Alla inlägg under februari 2020

Av Fru Lundgren - 17 februari 2020 08:57

Japp här hemma är det sjukstuga. Max har feber och hosta och dom andra två barnen har lite hosta och är snuviga. Jag ligger med hosta och lite feber. Så ja det är inte alls kul. Men skönt ändå att alla är sjuka samtidigt så kanske denna skit släpper sen och man kan vara frisk. Det tråkiga är ju om man själv skulle vara liggandes och barnen är fullt friska. Så idag blir det att ta de lugnt och hoppas att hostan ger sig.

Av Fru Lundgren - 15 februari 2020 08:46

Igår var det som sagt alla hjärtansdag och jag tycker ibland att det är lite fel att det måste finnas en speciell dag i kalendern där man ska ge varandra kärlek och skriva ut detta på alla sociala medier, varför kan man inte ge varandra kärlek varje dag om året?

Jag behöver inte en dag i kalendern där jag ger min man kärlek och uppskattning. Detta gör jag varje dag och det anser jag är bättre än att bara göra det någon enstaka gång per år. Men det är väl också därför som jag och min man har ett så bra förhållande. Vi båda trivs och älskar varandra lika mycket som då vi träffades, vi är trygga med vart vi har varandra och vi skulle inte vilja leva utan varandra. Många frågar mig hur vi klarar av att leva så länge ihop och om vi aldrig haft kris i förhållandet och ja vi har haft både med och motgångar, men vi har alltid pratat öppet med varandra om allt vi tänker, tycker och känner, så vi har på så sätt kunna stötta och hjälpa varandra att fortsätta och det tror jag är viktigt. Man måste stanna upp fundera hur man vill ha det och för oss har det alltid varit en självklarhet att hålla ihop. Vi har alltid haft så stark kärlek till varandra att ingen av oss vill lämna den och gå. Jag är så grymt glad att vi har varandra och att vi är tillsammans fortfarande efter 11 år. Jag älskar mitt liv som jag idag lever med min man, barnen och alla djuren. Men nyckeln till ett lyckligt förhållande är nog just det att man måste prata om allt, även om man ibland känner att det är tungt och man inte vet hur man ska säga. För ett ärligt och öppet förhållande mellan varandra kommer kunna funka länge, nu menar jag inte ett öppet förhållande där man knullar runt med andra, utan ett öppet förhållande mellan sin partner där man inte har några hemligheter och skulle man känna att kärlen svalnar måste man säga det direkt så att man kan rädda den tillsammans. För jag tror att många just känner en skuld i att man ibland inte känner av kärleken på samma sätt som då man träffades. Jag menar det är ju jobb, barn, handla, tvätta, städa, få egentid och allt annat som ska fixas och då där mitt i allt inser man att den där första kärleken med pirr i magen och man lever på små moln inte finns där, men det är lugnt för det behöver inte betyda att man inte är kär i sin partner. Det är mer så att man då lärt känna sin partner och att man då är trygg med vart man har varandra och det är bra för då är kärlen djupare än bara ytlig och pirrig romans. För man kan inte leva ett långt förhållande på ytlig romans, det måste verkligen komma från djupet av sitt hjärta. Sen måste man både ge och ta kärlek för att det ska bli bra i långa loppet. Jag kan köpa blommor till min man vilken dag som helst, men jag ger han alltid det då han som minst förväntar sig det och så ja även då han fyller år, men jag kan även köpa blommar sådär mitt i veckan utan att det är något speciellt och han gör lika mot mig. Sen tror jag också det är viktigt att inte haka upp och störa sig på småsaker som sin partner gör. Jag brukar säga vad jag tycker han gör rätt eller fel och han gör lika mot mig. Ge och ta och verkligen inte bara gnälla och säga saker som är fel, för då kommer det i långa loppet inte bli kul att bara få höra skit så fort ens partner öppnar munnen. Jag säger varje dag till min man att jag älskar han och vi kramas mycket och visar kärlek till varandra och då han jobbar så skriver jag små lappar som han kan läsa antingen då han åker på morgonen eller då han kommer hem på natten. Ni som följer mig på Instagram har nog sett dom då jag vet att jag i höstas visade några av dom. Men kan kanske lägga upp det här också så får ni se. I alla fall som skriver jag små lappar och jag skickar även ett god natt sms då jag lägger mig på kvällarna då han jobbar natt. Samt att jag skriver lite viktiga saker där också. Såhär kan ett sms till han se ut
"God natt min älskling och hoppas att du får en bra natt på jobbet och att du kan sova gott sen då du lägger dig. Glöm inte bort att jag älskar dig mycket. Puss puss"
Samt att han då svarar på det och skriver hur det går på jobbet. Inte för att vi har något kontrollbehov av varandra, men vi har alltid gjort detta och det är som inget vi vill sluta med.

Kom nu ihåg att detta är ju bara mina tankar om hur jag tycker nyckeln till ett lyckligt förhållande är. Det behöver ju inte betyda att det funkar för någon annan, men jag tror att ger man det bara tid och hittar en väg tillsammans där man är lycklig på och som man är rädd om, så kommer allt flyta på naturligt. Ge varandra kärlek 365 dagar om året och inte bara på alla hjärtansdag.

Av Fru Lundgren - 12 februari 2020 08:37

365 dagar har gått sen jag såg dig för sista gången, sen jag tog in dig från hagen och borstade upp dig lite och gav dig lugnade innan vi sen tog en liten promenad till platsen som vi valt ut att du skulle få somna in på. Jag hade fått samtalet om att lastbilen var påväg och jag stod där med dig och skakade. Jag mådde illa och jag både grät och små skrattade om hur roligt vi haft genom åren och hur less jag ibland varit på dina bus. Du vart tröttare och tröttare och innan lastbilen just kom in på gården så vände du dig om och skrek allt du hade upp mot hagen där Troy och Lillan stod, fast du inte såg dom och dom inte såg dig så svarade dom ditt rop och du suckade lugnt och jag grät så tårarna rann. Det var som om du tog ett sista förväl, som om du visste vad som väntade dig. Jag hade så gärna haft kvar dig, men då din kropp sa nej och inte orkade längre så kände jag att detta blir bäst för dig. Vi hade ju ändå bråkat sen 2012 men den där hemska lymfangiten och jag är ändå glad över att vi fick 8 år med dig. Jag visste ju att du inte skulle bli gammal och grå, så jag njöt ändå av alla dagar vi fick tillsammans och visst det kändes verkligen inte kul att låta dig somna in. Men det skulle inte kännas bra heller att bara låta dig stå i en hage och må dåligt. Du förtjänar bättre än så.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte tänker på dig ofta. Du är med mig i väldigt mycket och nu såhär på årsdagen så känns det tungt och jag minns allt som om det var igår. Jag kommer aldrig hitta en sådan grymt härlig häst som dig, men jag måste säga att Troy och Lillan ändå betyder väldigt mycket för mig. Dom är älskade och fast dom är härliga och mycket personlighet så är dom ändå inte som du var. Det vi hade var speciellt och det tror jag alltid det kommer att vara. Älskade älskade Ettan. Du är saknad av oss alla.

Bjuder på en print från denna dag förra året.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards