Alla inlägg under oktober 2019

Av Fru Lundgren - 31 oktober 2019 17:52

På gott och ont så springer bara tiden iväg och hur mycket man än må vilja att den ska stanna upp bara för ett tag så är det omöjligt. Jag satt idag och tänkte på att oavsett vad man mött genom detta år med både sorg och glädje så springer tiden iväg och på ett sett kan det vara skönt, men samtidigt känns det lite läskigt att timmarna bara flyger iväg och blir till både veckor och månader. Vid detta tid för ca 1 år sedan fick mannen redan på att hans mamma var sjuk. Inte vilket sjukdom som helst, utan cancer. Det var och är inget besked man vill höra någon man älskar har fått. För jag och säkert många andra tänker ju att ingen överlever denna hemska sjukdom. Men så är det ju inte med alla som får cancer. Många överlever, vilket är skönt. Men många så som även mannens mamma somnade in. Jätte hemskt och både jag, mannen och barnen pratar väldigt ofta om henne. Det är något vi alltid kommer att göra då hon betydde så mycket för oss alla. Det är som svårt att bara vända ryggen till och sluta prata om hur fin hon var. Samt att jag vet att barnen gillar att prata om henne och det är viktigt att dom då ska få göra det. 

Sen så är det ju även vid denna tidpunkt för ett år sedan som jag kände att Ettans bästa är att få somna in, men hon fick stanna kvar till februari 2019 just för att jag kände att det kommer bli tungt att gå igenom så mycket sorg på samma år. 


Sen så känns det lite konstigt också att min lilla lilla Milla blir 2 år efter nyår. Tiden där har gått så fort och det känns lite konstigt då man verkligen stannar upp och tänker på hur fort denna tid har gått med barnen. Inte kan det vara över 6 år sedan som jag fick mitt första barn i min famn och jag efter den dagen har fått kalla mig mamma. Och sen den där lilla Milian som just nu är mitten barn, kan ju omöjligt vara 4 ½ år, men jodå det är han.


Så på gott och ont kan det ändå vara skönt att tiden springer iväg. Det skulle vara lite tråkigt att tiden skulle gå så sakta hela tiden och det kan bli tungt om man är i sorg. Men livet går vidare och hur mycket man än må leva i sorg så tvingar tiden än att sakta sakta börja leva sitt liv igen. Vi kommer ju alltid att bära med oss både glada och ledsna minnen, det känns ändå skönt att efter att det jobbiga sorgen släppt, kan kolla tillbaka och prata om allt. Nu säger jag ju inte att dom som inte känner så som jag skrivit här, gör något fel. Alla är ju olika och tycker olika om saker. Jag tycker såhär och jag kommer inte tycka illa om du som läst detta inte rikigt tycker samma som jag skrivit. Vi alla är så olika och det ju också på gott och ont vara bra. 


Ta hand om alla nära och kära där ute och hoppas ni alla kommer få en bra helg =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards