Direktlänk till inlägg 25 augusti 2015

Hatar tidiga morgnar eller?

Av Fru Lundgren - 25 augusti 2015 06:06

Nu är detta 4 morgonen (!) i rad som jag står vaken vid 06 tiden och blandar ihop välling till valparna, medan resten av familjen sover gott i sängarna. Första morgonen blev dom stora hundarna förvånade då jag kom, men nu kollar dom upp och sen går dom och lägger sig igen. Fast jag brukar passa på att morgon rasta alla hundar då jag ändå är ner. Då slipper man stressa ner vid 8 tiden för att det då är lite panik och kissnödiga hundar. Så medan jag glatt står och blandar vällingen och dom stora hundarna ute, så kan jag inte annat en att komma på mig själv tänka att det är ändå inte så plågsamt att stiga upp tidigt och jag hatar att stiga upp före kl 08! Att känna den fuktiga och kalla dimman sakta släppa tagen om natten och kvar blir den mysiga daggen som glittrar så fint i morgonsolens svaga strålar. Man ser att vissa löv ändrat färg från gröna till nu orange/bruna och jag måste vara knäpp, men det är så grymt mysigt. Blir till och med sugen att hoppa in i stallkläderna och fara ut å rida på hästarna innan solens varma strålar tittar fram och man inte ens kan tänka tanken att gå tvärs över rummet utan att svettas. Så detta hade ju varit perfekt. Men varför gör jag inte detta då? Hm, ja det var en bra fråga. Men istället ger jag valparna vällingen, tar in dom stora hundarna och går sen och lägger mig i sängen. Lägger mig här i sängen för att blogga, alltså är jag inte så trött längre. Så att fara ut å rida hade ju inte suttit helt fel. Men det som stoppar mig lite är att jag vet att på morgonen är min kropp som svagast och tar jag i för mycket så kommer migränen som ett brev på posten vid 10-11 tiden. Tyvärr. Men jag får passa på att njuta istället av dessa fina morgnar jag får uppleva. :)

Det gäller att se det positiva i allt, annars blir världen så enformig och dyster.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru Lundgren - Onsdag 24 april 18:56


Jag har verkligen inte haft varken tid eller ork att sitta här och blogga denna månad. Allt har varit tufft och tungt. Då man trodde att allt var guld och gröna skogar så vände allt på en femöring och jag har mått sjukt dåligt med ångest som gjort at...

Av Fru Lundgren - Söndag 31 mars 18:03

Det måste ju nästan vara min mans fel att det kom närmare 35 cm snö i helgen. Han sålde sin skoter förra veckan och tog bort plogen på fyrhjulingen då han ansåg att skotersäsongen är över då allt bara blivit hårt och går ej att köra i och gården hade...

Av Fru Lundgren - Onsdag 20 mars 14:20

Inatt sov jag som ett barn. Minns knappt att jag la mig och så 8 timmar senare ringde min väckarklocka. Sjukt skönt att få sova en hel natt igen. Man inser först nu hur bortskämd man är att få sova mycket, då man inte fått sova som man brukar. Att va...

Av Fru Lundgren - Tisdag 19 mars 07:46

Varit hundvakt sen igår och det har gjort att man knappt sovit inatt då hunden saknat sina ägare och varit rastlös hela natten. Så man längtar nästan tills ikväll för då kan man sova en hel natt igen. Ont i ryggen har man också idag så denna dag börj...

Av Fru Lundgren - Måndag 18 mars 11:10

Har tvättat och ska nu starx dra fram dammsugaren igen och städa lite. Nu syns det att det är vår för schäfrarna håller på att släppa vinterpälsen och det syns inne. Man dammsugar varje dag och borstar hundarna och dagen efter så rullar det pälstussa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards