Alla inlägg den 25 oktober 2017

Av Fru Lundgren - 25 oktober 2017 19:24

Vädret var jätte fint idag och vi for till posten och skickade paketet med sadeln och sen hade jag tänkt gå ut i stallet då vi kom hem. Men valde att lägga mig på soffan en snabbis och vila ryggen. Slutade med att jag somnade. Haha. Man blir så trött av att vara gravid. Sen så kom ju veterinären vid 16 tiden och fixade passet till Lillan så det ska skickas in nu. Tänkte rida då också men då började det regna och då hästarna inte har vinterskor förutom ettan fram så kändes det som om en olycka kommer hända då det blir is av snön som kommit. Så jag mockade bara stallet och fixade allt klart.

Kollade ut nyss och upptäckte att snön vräker ner nu så vädret verkar inte veta om det ska regna eller snöa.
Jag tror till och med att hundarna är less på detta väder. Det är verkligen inte kul. Här ligger Hailey och Sambo mitt i kaoset av leksaker och lilla Lexie i mitt knä. Mysigt.

Av Fru Lundgren - 25 oktober 2017 09:56

God morgon alla och jag önskar er en bra onsdag.

Sitter i soffan med barnen och ser nasses stora film eller nasse puh som barnen säger. Hästarna har fått komma ut och fått frukost och hundarna har blivit rastade. Det regnade inatt så just nu är den fina snön vi fått bara is och man måste gå försiktigt så man inte faller. Jag känner mig inte sugen att ramla då jag är gravid.
Ska in till posten idag och skicka en sadel jag sålt och sen ska jag sätta mig och laga ettans hasskydd som hon har haft sönder. Hon har den under nätterna för att hålla igång cirkulationen i benet där hon har lymfangit. Sen så ska ev en vän också komma och hälsa på och så kommer veterinären och ska fixa passet till Lillan. Så det är fullt upp idag med andra ord. Jag ska även försöka motionera hästarna och funderar om att fara till skogen där det inte borde vara så halkigt. Samt att jag funderar att ta alla hundar ut på ängarna och låta dom springa fritt och kasta boll med dom. Då slipper jag gå långt och hundarna blir av med energi. Jag älskar ju att gå men då jag har lättare foglossning under denna graviditet så får jag ont av att gå promenader, vilket är synd. Visst mannen går ju med hundarna men han kan inte släppa dom lös då han inte riktigt litar på att han kan få fast dom igen. Så han tycker det är lättare att ha dom i koppel.

Nej nu ska man ta sin kopp te och invänta att kroppen vaknar till liv.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards