Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Fru Lundgren - 1 oktober 2014 23:31

Ja som jag skrev tidigare idag så hade vi lite mycket saker uppbokade idag. Vi var ju typ i stan halva dagen. Men i alla fall. Var som inställd att rida ikväll och så insåg jag att det var ju saker på tv jag ville se kl 20 och framåt. Så ja vad gör man om man bara har 30 min på sig i stallet? Jo man tar på alla hästarna grimmorna och går ut går 15 minuter med dom så att dom i alla fall får komma ut en kort runda och skritta lite. Nöjda hästar och jag fick även röra lite på mig. Binder sen fast killarna vid stallet och ger dom deras krubbor samtidigt som jag kastar in ettan i hagen och börjar kasta ut hö. Så då killarna var klara hade jag just fyllt upp allt Hö i hagen och kastat ut. Så jag släpper in dom i hage och går in för att se tv. Så det gäller att vara effektiv då man inte har så mycket tid.

Nu väntar sängen.

Av Fru Lundgren - 1 oktober 2014 11:15

Sitter just nu och kollar då kotten leker runt i soffan som en galning. Han hoppar, skrattar och skriker av lycka. Glada lilla barn. Han är mer vild en tam just nu. Men det gör inget. Det är ju bra att han ej är så påverkad av förkylningen.
Jag ska nu ut en stund till stallet för att ge dom mat. Sen ska vi till stan, hämta upp två regntäcken jag köpt, handlat mat och fixa. Sen hem och kl 16 och hämta hö till hästarna. Så det är lite fullt upp idag.

Idag blev även tikvalpen bokad så nu är alla valpar bokade och visst är det tråkigt, men jag har hittat grymt bra hem till dom så jag vet att dom kommer få det bra. Kommer sakna dom små liven men jag jag är glad att dom kommer få fina hem med mycket kärlek.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards