Alla inlägg under december 2014

Av Fru Lundgren - 3 december 2014 15:43

Jag ligger just nu på rygg i soffan och känner mig utslagen. Min kropp är trött. Men nu har jag sen hela kvällen ledig då jag kan bara ta det lugnt och umgås med min man. Solen lyste idag och det var 2,3 grader varmt ute. Tyvärr blåste det lite men det sket jag i. Idag skulle hästarna motioneras. Började med ettan. Tog ett härligt pass i skogen med en lite för het fuxplutt idag. Hon låg verkligen på och ville springa iväg i hög galopp. Men idag var det lugn galopp vi skulle göra. Hon var ändå grymt fin och jag hade väntat mig mer hopp och skutt men hon gjorde inget alls. Vi inveg dom nya skydden jag köpte till henne. Dom passade grymt bra på hon.
Tog sen ut Pajsen och for till en äng i skogen och red igenom han i form i alla gångarter. Han var lite pigg men tror det berodde på att det var en äng vi red på. Han blir alltid lite pigg där.
Efter att ha ridit både ettan och Pajsen 45 min var, så kände jag mig helt slut i kroppen. Det tar på att vara gravid. Så det blev bara att longera Q på banan i 35 min. Q var grymt fin och avslappnad. Han gick som en klocka i båda varven och varken ställde sig utåt eller stressade på som han förut brukade göra. Han har verkligen blivit så grymt fin. Det blev bara trav för han då jag är rädd att han ska gå omkull då han galopperar lite fort då man longerar han. Men jag är ändå nöjd över han idag.

Så nu bär det strax av till stan och kolla lite efter julklappar till min familj :)

Av Fru Lundgren - 3 december 2014 11:02

Ligger just nu i sängen och myser med katten. Min man och max är nere och har just gett hundarna mat. Vilket inte går att missa då 6 hungriga hundar glatt äter. Idag står stallet och stan på schemat. Ska kolla julklappar i stan och motionera hästarna sen.
Var tänkt att jag och en vän skulle rida igår. Men jag fick migrän. Suck!! Så jag låg på soffan hela kvällen. Hatar migrän.

Nu ropar min man att det finns frukost till mig. Bäst att lämna sköna sängen och gå ner.

Av Fru Lundgren - 1 december 2014 13:14

Ja nu har jag och Max varit duktiga och gått en promenad till grannens ängar och lekt där med alla hundar. Dom fick springa av sig helgens energi och det tror jag att alla verkligen uppskattade. Alla hundar var helt vilda och sprang runt som galningar medan jag och Max satt och skrattade åt dom. Sen efter att ha lekt runt med dom och även gått efter ängarna (det är en liten väg där), så gick vi hem och åt lite lunch. Har nyss burit upp Max till hans säng så han ska få sova lunch. Min man är strax hemma efter jobbet och jag funderar om att direkt gå ut till stallet. Funderar om att bara longera dom lite lätt på ridbanan. Dom lär nog vara pigga då dom stått nu över helger.

Av Fru Lundgren - 1 december 2014 11:28

Ja idag är det 1 december och jag känner bara 'vart tog tiden vägen?' . Känns ju som om det nyss var sommar. Men ja tydligen var det inte så. Helgen har segat sig fram och det känns som om timmarna har stått stilla sen i fredag. Jag drömde jätte jobbiga mardrömmar inatt om allt som hänt och det var inte kul.

Ska försöka ta mig ut och gå med hundarna idag och även försöka ta mig och motionera hästarna lite. Jag känner att jag måste försöka ta mig tillbaka till livet och min normala vardag. Både jag och djuren mår bra av att få komma ut och röra på oss.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards