Direktlänk till inlägg 12 maj 2015

Stallet

Av Fru Lundgren - 12 maj 2015 22:41

Medan barnen sov lunch så sprack vädret upp och alla mörka moln som hotat att komma drog sig undan för en stund och solen kom fram. Det blev varmt och skönt ute så jag la Milian i vagnen och tog med han ut till stallet, så fick han sova lunch ute. Min man passade att måla taket inne i matsalen så nu är det klart. Nu ska det bara tapetseras och sätta upp nya lister och golv, sen är det rummet klart. Då ska vi sen börja med dom andra rummen. Men ja nu glider jag iväg från det jag skulle skriva. Haha.
Tog först ut Pajsen och tog han till ridbanan. Körde lite mjukgörande så som skänkelvikning, små och stora volter och tempoväxling. Jobbigt tyckte Pajsen men han blev så grymt mjuk och fin i kroppen av det. Svettig blev han också. Haha. Efter att ha gett han mat i krubban och suttit en stund i solen med min man och Max , som just vaknade då jag skulle ta ut Pajsen till hagen, så hade klockan tickat iväg så jag skyndade mig att ta ettan och longera henne. Blev tempoväxling även för henne. Hon tycker att ökad trav är lite jobbig så hon faller oftast in i galopp. Så vi tränade på att hon skulle hålla traven. Hon fick även galoppera och träna på kort och ökad galopp. Hon var lite svettig och trött efter det. Gav även henne mat i krubban innan hon fick gå ut i hagen och där fick alla hästar hö. Sen åkte vi till mina föräldrar och åt middag som Ida (min brors tjej) var där och lagat. Pasta med sås vart det. Grymt gott var de.
Sen kom regnet och det har regnat hela kvällen. Så jag har varit inne med Milian och hundarna. Min man nattade Max och sen åkte han till sitt jobb. Han jobbar natt i veckan så jag är ensam hemma med barnen under kvällarna/nätterna. Men dom sover ju ändå bara då så jag tycker det funkar bra. Jag tycker ju även att det funkar bra då min man jobbar dagtid. Vi har inte jobbiga barn och visst kan dom ibland skrika och vara stökiga. Men det hör ju till då man har barn. Bara att gilla läget och lugnt andas, för det kommer att lugna ner sig efter en stund.

Nej nu ska jag sluta blogga och så ska hundarna rastas och jag ska sova.
Hoppas ni andra haft en bra dag. God natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Lördag 11 maj 10:36

Godmorgon bloggen. Sitter nu vid köksbordet och myser med hundarna som är taggade på att gå en lunchpromenad strax. De har sina rutiner och vet som när man ska gå oavsett hur man gör så vet de som vad klockan är. Solen lyser, himlen är helt blå och f...

Av Fru Lundgren - Fredag 10 maj 22:04

Fredag kväll, sitter i soffan med mannen och hundarna. Barnen sover gott i sina sängar och tystnaden som sprider sig i huset är sådär jobbigt tyst att man nästan får ont i huvudet då tystnaden är som tryckande. Brukar bli så då barnen somnat och huse...

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 17:03


Solen skiner och det är över 18 grader varmt idag. Vi började ju morgonen att äta frukost ute på altanen, fast jag hade ont i nacken och att migränen hotade att komma. Men barnen ville äta frukost ute så vi gjorde det då. Sen satt jag och hundarna på...

Av Fru Lundgren - Lördag 4 maj 09:03

Sov skit natten till igår och inatt har man sovit så hårt att man istället vaknar med ont i nacken och snudd på migrän. Suck! Varför kunde man inte bara få vakna utvilad och pigg? Blir att kasta i sig lite kaffe och hoppas att man inte får ångest som...

Av Fru Lundgren - Fredag 3 maj 17:43

Fredag idag, solen skiner och jag har städat huset (dammsuga och skurat golven) samtidigt som man tar hand om barnen och är hundvakt. Det är ju bara Rufus som kom igen en stund, så det är lite hans fel att jag städar huset idag.. Han blev så glad att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards