Direktlänk till inlägg 27 april 2015

Stallet

Av Fru Lundgren - 27 april 2015 22:30

Trots att jag tidigare idag hade trott att jag inte skulle kunna vara i stallet idag, så lyckades min huvudvärk att ge sig och jag känner inte heller av bihålorna. Så varför då sitta i soffan om man kan vara i stallet?
Gick en promenad med dom på 30 minuter så dom fick röra sig lite. I morgon har jag som plan att dom ska få gå ett lite hårdare pass. Antingen ska jag rida dom eller så funderar jag att longera dom i longersystemet. Vi får se vad vi hittar på och jag hoppas på både bra väder och att jag mår bra.

Innan jag gick ut i stallet så var hela familjen ute på gården och Max lekte runt och hade kul. Han hade även matat kaninen med både Hö, vatten, gräs och lite goda pinnar som kaninen tycker om. Han bara älskar att hjälpa till med att mata djuren. Milian hade lite magknip så han tyckte det var skönt att vaggas i barnvagnen. Vi tog sen alla en liten promenad bort till postlådan för att hämta posten. Och Max tyckte det var så kul att gå efter vägen. Han är så söt då han går runt i sina stövlar.

Det är så kul att Ängla "vaktar" även barnvagnen då Milian ligger i den. Så fort Max låg/ligger i vagnen ska hon alltid ligga nära den så ingen annan kan komma åt Max. Och nu har hon börjat göra lika med Milian. Hon gör inget då man går mot vagnen eller tar barnen från vagnen. Men sover dom i den så ska hon sova vid dom. Och vaknar dom så tjuter hon och kommer till mig för att berätta att dom vaknat. Min duktiga hund.
Milian ligger alltså i barnvagnen och sover då bilden togs. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Av Fru Lundgren - Onsdag 13 mars 21:17


På dagens promenad så såg vi 3 änder som simmade runt i bäcken. (Fick fundera vad de heter då jag alltid kallar dem för badankor. Haha) Men det heter änder. Men till funderingen då som jag fick är, kan inte dessa frysa då de simmar runt i vattnet som...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards