Alla inlägg den 11 december 2014

Av Fru Lundgren - 11 december 2014 21:33

Jag sitter i soffan och hade tänkt gå ut i stallet. Men tårarna bara rinner och jag orkar inte gå ut dit. I morgon kommer jag säga hej då till min bästa vän som stått vid min sida i nästan 6 år. Det känns tung och jag känner mig helt tom. Men jag vet att detta är det bästa jag kan göra. Det kommer bli tufft och jag vet att tårarna kommer att rinna. Men jag har inget annat val.

Av Fru Lundgren - 11 december 2014 13:59

Varför är det så många som frågar hur jag hinner med att vara mamma, gravid och ha alla djur? Det är ju typ samma fråga som hur hinner du med dina barn, hemmet och jobbet! För mig är ju detta att vara hemma med min son och alla djur något jag själv valt. Jag har valt att ha barn och djur. Då måste jag ju också ha tid för dom. Visst jag hade gärna varit i stallet 3-4 timmar hela veckan. Men samtidigt så då jag är i stallet så saknar jag att vara med min son. Så jag har ju själv valt hur ofta/mycket jag är i stallet. Jag kan ju även vara där då Max under lunchen sover. Då våran babyvakt funkar till stallet. Men ibland kan det för mig också vara skönt att bara ligga i soffan då Max sover och jag själv kan ladda krafterna. Jag har en underbar familj och släkt som kan hjälpa mig om jag vill och jag vet att dom finns där om jag vill ha hjälp. Men jag trivs med många djur runt mig och detta är de bästa jag vet. Så jag kan ibland bli less på folk som vräker ur sig saker utan att tänka vad dom säger. Då kan man ju fråga om just detta folk vräker ur sig konstiga saker hos andra också eller om det just bara är jag som är drabbad. Jag lägger mig inte i folk liv. Vill dom leva som dom vill och trivs med det så är det ju kul för dom att vi andra måste acceptera detta. Varför ifrågasätta hur folk vill leva deras liv? Är man så missnöjd över hur sina liv så tycker jag att man kanske ska söka hjälp och prata med någon psykolog. För att gå runt och må dåligt är ju inte bra. Så till er alla där ute. Ska ni ställa en fråga så fråga er själva först samma fråga och se hur det känns att få dessa konstiga frågor.

Så ett tips. Tänk efter en gång extra innan ni frågar ;) en snäll fråga i era ögon kan såra den som fått frågan.

Av Fru Lundgren - 11 december 2014 12:45

Ja idag är det torsdag och det betyder att det snart är helg. Skönt säger ni alla nu som sitter och jobbar eller är på skolan. Men jag tycker inte det ska bli en skön helg. Min man jobbar hela helgen så jag och Max blir ensamma hemma. Vilket inte är så kul. Men jag får fly ner till mina föräldrar och vara med dom i stället för att sitta ensam här hemma hela dagen.

Jag och Max har idag dammsugit hela huset. Det blir lätt mycket hundhår med 3 schäfrar i huset. Tack och lov löser dom andra 4 hundarna inte så mycket hår. Hade blivit tokig då. Tycker det räcker med schäfrarnas. Max blev så trött efter att ha hjälp till att städa då jag kastade han i säng just innan kl 12 och jag hoppas han kan sova ett tag nu då han verkligen behöver det. Han hostar slem idag vilket inte är så kul för han. Sen är han ju täppt i näsan också. Lilla kotten.
Nu ska hästarna få vatten och sen ska jag rasta hundarna igen. Funderar om man ska vika ihop lite tvätt också.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards