Alla inlägg den 28 oktober 2014

Av Fru Lundgren - 28 oktober 2014 23:27

Jag låg ju i migrän hela gårdagen så idag har jag varit lite seg. Men bestämde ändå nu ikväll att fara ut och skritta hästarna en runda. Bestämde att fara till skogen fast det var mörkt så jag tog pannlampan och gav mig av. Först ut var ettan. Hon var grymt fin och bjöd på jätte bra då jag testade trava. Fick henne att verkligen öka upp stegen och trampa jätte mycket under sig. Jävla vilka steg det var. Hon bjöd även på lite galopp och då måste man ju busa. Sen då vi var påväg hem ville hon bara ner på ridbanan. Haha. Arbetsglad häst som vägrar gå hem. Fick lirka lite för hon skulle bara ner på banan. Lovade att ta ut henne på ett längre pass i morgon.
Tog sen killarna och bestämde att ta med Q som handhäst då jag insåg att klockan blivit så mycket. Så sagt och gjort. Båda killarna vart nöjda att få komma ut men Q är grymt mörkrädd så han ville typ sitta som ett plåster på Pajsen och då han inte fick det ville han hem. Haha.

Mina tjocka hästar har lyckats äta upp en höboll på 400 kg nu på 4 dagar!! Så nu ska jag kasta ut portioner till dom och begränsa lite av ätandet. Q's magspännen på täckerna går snart inte att spänna. Haha. Så nu börjar jobbet om att packa Hö och ge dom. Men det gör inget. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards