Alla inlägg under december 2020

Av Fru Lundgren - 31 december 2020 20:10

Ja idag är det sista dagen av detta år och jag vet inte ens om man orkar kolla bakåt och berätta hur året varit.. Alla borde ju veta i denna stund att året har varit allt annat än bra. Men visst finns det alltid ljusglimtar och jag är glad över det.

Idag blev det att gå sista promenaden med hundarna för i år. Hoppas nästa år bjuder på lika trevliga promenader och att min kropp håller ihop så slipper jag ha så ont. Jag är så glad och tacksam över alla jag har runt mig och då menar jag både familj, vänner och djuren. Jag älskar er alla och är så glad över att jag har er alla.

Hoppas ni där ute har haft en bra dag och ett bra slut på detta år. Hoppas också att ni får ett bra 2021.

Av Fru Lundgren - 24 december 2020 10:30

Jag mår illa av att läsa hur män/killar misshandlar sina fruar/sambon. Hur dom psykiskt bryder ner dom bit för bit tills nästan inget av dom är kvar. Jag lider med alla kvinnor som har hamnat där och jag förstår att fast man vill därifrån så är det ibland lättare att ha satan i samma båt än att vända han ryggen och inte veta vad han ska göra för nästa drag. Det är inte bara att säga att man gör slut och stänga dörren. Oftast är dessa män så pass kontrollerade att får dom inte ha kvinnan ska ingen annan heller ha det! Det är som om dom tror att dom äger henne, vilket ingen kan göra. Ingen kan äga en annan person! Min tankar går till alla dessa utsatta kvinnor och barn som lever i ett destruktivt förhållande och är rädd. Ingen ska behöva frukta för sitt liv. Alla ska kunna leva ett liv där dom får mycket kärlek och någon som älskar dom. Inte någon som ger dom blåmärken och ärr för livet. Jag fattar inte hur någon man kan vara så jävla dum att han tar till våld mot den han älskar. Så till alla er där ute som antingen lever i ett destruktivt förhållande eller har levt i ett, jag tänker på er. Jag önskar att ni precis som alla andra kan få en bra jul.


Samma sak så lider jag med er alla som lever med en förälder (eller båda föräldrar) som dricker, använder droger och inte kan ta hand om barnen på ett riktigt rätt sätt. Ni som förknippar julen med fulla/höga föräldrar och inte fick ni varken en god mat eller julklappar. Det är inte heller rätt. Jag önskar att alla och då menade jag ALLA fick en bra jul där man känner sig älskad och trygg oavsett vilken familj man lever med. Alla har inte råd att fira jul med god mat och julklappar medan andra köper julklappar för flera flera tusen. Skillnaden är så stor och det gör mig ledsen.

Inlägget där jag skulle önska er alla en god jul svävade iväg och började handla om annat. Men jag tycker vi ska tänka på alla idag och jag hoppas ni alla får en trevlig jul.

Av Fru Lundgren - 23 december 2020 11:34

Ja ikväll är det ju dagen före jul och för många är det uppesittarkväll. Här är jag dock ensam ikväll med barnen och djuren då mannen jobbar natt. Men jag klagar ändå inte över det. Blir att se film och har mysigt ensam istället. Jag är ju rätt van att vara ensam ibland då han jobbat skift i några år.
Jag hoppas alla där ute får en bra dag och att ni i morgon kommer att ha en så trevlig jul som möjligt och firar ni inte jul så hoppas jag att ni får en bra dag. Jag vet ju att många lever ensam och i denna pandemi så har ensamma blivit mer ensamma. Jag vet att många även mår dåligt över detta och att psykisk ohälsa har ökat under pandemin. Lider med alla som mår dåligt och även jag har mått lite dåligt och varit nedstämd då man inte kunnat göra saker man vill göra. Så till nästa år hoppas jag att denna pandemi trappat ner och att man kan få börja må bättre och kunna leva livet lite mer utan att får så rädd att man ska bli sjuk.
Nu ska man fixa lite saker här hemma inför i morgon. Önskar er alla en bra dag =)

Av Fru Lundgren - 21 december 2020 17:35

I förra veckan kom hade vi snö och härligt ute. Men så igår blev det varmare och inatt var det 6 grader varmt och duggregn lite till och från. Så idag är det isbana ute och man kan seriöst åka skridskor på gården och vägarna. Hundarna halkar hela tiden och jag tar inte ens vågat mig ut med hästarna. Jag är livrädd att fast dom är skodda så kan dom råka halka och jag vill inte att dom bryter ett ben eller två. Så idag tar vi helt enkelt en lugn dag och hoppas man kan motionera mer i morgon. Sjukt tråkigt att snön försvann då man ändå bor i Norrland så vill man ju ha kyla och snö. Inte varmt och is! Jag blir så less. Så jag hoppas att vädergudarna väljer att ge oss snö igen och så slipper vara rädd att dra på sig någon fraktur såhär lämpligt till jul och nyår.

Jag hoppas ni alla andra här ute har det bra och att ni är rädda om er.

Av Fru Lundgren - 17 december 2020 16:33

Tiden springer iväg och det var igår som jag insåg att det snart är jul! Alltså det kändes som om det nyss var november och nu är vi redan i mitten av december. Jag har idag bakat lussekatter och slagit in lite mer julklappar. Men måste ha mer papper då jag nu nästan tömt 4 rullar papper och jag behöver nog 3 till då det är ca 15 paket kvar att slå in. Och mitt i all kaos har man barn och hundar som mer än gärna vill hjälpa till. Haha.

Jag har idag varit så sjukt trött att jag bara varit sugen att gå och sova igen sen jag steg upp. Hatar att man är så trött.
Hoppas att ni alla har en bra dag

Av Fru Lundgren - 13 december 2020 18:50

Idag är det ju som jag tror att alla vet om Lucia. Alltså den 13 december. I min släkt har vi som tradition att vid denna tidpunkt alltid träffas och baka pepparkakor hos mina föräldrar. Dock så är ju inte detta år något vanligt år och det har nog ingen missat..!? Men i alla fall så blev det ju inget i år det är lite synd. Det är ju så kul att kunna umgås med min släkt och låta barnen leka med deras älskade kusiner. Men vi bakade pepparkakor förra veckan och det uppskattade barnen grymt mycket. Mång sänger att man inte kan leva som vanligt i denna tid och ja det stämmer. Men man kan ju ändå leva så gott man kan och göra så mycket kul man ändå kan här hemma. Som idag har vi pysslat hela förmiddagen och på eftermiddagen gick vi ut och barnen lekte på gården medan jag mockade och fixade med hästarna. Skönt att ha allt hemma så man kan fixa allt när man vill och slippa ta barnen och åka till stallet.

Jag hoppas att ni haft en bra dag och det har jag haft. Det har snöat hela dagen så det är så grymt härligt ute. Nu ska barnen sova och jag ska motioner djuren medan mannen nattar dom.
Ha en trevlig kväll.

Av Fru Lundgren - 11 december 2020 11:25

Jag är lite glad idag att det snöar för allt ser så sjukt mycket ljusare ut och jag är till och med sugen att gå ut och vara ute. Det har ju som bara varit grått, trist och regnigt väder så man har inte ens varit sugen att lämna sängen.
Är lite spännande idag för max då han på skolan ska ha Lucia uppvisning. Dock får vi vuxna inte vara med då skolan håller dörrarna stängda för alla utom dom som går på skolan. Detta pga jävla corona. Alltså jag börjar på riktigt bli less på hur jävla mycket detta virus ställer till med. Kan det inte bara försvinna och man kan få börja leva normalt igen?! Visst man ska inte klaga över att man lever och är frisk. Men jag börjar bli lite less på allt.

Hur har ni det där ute då? Jag hoppas att allt är bra med er och att du som läser detta är rädd om dig, för du är alltid älskad av någon i din närhet som inte vill leva livet utan dig. Du är viktig och älskad för den du är oavsett hur du är.

Av Fru Lundgren - 3 december 2020 19:39

Jag har nu sen jag blev sjuk för 3 veckor sedan känt mig lite seg och trött. Speciellt då man sätter sig stilla och sen då man somnat i soffan på kvällarna och sovit till ca 23 innan man sen blivit väckt av hundarna som vill ut så har klockan hunnit bli efter 00 innan man landat i sängen och har då nattat alla djur och fixat. Så detta har lett till att man inte orkat städa undan hemma då man är så seg på dagarna efter att ha lämnat sängen vid 07 och kroppen inte alls känner sig utvilad och som pricken över i har man nästan helt dagit bort energidrycken och vissa dagar dricker man inget och andra dagar blir det en kopp (ca 33cl) men då kroppen är van att dricka närmare en liter per dag så känns det ju i kroppen då sockret ska lämna en. Detta har jag dock trappat av med sen i somnar och det har gjort att nu då allt är grått, blött och mörkt ute så blir man lite seg. Inget onaturligt med det. Men idag i alla fall då jag kom innanför dörren och såg allt kaos blev jag så på dåligt humör på mig själv att medan min man lagade maten så gick jag runt och städade upp på nedervåningen och nu då barnen ska nattas så kommer jag fixa med tvätten där uppe så det blir lite snyggare där också. Sen ska man ut och mocka lite skit hos hästarna och ut en sväng med hundarna innan sängen väntar och jag hoppas slippa somna på soffan så man kan lägga sig före kl 23 och förhoppningsvis sova bättre inatt. Min kropp skulle behöva det då jag idag haft migränen som hotar lite lätt att komma. För er som inte vet det då lider jag av migrän och kan få det när som helst och det blir så illa att jag inte kan göra något då man knappt ser något, inte kan prata och är både yr och svag och tappar all känsel i hela kroppen. Så då det kommer måste man sova i ett svart sovrum och minsta lilla ljud gör att skallen håller på att sprängas. Det är inte kul och väldigt jobbigt! Men jag slapp då få det idag, vilket är skönt.
Nu ska man natta barnen och ta tag i jobbet där uppe. Hade gärna sluppit det! Haha


Önskar er alla en trevlig kväll. =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards