Alla inlägg under augusti 2019

Av Fru Lundgren - 27 augusti 2019 16:14

Då man tror att man nu ska få börja om att komma in i rutiner med jobb, skola och allt annat som ska fixas, så kan man ju ge sig fan på att man då också ska bli sjuk igen! Denna gång är det mannen som fått feber, ont i halsen och helt slut. Jag hoppas och ber att vi andra slipper detta då jag verkligen inte varken har tid eller lust att vara sjuk. Sen då sommarvärmen kommit tillbaka så är det ju inte kul att ligga inne och må skit. Nej då vill man ju vara ute och kunna njuta av detta väder. Så som idag då tog jag alla barnen och dom små hundarna och for ut till skogen. Grabbarna cyklade och hade kul och Milla åkta vagen och njöt av att vara i skogen. Mina barn totalt älskar att vara i skogen och det är så skönt för jag älskar också skogen. Jag går mer än gärna i skogen istället för att gå runt byn. Skogen är mer harmonisk och mysig än att gå och kolla på alla hus och alla bilar. I alla fall så vart det grymt varmt då vi kom till skogen och det visade sig sen vara 35 grader ute och i skogen där vi gick var det helt vindstilla så jag fick stanna av och ta av grabbarna tröjorna och Tindra och Wilda fick hoppa upp i vagen och åka med Milla, för dom gillade inte alls denna värme. Dom båda somnade sen i vagnen vid henne, något som var så gulligt. Mannen och schäfrarna fick idag stanna hemma och ta det lugnt. Eller ja hundrna ska ju sen få komma ut på en promenad men just idag då barnen var med så ville jag ta med dom små. Dels för att träna Tindra och Wilda att gå med i koppel då barnen också var med. Dom är inte alls så förtjusta av att gå i koppel och vill helst inte det. Men man måste ju träna på det också då det kommer stunder man inte alltid kan ha dom lös. Dom skötte sig i alla fall grymt bra och det är så härligt ändå att mina hundar acceptera det man ber dom att göra. 


Nu ska man äta middag och sen funderar jag om att gå ut i stallet och passa på att motionera hästarna medan det fortfarande är ljust ute, tyvärr så syns det att hösten är här då kvällarna blir så mörka och det är tråkigt. Jag hade gärna haft ljusare dygnet runt. Men man får passa på att ta vara på tiden istället och njuta så mycket man kan. 


Hoppas ni alla där ute haft en bra tisdag =)

Av Fru Lundgren - 22 augusti 2019 09:19

Igår var det första dagen för min älskade Max att börja på förskoleklass. Han var nervös och jag tröstade han med att det är nog alla ni barn inför den första dagen. Det minns man ju själv hur det kändes varje gång man började ny klass med nytt klassrum. Men jag tycker verkligen att det gick så bra igår då jag var med och sen då dom gick på lunch så frågade jag om det var okej för Max att jag nu gick hem och lämnade han där med löfte om att hämta han lite senare. Ni som inte känner Max så kan jag förklara att han har svårt att lämnas och vi har verkligen kämpat med detta. Efter att hans farmor dog så är Max livrädd att vi ska lämna han och aldrig mer komma tillbaka. Men med hjälp från förskolan och hans sina pedagoger så tog vi oss igenom denna jobbiga period och jag lovade han därför inför "skolstarten" att han inte skulle behöva vara där själv, utan att jag ska vara med han. Det gick jätte bra igår och han sa sen på kvällen att jag kunde lämna han själv dagen efter. Så det gjorde jag. Vi pratade igenom detta på morgonen och jag berättade hur jag skulle göra och jag följde han in till sin krok och hängde av sin väska och sen fick vi till en av hans lärare och jag förklarade att Max hade inte svårt då man just sa hej då och skulle gå. Så hon började prata med han och tillsammans sa vi sen hej då utan att han grät eller såg ledsen ut. Han skutatde sen iväg och lekte i sandlådan med dom andra i hans grupp och det kändes så skönt att han tog detta så bra, fast jag vet att det kommer nog dagar då han kommer bli ledsen. Men då tar vi det där och då, inget man behöver gå och fundera på redan nu. 

För mig känns det också lite konstigt att lämna bort Max sådär. Han är ju min lilla kille och jag är ju van att ha han här hemma med oss hela tiden. Men liten växer ju också upp och blir större. Han är så grymt duktig och härlig att jag bara älskar varje dag med han. Älskade älskade Max.

Av Fru Lundgren - 19 augusti 2019 10:51

Ibland känns det som om hur jag än gör så ska allt få emot mig. Jag kämpar, sliter och försöker med allt, men ändå så ska det ge sig fan på att det ändå inte blir som jag vill. Det är så otroligt tråkigt och jag vill just nu bara lägga mig ner och gråta. Ni tänker nu att alla råkar ju ut för samma sak mer eller mindre. Men alltså detta är inte bara just nu. Varje gång jag och min man planerat att göra saker så blir det alltid så att vi tvingas ställa in planera pga av saker runt oss. Just denna gång vart Max sjuk och vi alla stannar hemma. Väldigt tråkigt att han ska bli sjuk, men det är ju inget man kan göra något åt. Men jag känner mig ändå lite ledsen över detta då jag som hade planer hela veckan men måste som ställa in. Bara att hoppas att han är frisk till onsdag då han ska börja förskoleklassen och det är viktigt att vara där så han från början får vara med och se allt. Jag får hoppas att det jag skulle göra går att boka om och hoppas att det går att ta en annan dag och då ska jag fara om så alla har magsjuka. Haha. Nej men jag hoppas ingen blir sjuk nu något mer.

Nu ska man mata djuren och sen se vad som måste handlas hem då hela kylen är tom.

Av Fru Lundgren - 11 augusti 2019 20:07

Jag är helt slut idag och det började redan idag då jag vaknade så fick jag mens och då jag igår hade migrän så vart mitt kropp helt slut och jag nästan svimmade i hallen innan lunch då gett hästarna mat. Sen var det full upp med att städa hela huset och fixa tårtan inför kalaset kl 14 idag. Ja för er som inte vet det så hade vi kalas idag då min äldsta älskling vart 6 år i tisdags och idag så kom hela släkten och firade han. Något han tyckte var väldigt kul då hans 3 kusiner kom så det var verkligen kaos och full upp här ett tag. Men jag är glad att så många av släkten kom och det värmer i mitt hjärta att mina barn älskar alla så mycket och att även jag gör ju det. Jag är så tacksam att vi ändå kan hålla så bra kontakt med släkten och att dom kan komma. Sen så alla for vid 16 tiden så var jag död! Jag längtar bara till sängen just nu så idag får mannen ta ut hundarna på en promenad utan mig och jag ska bara ge kaninerna och hästarna mat och sen ska jag bara lägga mig se lite serier. Samt att det har börjat regna så det är inte ens kul att gå ut. 


Hoppas ni alla andra haft en bra söndag. 

Av Fru Lundgren - 6 augusti 2019 14:00

Idag är ingen vanlig dag för idag har vi en 6 åring här hemma. Fast det känns verkligen inte som om han redan är så stor fast jag vet ju det. Han börjar ju Förskoleklass nu och det känns så konstigt. Jag har alltså varit hemma på heltid nu i 6 år och det är nog det bästa åren jag haft. Jag älskar att vara hemma heltid med barnen och att vi kan planera dagen så som vi själva vill. Nu ska man ändra på det och upp tidigt 4 dagar i veckan och se till att Max kommer till skolan. Men det ska nog gå bra även det. =) 

Idag fick han i alla fall frukost på sängen och hela familjen sjöng för han och så fick han paket. Kalaset ska vi ha till helgen och då kommer släkten. Frågade han om han ville bjuda alla på förskolan och ha kalas med dom, men det var han inte så sugen på och då ska jag inte heller tvinga han till det. Han hinner ha kalas med dom senare. =) Nej nu ska man fira max mer då han ska få välja vad man ska äta till middag =)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards