Alla inlägg under maj 2021

Av Fru Lundgren - 25 maj 2021 14:40

Fast det idag är sol och fint väder så har jag ägnat hela dagen att göra saker för att slippa tänka så mycket. Vaknade i panik 2 gånger inatt pga drömmar och mår skit idag. Så fort man sätter sig ner så kommer tankarna och man får ångest. Så jag har försökt göra en massa saker för då slipper jag tänka. Bland annat är det skönt att lyssna på podd för då slipper man tänka. Då kan man som bara sväva iväg och lägga fokuset på annat. Jag hatar att ha sådana dagar som idag. Men vet att det snart kommer att släppa och man kan njuta av allt igen.

Av Fru Lundgren - 22 maj 2021 16:54

I torsdags satt jag ute i solen och solade för då hade vi 24 grader varmt och strålade sol. Idag har jag och hundarna gått i snöblandat regn i skogen så vi alla kände oss som dränkta djur. Docka var schäfrarna som vanligt helt obrydd över detta väder och dom var till och med piggare nu än i torsdags då det var så varmt. Lexie tyckte dock inte om detta väder och hade nog gärna stannat hemma då hon hatar snö och regn. Hon är så känslig och hon är det ända av alla mina dvärgpinschrar som jag haft som verkligen hatar kyla och regn. Alla andra har glatt följt med oavsett väder. Men hon hatar ju även koppel, halsband och sele också och hon vill verkligen inte gå kopplad. Men då smiter ju hon ändå inte då hon går lös heller så hon går ju att ha lös. Det var dom alla idag i skogen och alla gillade det. Jag älskar att kunna ha dom lös så dom får springa som dom vill och leka bäst dom själv vill. Lösa hundar är lyckliga hundar som jag brukar säga. Dock vet jag ju att alla inte kan ha sina hundar lös och det respekterar jag och dom hundarna är nog lyckliga hundar ändå, men mina hundar trivs inte riktigt i koppel då dom är vana att alltid få springa lös då vi är ute. Jag har faktiskt haft omplaceringshundar som inte kunnat springa lös då dom kom till mig så det blev att träna dom på det. Men bor man i stan och inte har möjlighet att ha hunden lös så förstår jag ju det. Man är också rädd att det ska hända något med hunden om man bor där det är många bilar eller folk som rör sig där man går. Så alla bor ju olika men vi alla har ett gemensamt och det är ju att vi ser till att göra det bästa vi kan för våra hundar.

Jag ska nu fixa maten till familjen och ge både hästarna och hundarna middag. Så jag passar på att önska er alla en trevlig helg och hoppas att ni har bättre väder än mig. Om inte så hoppas jag ändå ni får en trevlig helg.

Av Fru Lundgren - 18 maj 2021 18:52

Oj jag har inte skrivit här på ett tag. Haft så fullt upp att jag totalt har glömt det. Varit lite fullt upp hemma med både med och motgångar. Så man har haft lite mycket känslor och mått både bra och dåligt. Men nu hoppas jag att det rätar ut sig mer och inte kommer något bakslag igen. Kan ibland bli så då man har djur och för att inte gå i allt för mycket på detaljer så kan jag säga att en av hundarna har somnat in pga sjukdom och det känns jobbigt. Jag var lite förberedd på detta, men känns ändå tungt då man väl står där och får veta att detta kommer inte att funka och man måste ta det där tuffa beslutet. Ett beslut som inte är kul men som jag valde att ta för att låta hunden somna in och slippa allt jobbigt. Det är tråkigt men så är det då man har djur.
Sen så har ridbanan kommit fram under all snö så nu kan man träna mer där och det är jätteskönt. För nu kan man variera träningen så mycket mer än att bara rida runt byn efter bilvägarna och så har även skogen kommit fram så nu kan man rida mer fritt och olika rundor. Vilket är så sjukt skönt. Samt att både hundarna och hästarna är glada över detta. Skogen är ju härligare än att gå runt byn.

Hoppas allt är bra med er och att ni kommer att få en bra vecka. =)

Av Fru Lundgren - 7 maj 2021 12:44

Jag fick migrän på tisdagskväll då jag var i stallet och höll på att fixa med höet. Mådde skot hela natten och kunde knappt sova, bara vred och vände mig av smärta i skallen. Sen dess har jag varit "bakis" och seg i skallen och har än idag lite svårt än idag. Hatar att migränen drar ut så mycket på tiden och sabbar allt man vill göra eller planerar. Jag är glad att jag har min man som kan hjälpa mig med djuren och har verkligen ställt upp. Jag är så otroligt tacksam över att jag har han. Idag har jag dock inte ont i skallen men känner mig lite yr och trött i ögonen som jag alltid blir efter migrän. Jag och hundarna var ute i stallet och fixade allt klart där medan Milla lekte på gården och snart kommer grabbarna hem. Älskade mamma hämtar dom så slipper jag anstränga min skalle och hon som själv lider av migrän vet att anstränger man sig för mycket kommer skiten tillbaka. Så jag är glad att jag har henne så nära och att hon ställer upp på mig. Är evigt tacksam för det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards