Alla inlägg under mars 2013

Av Fru Lundgren - 8 mars 2013 11:06

Sitter här i soffan och känner mig seg i kroppen idag. Det stormar ute så jag tror då inte att det blir att rida idag.. Kanske bara i så fall att skritta lite på banan men inget mer. För hästarna kommer ju vara mer vilda en tama då det blåser så här mycket..


Många är på mig och frågar vad för bett jag har på Ettan nu men jag tänker inget säga.. Jag anser att jag får rida på vilket bett jag vill och det behöver ni inte lägga er. För det är mitt val och inte erat val..


Blir nu att äta lite och sen fara till stan och fixa lite saker så som att handla och så fara till Royal hästsport.

Av Fru Lundgren - 7 mars 2013 14:04

Jag idag skulle jag inte ens vilja sälja dom om jag så fick en mille för dom.. Båda två var så fina att jag vet inte vad man ska säga.. Jag är så grymt glad och jag kan inte fatta hur fina dom verkligen är. Jag är så grymt glad att det är mina hästar och jag tror verkligen att vi kommer att gå långt under våran resa tillsammans. Jag är så glad att jag behöll Ettan och inte sålde henne då jag hade tänkt göra det. Utan att jag valde att hon skulle få stanna och efter det så har jag lagt ner lite mer tid att rida henne och nu är hon så jävla fin.. Visst har ju stunder då hon vill tjura lite men vilken häst har inte det? Men nu ska jag inte bara sitta här och slösa bort eran tid utan jag skulle ju skriva hur fina hästarna var så att ni också kan få veta hur det gick idag.


Pajsen:

Jag började med han idag. Han stod i hagen och sov i solen så först var han inte så sugen att lämna sitt varma ställe men snäll som han är så suckade han bara och började följa efter mig. Han såg ändå taggat ut då vi kom in i stallet och han började förstå att vi skulle ut. Så jag kastade på han sadel och träns sen bar det iväg. Var tvungen att hoppa med pall idag på han då jag har blivit smidig som en elefant just nu och får inte upp benet i den höjden som stigbygeln ligger på. Men efter lite snönade och stånkande så kom man upp i sadel och så blev det att fara en runda runt byn. Han var verkligen grymt fin idag och han arbetade på jävligt bra. Man behövde inte be han om mycket för att han skulle ge allt han hade. Älska sådana hästar. Det var också grymt skönt att rida i solen idag men tyvärr så blåste det lite kallt på vissa ställen men jag var då varmt klädd så jag frös då inte. Tack och lov. På vägen hem så mötte vi våran granne och hennes 2 hundar. En av hundarna som är "fralla" ville inte lämna vägen då vi kom utan stod och stirrade på Pajsen och han var ju inte sen att haka på så han lekte att han blev rädd för henne fast han samtidigt försökte parka mot henne.. HAHA.. Sen så då vi kom mot infarten våran så låg soptunnan ner och då kunde man ju inte gå i närheten av infarten för soptunnan kunde ju döda en.. HAHA. Sen så pysslade jag om han i stallet en stund och så fick han gå ut i hagen.


Ettan:

Det var tänkt att jag bara skulle longera henne idag men så blev det ju inte. Jag blev så sugen att hoppa upp och rida i det fina vädret idag så det blev så att jag gjorde det. Jag satte på henne alla saker och så bar det ut. Såg att jag måste fara till Royal och köpa längre remmar till hennes nya brösta då den är lite för liten just nu.. Så det blir att åka in dit i helgen tror jag. Men ja i alla fall.. Då vi kom ut på infarten så kom Klara med hennes ponny Felizia. Och dom skulle också till banan så det passade ju bra för då får Ettan träna sig att vara med andra hästar då man rider henne. Jag började som vanligt med att leda runt henne och så sen hjälpte min man mig upp på henne. Man är ju smidig som en elefant var det ju.. Jag red åter idag med det nya bettet på henne så fy fan vilken annan häst man hade idag. Hon var så jävla fin att jag bara log. Hon bråkade inget med skallen och hon gick dit jag ville och idag var hon lite pigg också så ibland skakade hon på skallen då hon tyckte det gick för långsamt men annars var skallen helt stilla. Så vi går åt rätt håll i alla fall.. I slutet av passet började hon även att sänka skallen ner mot marken och då valde jag att släppa lite på tyglarna och berömde henne varje gång och sakta sänkte skallen. Jag reda ca 35 minuter idag och hon var fin från början till slutet. Så jag kan verkligen inte vara annat en nöjd. Hon brydde sig inte så mycket om att det var andra på banan idag utan lyssnade ändå på mig där vi arbetade på en volt. Så ja vad ska man säga? Jag är då så nöjd över idag att jag bara älskar denna fina häst. Och man blir mer glad i hjärtat då man inser att det hon kan idag är det bara jag lärt henne.. Hon kunde ju inget då hon kom och vi har redan tagit oss så långt att jag bara är super nöjd.


Både Ettan och Pajsen är det bästa som hänt mig   

Av Fru Lundgren - 4 mars 2013 22:17

De känns att man nu varit igång både hemma och på jobbet. Känner mig som död just nu.. Min kropp är helt borta och jag bara längtar tills man kan få sova.. Blir nog att göra det snart. Ska bara ut och kolla till hästarna innan man går och lägger sig och så ge kaninerna mat och vatten..


Jag är fortfarande så glad över att ridningen idag med Ettan gick så jävla bra.. Nu känns det som om vi på rätt väg igen och jag hoppas att det fortsätter så också.. Ska försöka rida henne i helgen också. Men i morgon blir det att ta ut Pajsen om det nu inte är allt för kallt.. Men det hoppas jag inte på. Så det blir nog så att han får komma ut en runda och göra sig av med energi. Det kan han behöva.. Funderar bara om man ska köra eller rida han.

Av Fru Lundgren - 4 mars 2013 14:31

Ja idag var det dax att ta tag i att rida Ettan. Jag har grymt ont i skallen men dom måste ändå få komma ut lite och röra på sig. Jag sadlade, tränsade och satte på det nya bettet som jag länge funderat att testa på henne.. Jag började med att tömköra henne med allt på och hon reagerade lite på bettet men ändå inget negativt. Så hoppade jag upp och var berädd på att börja bråka med henne så som vi nu gjort sista tiden.. MEN hon fick så jävla bra.. Huvud var lite kastande i början eller om man tog för hårt i tygeln. Men efter en lite stund så gav och sig höll skallen stilla typ hela tiden. Hon gick dit jag ville utan att bråka och det blev varken hopp eller skutt på banan.. Hon gjortde allt jag ville så nu blir det att rida på detta bett ett tag. Så får man hoppas att hon bara blir finare och finare så som jag hoppats på.



Sen så tog jag och min man ut Ängla och lät henne få på sig selen ochs å gick vi en liten runda så hon fick dra runt på 2 bildäck och arbeta lite mer med kroppen. Gud vad gla doch var och vi fick be henne att ta det lugnt för hon ville så gärna abeta. så nu ligger hon här på golvet och är helt slut.


Nu ska man äta och så sen blir det att fara till jobbet. Hoppas att man slipper migrän ikväll.. Så några tabletter ska också tas nu =)

Av Fru Lundgren - 4 mars 2013 12:45

Har vaknat flera gånger inatt av att jag haft så jävla ont i skallen.. Och nu känner man sig mer eller mindre helt död i kroppen. Jag hade ju hoppats på att slippa denna jävla huvudvärk någon gång men tydligen inte. Jag har ju typ ont i skallen nu nästan varje dag och har jag det inte då jag vaknar så brukar jag få det innan jag ska sova.. Suck.. Men men tydligen så är det bara att leva med.. Finns inget annat att göra.


Hade tänkt att ta Ettan ner till banan en liten snabbis så vi får se om det går. Solen lyser då så det skulle vara grymt kul om man kunde ta dit henne. Sen ska jag gå en liten runda med hundarna också.

Av Fru Lundgren - 3 mars 2013 21:24

Pga att jag nu är gravid och har inte ork att rida min unghäst som är 3 ½ år, så söker jag nu med ljus och lykta efter någon som verkligen passar med henne.. Jag söker någon som har utbildat unghästar förut och där det gärna finns referenser. Du ska vara lugn och ha tålamod, du ska inte tvinga hästen att göra något som den är osäker på och du ska verkligen lyssna på hästen. Min unghäst är grymt fin då hon väl lärt känna dig men jag tog hit en annan medryttare och där felade det totalt och hon bara bockade och skulle ha av alla från sin rygg så jag fick börja om från början att rida in henne. Vilket jag inte vill göra igen. Så jag kommer inte ta första bästa utan jag vill att det ska funka mellan dig och min häst. Maila och berätta mer om dig. och jag vill gärna ha film på hur du rider =)

Av Fru Lundgren - 3 mars 2013 21:21

Pga att jag nu är gravid och har inte ork att rida min valack på 16 år, så söker jag någon som är sugen att hjälpa till. Han är lite speciell och väljer gärna ut sin ryttare. Gillar han inte sin ryttare så går det ej att fånga han i hagen, han vägrar arbeta då man rider och sätter man hårt mot hårt med han så blir han bara värre. Så man måste ta han som han är och får man väl han att tycka om en så har man en vän för livet. Han kan om han vill men som sagt så är han noga med kemin och funkar det inte så går det bara inte med han. Han är ca 170 cm och är utbildad både inom dressyr och hoppning. Han går även att köra men då blir han HET så då behövs en van ryttare. Maila och berätta mer om dig. och jag vill gärna ha film på hur du rider =)

Av Fru Lundgren - 3 mars 2013 19:34

Var på loppis i stan idag och hittade barnkläder. Det är så grymt billigt att köpa på loppis. Jag köpte 8 plagg för 50 kr! Synd som fasiken att man ej vet könet på bebisen.. För annars hade man kunnat köpa HUR mycket som helst. Men jag hoppas vi får veta könen den 11 mars och att man då kan handla mycket den 27 april på loppisen i luleå.

Men här kommer bilder på det jag idag köpte: (klicka på dom för att se dom i större bilder)

               


Nu vill jag bara veta könet på den lill* så man kan köpa mer saker =)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards