Alla inlägg under maj 2023

Av Fru Lundgren - 12 maj 2023 13:52

Nu har verkligen värmen slagit till och man var verkligen inte redo för den, fast man tog emot den med glädje. Schäfrarna gillar inte värmen och är ledsna är snön lämnat oss, medan de små hundarna skuttar runt av lycka. Enligt experter ska det tydligen bli en lika varm sommar som 2018 så jag är glad att man har AC hemma och redan har fläktar så det kommer inte bli något problem för oss, men det jobbiga är ju att man knappt kan motionera djuren då de kommer bli sjukt sega av värmen. Både hästarna och hundarna tycker att värmen är jobbig och jag förstår dem. Jag fick till och med sätta upp myggnätet på vårt sovrumsfönster och ställa fläkten där så den kan dra in en kyla som skuggan erbjuder då vårt hus blir så sjukt varmt på övervåningen. Tror aldrig att jag gjort detta såhär tidigt. Är ju onödigt att starta AC'n då skuggan ändå är kylig. Blir ju billigare att göra så.

Har suttit ute och solat en stund medan Milla och Matheus lekt på gräsmattan och hundarna har legat på altanen i skuggan eller på gräsmattan. Sen kom Max och Milian hem och nu leker de med en kompis som följde Max hem efter skolan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards