Alla inlägg den 28 december 2014

Av Fru Lundgren - 28 december 2014 23:09

Jag lyckades ta mig ut i stallet fast det är -22 grader kallt ute och mina leder bara länkar efter varmare dagar. Men har man djur som vill motioneras så måste man offra sig.
Jag tog alla tre hästarna samtidigt och gick ut på en härlig runda i 20 minuter så dom ändå fick komma ut istället för att bara stå i hagen. Hästarna tyckte det var grymt kul att få komma ut och dom var lite pigga. Så i morgon blir det att också motionera dom så dom får göra sig av med energi. Min man jobbar hela dagen så det blir att longera eller tömköra dom på banan en stund var.

Efter att ha gått promenaden idag så gav jag dom vatten och Hö. Innan jag sen gick in igen. Nu ligger jag i soffan och kollar på tv. Snart väntar sängen, vilket ska bli skönt. I morgon är det redan måndag. Dagarna springer iväg och speciellt fredag, lördag och söndag. Och jag tror verkligen inte att jag är ensam om att tycka det.

Såg nu att det är BARA 3 dagar kvar på detta år. Har ni lyckats göra allt ni ville under 2014? Och vad har ni för mål under 2015? :)

Av Fru Lundgren - 28 december 2014 16:37

Här hade man planerat att vara ute en typ hel dag. Och vad händer? Jo tempen går ner till -22 grader! Och så får man rapporter om att en frusen lite göteborgare (min älskade vän där nere) tycker att dom har kallt då det är -5! Men nej jag är fan inte bitter att jag bor i iskalla Norrland! Eller?

Ja man får verkligen ibland bita i det frusna äpplet för att man bort uppe i kalla Norrland. Fast ändå trivs jag för bra här uppe för att flytta. Jag är ingen som trivs i storstan. Jag vill ha landet, skogen just runt hörnet och lugnet från trafiken. Där trivs jag bäst. Visst så älskar jag att träffa folk men att få för mycket av det goda är inget jag vill. Haha.
Jag lyckades få med hela familjen ut på en liten promenad så hundarna blev då glada trots kylan och Max fick åka pulka vilket han älskade. Sen då vi kom hem drog vi ner till stan och kollade om sladd till mina lampor som vi ska sätta upp i trappen. Vi fixade även lite andra småsaker och sen åkte vi hem igen. Max somnade i bilen och jag var direkt upp han så han fick sova lite lunch. Nu ska vi strax börja med maten och sen funderar jag om att gå ut en stund i stallet trots denna kyla. Kanske tar och går en runda med hästarna så dom ändå får röra lite på sig. Eller så longerar jag dom lite. Vi får se vad jag väljer att göra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards