Alla inlägg under november 2020

Av Fru Lundgren - 30 november 2020 10:10

Så sjukt less på att det alltid ska vara något som ska jävlas med min kropp. Jag har sträckt/överansträngt min muskel på ryggen vid högra höften så jag kan knappt lyfta benet och sätta på mig socken utan att det gör ont. Jag stör mig på att aningen är det vänster knä, höger axel och handled som ska strula eller så är det något annat skit som ska komma och sabba det. Önskar ibland att man kunde slippa detta och kunna leva så aktiv som man vill göra!
Men nu ska jag sluta klaga och ta och börja städa huset. Det städar tyvärr inte dig själv, vilket jag ibland kan tycka är synd. Haha

Av Fru Lundgren - 28 november 2020 19:02

12 år har nu gått och jag kan inte riktigt fatta det. Tiden som gått har varit både med och motgångar, delat med glädje och sorg. Men hur jobbigt eller roligt det än varit så har vi alltid haft varandra. Han vet att jag står vid hans sida genom allt och jag vet att han står vi min sida. Tillsammans har vi tagit oss såhär långt och det har inte alltid varit lätt. Jag är glad som har han och jag skulle inte ha klarat det utan honom. Han är min klippa genom livet och jag är så glad att vi nu firar 12 år tillsammans. Vi lovade i kyrkan att leva med varandra tills döden skiljer oss åt och som han sa då han mamma hastigt lämna detta liv, 'nu är jag ju helt ensam om du skulle lämna mig'. Men jag lovade han att jag inga planer har att lämna han. Han är mannen i mitt liv och min klippa genom allt. Han får mig att må bra och jag får vara mig själv för han. Vi pratade om vårat förhållande för ett tag sen och kom fram till att vi älskade varandra mer nu än då vi blev tillsammans. Vi är mer tajta och har starka band ihop. Visst vi har som alla andra i ett förhållande olika åsikter. Men det är helt normalt att man har det. Det är bra att har olika åsikter och olika saker man tycker om, men det är viktigt också att man har mycket gemensamt också för att det ska funka.

Av Fru Lundgren - 27 november 2020 18:08

Efter att ha varit i stallet och motionerat hästarna så blev det go middag med min älskade man. Barnen hade redan ätit och det blev bara jag och han med god mat och lite vin.

Och nu blir det ett varmt bad för mig då min rygg värker och gör ont. Sen då barnen somnat så blir det lite kex och go saker framför tvn. Vi lyxar till det extra ikväll då det i morgon är en väldigt speciell dag för oss.


Önskar er alla en trevlig kväll också.

Av Fru Lundgren - 25 november 2020 10:11

Godmorgon älskade du som läser denna blogg. Jag hoppas att du får en bra dag och har du en dålig dag så skickar jag lite tröstande kramar och hoppas att du får en så bra dag du bara kan.

Själv sitter man i soffan och kollar på Sofias Änglar på Dplay. Det är så skönt att kunna se när man själv har tid att se, då det är svårt att kunna sätta sig och se då det är sänds på tv. Med barn och djur har man svårt att kunna se allt direkt det sänds på tv och jag känner att jag prioriterar annat än att sitta hela kvällarna framför tvn. Sen då det snart närmar sig första advent så passar det just nu bra med doftljus som luktar helt magiskt jul och så äter man pepparkakor. Helt underbart alltså om ni frågar mig. Dock så fiser en och annan schäfer så det kommer lite konstiga puffar av icke så goda dofter. Men det är smällar man får ta då man har hundar. =)

Idag blir det även att gå igenom julklapparna man har till barnen och se om dom har det vi hade tänkt att dom skulle få. Vi brukar alltid gå igenom allt och skriva upp vad vi köpt så man kan se vad man har och inte har då släkten också vill köpa saker till dom. Dock saknar jag loppisar då vi hittade så grymt mycket saker där till dom och det kan jag ibland tycka är lite bättre än att köpa nytt. Finns ju mycket på loppisar som ser som nytt ut. Så både billigare och miljötänkande är bra med loppisar. Hoppas det blir loppisar nästa år istället.

Nu ska man se vidare på tv och sen umgås med barnen.

Av Fru Lundgren - 20 november 2020 10:21

Något jag verkligen älskar är då snön kommer och allt blir sådär julmysigt. Man bäddar ner sig i soffan under en filt och tar fram en stor kopp varmt te och ser julfilmer på tvn. Det mysigaste är att mannen också gjort hållit mig sällskap och kollar på dessa romantiska filmer. Det jobbiga allt detta är att man hostar så man nästan spyr. Men förkylningen är bättre så det känns skönt. Mannen är frisk så han är tillbaka på jobbet och ska jobba hela helgen. Så jag och barnen får roa oss själva. Hoppas att snön ligger kvar så man kan vara ute och leka med barnen och hundarna. Det skönaste i allt detta är att man har hästarna i sitt egna stall så man kan vara i stallet fast man är sjuk. Tack och lov är det ju bara en vanlig förkylning, men man vill ju inte röra sig bland folk.

Nu hoppas jag att snön stannar då jag tycker det är så mycket mysigare med snö än att allt är mörkt och blött pga regn.

Av Fru Lundgren - 19 november 2020 08:52

Har nu haft hosta och förkyld sen en vecka tillbaka och jag börjar nu blir less på detta. Man hostar så man nästan spyr hela tiden oavsett om man bara ligger i soffan eller motionerar djuren. Inget av det blir bättre så jag försöker ändå motionera djuren, men med ett lugnare tempo än tidigare. Jag var i måndag och testade om detta var corona, men tack och lov var det inte det. Så man kan andas ute lite. Dock gäller det ju ändå att hålla sig hemma precis som jag gjort hittills i år. Jag har mest suttit hemma och enbart åkt till stan om man ska köpa djurmat. Så visst det är lite isolerat, men det är inget jag klagar på. Jag bidrar till att inte sprida smittan eller bli sjuk och det är viktigt i detta tider.

Nej nu ska man dricka sitt te och hoppas att hostan ger sig. Och att man inte snöar bort i denna snöstorm som idag kom.

Av Fru Lundgren - 12 november 2020 10:43

Jag har varit lite off här då det varit för fullt upp hemma med djuren och barnen. Livet är upp och ner ibland och man hinner inte med att vara aktiv på sociala medier, utan jag väljer då att lägga den tiden på min familj och djur. Det är ju som inget fel med det. Barnen blir ju glada då man kan vara med och inte sitta i mobilen hela dagarna och blogga och vara aktiv på Instagram. Hur har ni haft det då? Är ni oroliga nu då viruset sprider ut sig igen i vårat fina land? Själv är man lite rädd att man ska få corona och att det går så illa att man inte klarar det. Man vet ju aldrig hur hårt det slår mot en. Jag tycker det är jobbigt att se att nära och kära blir sjuka och att andra mer eller mindre rycker på axlarna och skiter i detta och lever på som om det inte finns. Skulle vilja hur ni tänker där och vad som gör att ni lever så?! Inte för kasta ut, alla är ju olika men lite konstigt kan jag ibland tycka det är. Jag hoppas att ni som läser detta är rädd om er och att vi tillsammans tänker ett steg längre och undviker att träffas i stora folksamlingar och att man vid minsta symtom stannar hemma och inte ens går och handlar! Alla har vi någon som vi inte vill ska bli sjuk. Man vet inte om den man på Ica möter har ett sjukt barn hemma som sitter isolerad för att få barnet corona kommer deras kropp inte att klara det eller man vet ju inte om den personen själv i fråga ligger i riskgrupp. Så var rädd om alla där ute och ta hand om varandra.


Idag tvättar jag hundfiltar från bäddarna så det stinker blöt hund i hela huset. Mindre gott. Handtvättar dom för att slippa få så mycket hår i tvättmaskinen. Men det luktar inte så gott. Hängde ut dom på altanen så dom får lyftas och rinna av vatten från. Hoppas lukten sen försvinner. Vad gör ni en härlig dag som denna då?

Av Fru Lundgren - 6 november 2020 08:57

Idag är det ingen vanlig dag, för det är min älskade mammas födelsedag. Jag är så glad att jag har henne. Visst vi tycker olika och har ibland olika åsikter om saker och vi kan ibland tycka att den andra tänker helt fel. Men trotts allt är hon ju min mamma och jag skulle inte vilja byta bort henne. Hon är där för mig då jag behöver henne och jag är glad för det. Hon är den som frivilligt ställer upp och kör mina barn till skolan då vädret är dåligt/kallt så vi slipper gå då min man jobbar. Hon gör det utan att klaga och det glädjer mig. Något som också glädjer mig är att hon är starkare än vad hon tror. Hon har överlevt cancer och jag vet att många gör det, men man blir ju ändå rädd då man hör det där hemska ordet. Nu hoppas jag bara att hon står på benen i flera år till för både jag och barnen behöver henne. Hon är ju den bästa mamma/momme man kan ha och barnen älskar henne så mycket.

Så om du läser detta älskade mamma så hoppas jag att du vet hur mycket vi älskar dig. Och ja jag har även grattat henne via telefonen. Så nej jag skriver inte bara där ute. =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards