan man vara mer med dom. Det är ju då bara att lägga max i vagnen och låta han sova medans man är med hästarna och så håller man bara ett öga på max under tiden. Nu då dom är på betet så är de lite svårare att ta med han dit ner.

Hudarna njuter av livet och är ute typ hela tiden och springer runt på gården.


Med mig är allt bara bra. Känner mig bara lite ledsen ibland att sitta här inne och då man inget körkort har så kan man inte ta sig härifrån heller och hitta på något. Tyvärr.. Så det är att gilla läget.

Max äter och mår bra. Han äter lite för mycket ibland så vi har köpt mjölkersättning som han äter ibland då inte lilla jag hinner få så mycket mjölk ibland. Men annars är allt bra. Som sagt så håller min man på att renovera huset sp han ser man inte så ofta så ibland känns det som man är singel. Men det är bara att hålla ut ett tag till.. Om jag har tur är allt klart innan denna veckas slut. Så då får man umgås mer med han.


Hoppas att alltockså är bra med er som läser min blogg..

Av Fru Lundgren - 12 augusti 2013 13:00

Ja många har frågad och jag tänkte nu passa på att berätta så ni kan läsa hur det gick med allt.


Söndagen den 4/8 så började mina värkar på kvällen att bli starka. Starkare en dom små jag tidigare haft. Men jag valde att avvakta då dom senare avtog jag gick och la mig. Sen på måndagen kl 15:00 började jag känna av värkarna igen. Dom var små men kom ganska ofta. Sen så avtog dom efter ca 40 min. Så efter det kom dom lite nu och då med ca 20-40 minuters intervaller. Efter kl 21 började dom öka i styrka och strax efter kl 22 så började dom bli tätare och starkare. Men jag var inte orolig. Valde att lägga mig på soffan och ta det lugnt. Trodde det bara var starkare förverkar. Men efter kl 24:00 blev dom starkare så vi åkte in på BB natten till tisdag. Kl 01:45 låg jag i BB sängen och hade då kopplat upp mig till en dator. Första värken då vi just kom in låg på 75 i styrka och jag tyckte ändå inte att det gjorde så ont. Så dom satte kanyl i handen och jag fick lägga mig. Var då öppen 3 cm redan och sen gick allt fort. Öppnade mig mer och mer och värkarna blev starkare. Jag hade som vilja att hålla mig utan smärtstillande då folk säger att det är en upplevelse. Det kan jag hålla med om. Jag fick andas i lustgas och det gick hur bra som helst. Läkaren var tvungen att sticka hål på hinnan så att mitt vatten gick och gud vad livad lilla bebisen i magen då blev. Han ville ut och det var fort så dom fick hjälpas åt att hålla han stilla så han ej skulle vända på sig eller fastna. Sen efter att vattnet gått gick allt fortare. Värkarna ökade och jag bara kände att nu är han snart här. Och så blev det också. Kl 04:51 var han ute. Då låg han på min mage och jag fick för första gången se han. Jag var så glad. Jag var nu mamma och det är något av det bästa som hänt mig. Min man vart också jätte glad och han fick den stora äran att klippa navelsträngen. Allt gick ändå så fort och det var skönt. Jag hade hoppats på en snabb förlossning och det fick jag också.


Så den 6/8-2013 kom Max till världen och vägde då alltså 3540 gram och var 49 cm lång. Nu är man mamma och det är verkligen det bästa som hänt mig.

Av Fru Lundgren - 10 augusti 2013 22:00

 

Lilla Quetcho har fått lite sår på rumpan idag så vi släppte ihop alla hästar på betet. Ettan är sur som fan mot han men hon brunstar ändå då hon ser han.. HAHA.. Så då hon sur mot han så blir Pajsen lite beskyddande mot henne så han har gett lilla Q två bett på skinkan och har har två rivmärken fast inget som är farliga. Han var varken halt eller så påverkad av dom. Så jag hoppas dom snart kommer att bli kompisar alla. Tills vidare så får dom gå i två olika hagar under natten då dom är vinterhagen och på dagen får dom dela betet då det är så pass stort att dom kan gå undan varandra.

Av Fru Lundgren - 8 augusti 2013 14:00

Nu är vi alla tre hemma igen och det känns grymt skönt att slippa sitta inne på BB. Man känner sig så instängd där och det är rent grymt skönt att bara få komma hem och sätta sig i soffan. Så klappa lite på djuren och så sen bara sjunka ner och inse att nu är allt nästan som vanligt igen. Fast man nu denna gång är mamma. Jag rent ut sagt HATAR att vara på lassa fast man inte är sjuk så känns det som om då man är där så är man så grymt dålig att det rent är tråkigt.. Jag ville hem redan igår men fick inte så idag kändes det skönt att plocka in allt i bilen och ge sig hem. Hem till sitt älskade hem..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards